Wójt zażąda opinii sanepidu
REKLAMA
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną i wymaga wpisu do rejestru, prowadzonego przez właściwego terytorialnie wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Wpis dokonywany jest na podstawie wniosku – którego załączniki szczegółowo określa ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech.
REKLAMA
Ustawa ta zobowiązuje wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) do dokonania wizytacji lokalu przed podjęciem decyzji o rejestracji. Celem wizytacji jest ustalenie czy zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi. Resort pracy wyjaśnił iż jeśli w trakcie wizytacji pojawią się wątpliwości dotyczące spełniania przez lokal odpowiednich warunków, wójt może zażądać przedstawienia dodatkowych dokumentów. Takimi dokumentami mogą być właśnie:
- opinia właściwego inspektora sanitarnego
- opinia komendanta straży pożarnej.
Czytaj także: Wymagania lokalowe i sanitarne dotyczące żłobka i klubu dziecięcego>>
Ustawa "żłobkowa" weszła w życie>>
samorzad.infor.pl / "Dziennik Gazeta Prawna"
REKLAMA
REKLAMA