reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Koniec roku szkolnego 2010/2011

Koniec roku szkolnego 2010/2011

Dla około 5 mln dzieci i młodzieży oraz około 660 tys. nauczycieli w środę zakończy się rok szkolny 2010/2011. Około 360 tys. dzieci kończących I klasy szkoły podstawowej otrzyma swoje pierwsze świadectwa szkolne.

W związku z końcem roku szkolnego minister edukacji Katarzyna Hall wystosowała specjalny list do uczniów, rodziców, nauczycieli i samorządowców. Przypomniała w nim, że kończący się rok szkolny ogłoszony był Rokiem Odkrywania Talentów, dziękowała wszystkim tym, dzięki którym "szkoła staje się atrakcyjniejsza, a talenty młodych Polaków mogą się dobrze rozwijać, ku pożytkowi całego społeczeństwa".

Minister edukacji w liście wspomniała także o ogłoszonych w grudniu ubiegłego roku wynikach badań prowadzonych w ramach Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA - Programme for International Student Assessment). "Dzięki nim polska szkoła zdobyła uznanie na światowym forum" - podkreśliła. PISA to jeden z najważniejszych i najbardziej prestiżowych programów badawczych w zakresie edukacji. Jest koordynowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju OECD i realizowany w ponad 60 państwach świata. Sprawdzane są trzy umiejętności 15-latków: czytanie, rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych oraz rozumowanie w naukach przyrodniczych.

We wszystkich dziedzinach badań PISA Polska zajmuje obecnie miejsce w pierwszej jedenastce krajów UE; ma piąte miejsce w czytaniu, siódme miejsce - w naukach przyrodniczych, 11 miejsce - w matematyce. W stosunku do pierwszej edycji badania przeprowadzonej w 2000 r. polscy uczniowie największy postęp dokonali w czytaniu. Między 2006 a 2009 r. dokonali też postępu w dziedzinach przyrodniczych.

Doceniając wyniki polskich uczniów w lutym OECD zorganizowała w Warszawie międzynarodową konferencję poświęconą badaniu PISA. W czerwcu zaś z inicjatywy Instytutu Badań Edukacyjnych odbył się w Warszawie I Kongres Polskiej Edukacji. Towarzyszyła mu publikacja "Raportu o stanie edukacji. Społeczeństwo w drodze do wiedzy". Jednym z najważniejszych wniosków raportu jest stwierdzenie, że upowszechnienie edukacji przedszkolnej ma decydujące znaczenie dla poziomu wykształcenia społeczeństwa.

Upowszechnienie edukacji przedszkolnej, a także sześciolatki rozpoczynające naukę w szkole, były jednymi z gorętszych tematów w mijającym roku szkolnym. Ten rok był drugim z rzędu, gdy o tym, czy dziecko rozpocznie naukę wcześniej niż w wieku 7 lat, decydowali rodzice. Zgodnie z ich wolą do I klas w całym kraju poszło 12,5 proc. dzieci sześcioletnich, rok wcześniej, gdy zaczęto obniżać wiek rozpoczynania nauki, do szkół poszło 4,3 proc. sześciolatków. Jednak od 1 września 2012 r. obowiązkowo naukę będą musiały zacząć wszystkie dzieci w tym wieku.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Klasyfikacja budżetowa 202090.30 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Nowak-Piechota

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama