REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. praca zdalna w administracji publicznej – treść rozporządzenia

Tomasz Król
prawnik - prawo pracy, cywilne, gospodarcze, administracyjne, podatki, ubezpieczenia społeczne, sektor publiczny
Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. praca zdalna w administracji publicznej – treść rozporządzenia
Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. praca zdalna w administracji publicznej – treść rozporządzenia
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Od 24 stycznia praca zdalna w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym.

Praca zdalna będzie mieć miejsce do 28 lutego 2022 r.

REKLAMA

Wynika to z rozporządzenia z dnia 21 stycznia 2022 r.

UWAGA! Przepisy o pracy zdalnej wprowadzają prowadzenie przez pracownika ewidencji wykonanych czynności, o ile takie polecenie wyda mu pracodawca.

Praca zdalna od 24 stycznia 2022 r. – kogo dotyczy

W urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury oraz uczelni.

Wyjątki od pracy zdalnej do 28 lutego 2022 r.

Wyjątki od powyższej zasady mają stanowić sytuacje, w których realizacja określonych zadań jest niezbędna do zapewnienia pomocy obywatelom lub ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, a ich realizacja nie jest możliwa w ramach pracy zdalnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warunki pracy zdalnej - od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. 

Do warunków świadczenia pracy zdalnej stosuje się przepisy art. 3 ust. 3–8 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2095, z późn. zm.).

Przepisy te wprowadzają następujące reguły:

  1. Wykonywanie pracy zdalnej może zostać polecone, jeżeli pracownik ma umiejętności i możliwości techniczne oraz lokalowe do wykonywania takiej pracy i pozwala na to rodzaj pracy. W szczególności praca zdalna może być wykonywana przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub dotyczyć wykonywania części wytwórczych lub usług materialnych.
  2. Narzędzia i materiały potrzebne do wykonywania pracy zdalnej oraz obsługę logistyczną pracy zdalnej zapewnia pracodawca.
  3. Przy wykonywaniu pracy zdalnej pracownik może używać narzędzi lub materiałów niezapewnionych przez pracodawcę pod warunkiem, że umożliwia to poszanowanie i ochronę informacji poufnych i innych tajemnic prawnie chronionych, w tym tajemnicy przedsiębiorstwa lub danych osobowych, a także informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.
  4. Na polecenie pracodawcy, pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek prowadzić ewidencję wykonanych czynności, uwzględniającą w szczególności opis tych czynności, a także datę oraz czas ich wykonania.
  5. Pracownik sporządza ewidencję wykonywanych czynności w formie i z częstotliwością określoną w poleceniu.
  6. Pracodawca może w każdym czasie cofnąć polecenie wykonywania pracy zdalnej.

Praca zdalna - przykładem Toruń

Prezydent Michał Zaleski zapowiedział przejście urzędników ratusza w tryb pracy zdalnej. Podkreślił jednak, że tam, gdzie zdalna forma nie będzie możliwa, funkcjonowanie urzędu pozostanie takie jak dotychczas. Uspokoił tez mieszkańców, że wszystkie sprawy, które są załatwiane w urzędzie będą dalej toczyć się odpowiednim trybem.

Do skarbówki, starostwa, urzędu marszałkowskiego i wojewódzkiego po wcześniejszym umówieniu się.

Aby załatwić sprawę urzędową należy się wcześniej umówić telefonicznie lub elektronicznie. Każdy z klientów zostanie obsłużony, a jeśli konieczna będzie wizyta w urzędzie, to oczywiście będzie taka możliwość.

- Pracownicy, zgodnie z zaleceniami ministerstwa przejdą w tryb pracy zdalnej. Tam, gdzie konieczna będzie wizyta w urzędzie, to oczywiście przyjmiemy petentów. Nasi pracownicy stosują się również do wszystkich wcześniejszych zaleceń, takich jak np. zasada "DDM" (dystans-dezynfekcja-maseczka- przyp. red). Mamy też ogromną nadzieję, że nowe zalecenia nie wpłyną na jakość i szybkość funkcjonowania urzędu - mówił jeden z pracowników Starostwa Powiatowego w Toruniu.

źródło: Nowosci.com.pl

Praca zdalna - Poznań

Poznań: Rozporządzenie dot. pracy zdalnej nie zmieni sposobu obsługi w Urzędzie Miasta.

Wydane przez rząd rozporządzenie dotyczące pracy zdalnej w administracji nie wpłynie na zmianę sposobu obsługi klientów Urzędu Miasta Poznania – poinformował w poniedziałek poznański magistrat.

REKLAMA

Jak poinformował w poniedziałek poznański magistrat, „pandemia sprawiła, że klienci urzędu przyjmowani są wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty - opublikowane rządowe rozporządzenie nie wpłynie więc na zmianę sposobu obsługi poznanianek i poznaniaków”.

"W najpopularniejszych usługach administracyjnych np. dotyczących spraw obywatelskich, uprawnień komunikacyjnych, spraw dotyczących stanu cywilnego - najwygodniej jest umówić wizytę przez internetowy system rezerwacji, który znajduje się na stronie www.poznan.pl. Aby to zrobić, wystarczy wybrać wydział, odpowiednią grupę spraw, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wszystkich pól i wybraniu przycisku +umów wizytę+ wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. Warto także przeczytać opis procedury. Można z niego dowiedzieć się, jakie dokumenty i załączniki są wymagane dla załatwienia danej sprawy” – wskazano.

Magistrat przypomniał, że umówić się można również telefonicznie, kontaktując się z wybranym wydziałem albo Biurem Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 - infolinia czynna jest w dni powszednie w godz. 7.30 -20.00.

"W tych sprawach, dla których nie jest przewidziana usługa internetowej rezerwacji wizyty w urzędzie, możliwe jest umówienie się -po uprzednim kontakcie telefonicznym- z właściwym wydziałem lub biurem urzędu” - podano.

Magistrat przypomniał również, że wchodząc do budynku urzędu należy zasłaniać nos i usta; przy wejściach znajdują się także dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. Dodatkowo, przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty. Kontakt z urzędem jest także możliwy przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMP.

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 21 stycznia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii - poz. 149

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZNP: wnioskujemy o objęcie bonami wszystkich nauczycieli. Laptopy dla nauczycieli klas I-III w roku szkolnym 2024/2025. Na jakiem etapie jest sprawa?

Związek Nauczycielstwa Polskiego jest za objęciem bonami na laptopy dla wszystkich nauczycieli klas I – III. Zakończyła się rewizja KPO, dzięki której ok 172 mln zł zostaną przeznaczone na zakup nowych laptopów dla nauczycieli klas I-III.

Zespół Scorpions zagra dziś na Narodowym. Gdzie utrudnienia?

W piątek 26 lipca na Stadionie Narodowym odbędzie się koncert Warsaw Rocks ’24. Wśród gwiazd m.in. zespół Scorpions. Kierowców czekają utrudnienia. 

W Warszawie utrudnienia w związku z Biegiem Powstania Warszawskiego

W sobotę w Warszawie w związku z zawodami w Śródmieściu, na Żoliborzu i Bielanach będzie zmiana organizacji ruchu. Biegacze będą mieli do wyboru dwa dystanse: 5 i 10 km. Do tej pory do udziału w biegu zgłosiło się ponad 10 tys. osób.

Nawet 120 tys. zł na rozwój małego gospodarstwa. Rusza nabór wniosków

Dofinansowanie na rozwój małych gospodarstw. Rusza nabór wniosków, który potrwa od 25 lipca do 22 sierpnia 2024 r. Uzyskane pieniądze rolnik może przeznaczyć m.in. na inwestycje budowlane czy nabycie niezbędnego wyposażenia, maszyn, urządzeń i sprzętów.

REKLAMA

Ferie zimowe 2025 – terminy, województwa [TABELA]

Planujesz ferie zimowe w 2025 roku? Znamy już terminy dla wszystkich 16 województw. Są cztery terminy ferii: 20 stycznia-2 lutego, 27 stycznia – 9 lutego, 3-16 luty i 17 lutego – 2 marca. Zaznacz w swoim kalendarzu już dziś.

Kobieta straciła 175 tys. zł, a chciała tylko sprzedać telewizor

Tym razem ofiarą "na pracownika banku" padła 32-letnie mieszkanka Lubina. Kobieta chciała tylko sprzedać telewizor na znanym portalu, w rezultacie straciła 175 tys. zł. 

To było takie proste? Bloomberg: Polska zagroziła blokadą chińskiego eksportu do UE. Teraz spokojniej na granicy z Białorusią

Prezydent Andrzej Duda podczas niedawnej wizyty w Pekinie zagroził Chinom zablokowaniem kluczowego kolejowego szlaku transportowego do UE, by osłabić kryzys migracyjny na granicy polsko-białoruskiej – napisała 24 lipca 2024 r. agencja Bloomberga. To może być przyczyna spadku nielegalnych przekroczeń tej granicy w ostatnich tygodniach.

Barszcz Sosnowskiego groźny nie tylko po dotknięciu

Barszcz Sosnowskiego (Heracleum sosnowskyi) to jedna z roślin groźnych dla zdrowia. Warto wiedzieć, że nie tylko dotykanie jej jest ryzykowne. Niebezpieczne może być przebywanie w jej otoczeniu. Co zrobić, gdy już dojdzie do oparzenia?

REKLAMA

Rządowi brakuje pieniędzy na służby: Policję, SG, PSP i SOP. Co z programem modernizacyjnym?

Cały czas mamy sytuację niepełnego pokrycia w budżecie wydatków na służby (chodzi o Policję, Straż Graniczną, Państwową Straż Pożarną i Służbę Ochrony Państwa) - poinformował 23 lipca 2024 r. podczas sejmowej Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych wiceszef MSWiA Czesław Mroczek. Dodał, że w najbliższym czasie przedstawione zostaną propozycje na kolejne lata.

Przeszło 854 mln zł na Sejm w 2025 r. Podwyżki dla posłów i wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu. Wzrosną też ryczałty na biura poselskie

Budżet Kancelarii Sejmu na 2025 r. ma wynieść 854 mln 258 tys. zł - to ponad 80 mln więcej niż w 2024 roku. W dniu 23 lipca 2024 r. sejmowa komisja regulaminowa, spraw poselskich i immunitetowych pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Kancelarii Sejmu na 2025 rok. Szef Kancelarii Sejmu Jacek Cichocki poinformował, że w 2025 roku nastąpi wzrost wynagrodzeń wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu a także posłów.

REKLAMA