REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. praca zdalna w administracji publicznej – treść rozporządzenia

Tomasz Król
prawnik - prawo pracy, cywilne, gospodarcze, administracyjne, podatki, ubezpieczenia społeczne, sektor publiczny
Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. praca zdalna w administracji publicznej – treść rozporządzenia
Od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. praca zdalna w administracji publicznej – treść rozporządzenia
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Od 24 stycznia praca zdalna w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym.

Praca zdalna będzie mieć miejsce do 28 lutego 2022 r.

REKLAMA

Wynika to z rozporządzenia z dnia 21 stycznia 2022 r.

UWAGA! Przepisy o pracy zdalnej wprowadzają prowadzenie przez pracownika ewidencji wykonanych czynności, o ile takie polecenie wyda mu pracodawca.

Praca zdalna od 24 stycznia 2022 r. – kogo dotyczy

W urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury oraz uczelni.

Wyjątki od pracy zdalnej do 28 lutego 2022 r.

Wyjątki od powyższej zasady mają stanowić sytuacje, w których realizacja określonych zadań jest niezbędna do zapewnienia pomocy obywatelom lub ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, a ich realizacja nie jest możliwa w ramach pracy zdalnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warunki pracy zdalnej - od 24 stycznia do 28 lutego 2022 r. 

Do warunków świadczenia pracy zdalnej stosuje się przepisy art. 3 ust. 3–8 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2095, z późn. zm.).

Przepisy te wprowadzają następujące reguły:

  1. Wykonywanie pracy zdalnej może zostać polecone, jeżeli pracownik ma umiejętności i możliwości techniczne oraz lokalowe do wykonywania takiej pracy i pozwala na to rodzaj pracy. W szczególności praca zdalna może być wykonywana przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub dotyczyć wykonywania części wytwórczych lub usług materialnych.
  2. Narzędzia i materiały potrzebne do wykonywania pracy zdalnej oraz obsługę logistyczną pracy zdalnej zapewnia pracodawca.
  3. Przy wykonywaniu pracy zdalnej pracownik może używać narzędzi lub materiałów niezapewnionych przez pracodawcę pod warunkiem, że umożliwia to poszanowanie i ochronę informacji poufnych i innych tajemnic prawnie chronionych, w tym tajemnicy przedsiębiorstwa lub danych osobowych, a także informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.
  4. Na polecenie pracodawcy, pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek prowadzić ewidencję wykonanych czynności, uwzględniającą w szczególności opis tych czynności, a także datę oraz czas ich wykonania.
  5. Pracownik sporządza ewidencję wykonywanych czynności w formie i z częstotliwością określoną w poleceniu.
  6. Pracodawca może w każdym czasie cofnąć polecenie wykonywania pracy zdalnej.

Praca zdalna - przykładem Toruń

Prezydent Michał Zaleski zapowiedział przejście urzędników ratusza w tryb pracy zdalnej. Podkreślił jednak, że tam, gdzie zdalna forma nie będzie możliwa, funkcjonowanie urzędu pozostanie takie jak dotychczas. Uspokoił tez mieszkańców, że wszystkie sprawy, które są załatwiane w urzędzie będą dalej toczyć się odpowiednim trybem.

Do skarbówki, starostwa, urzędu marszałkowskiego i wojewódzkiego po wcześniejszym umówieniu się.

Aby załatwić sprawę urzędową należy się wcześniej umówić telefonicznie lub elektronicznie. Każdy z klientów zostanie obsłużony, a jeśli konieczna będzie wizyta w urzędzie, to oczywiście będzie taka możliwość.

- Pracownicy, zgodnie z zaleceniami ministerstwa przejdą w tryb pracy zdalnej. Tam, gdzie konieczna będzie wizyta w urzędzie, to oczywiście przyjmiemy petentów. Nasi pracownicy stosują się również do wszystkich wcześniejszych zaleceń, takich jak np. zasada "DDM" (dystans-dezynfekcja-maseczka- przyp. red). Mamy też ogromną nadzieję, że nowe zalecenia nie wpłyną na jakość i szybkość funkcjonowania urzędu - mówił jeden z pracowników Starostwa Powiatowego w Toruniu.

źródło: Nowosci.com.pl

Praca zdalna - Poznań

Poznań: Rozporządzenie dot. pracy zdalnej nie zmieni sposobu obsługi w Urzędzie Miasta.

Wydane przez rząd rozporządzenie dotyczące pracy zdalnej w administracji nie wpłynie na zmianę sposobu obsługi klientów Urzędu Miasta Poznania – poinformował w poniedziałek poznański magistrat.

REKLAMA

Jak poinformował w poniedziałek poznański magistrat, „pandemia sprawiła, że klienci urzędu przyjmowani są wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty - opublikowane rządowe rozporządzenie nie wpłynie więc na zmianę sposobu obsługi poznanianek i poznaniaków”.

"W najpopularniejszych usługach administracyjnych np. dotyczących spraw obywatelskich, uprawnień komunikacyjnych, spraw dotyczących stanu cywilnego - najwygodniej jest umówić wizytę przez internetowy system rezerwacji, który znajduje się na stronie www.poznan.pl. Aby to zrobić, wystarczy wybrać wydział, odpowiednią grupę spraw, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wszystkich pól i wybraniu przycisku +umów wizytę+ wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. Warto także przeczytać opis procedury. Można z niego dowiedzieć się, jakie dokumenty i załączniki są wymagane dla załatwienia danej sprawy” – wskazano.

Magistrat przypomniał, że umówić się można również telefonicznie, kontaktując się z wybranym wydziałem albo Biurem Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 - infolinia czynna jest w dni powszednie w godz. 7.30 -20.00.

"W tych sprawach, dla których nie jest przewidziana usługa internetowej rezerwacji wizyty w urzędzie, możliwe jest umówienie się -po uprzednim kontakcie telefonicznym- z właściwym wydziałem lub biurem urzędu” - podano.

Magistrat przypomniał również, że wchodząc do budynku urzędu należy zasłaniać nos i usta; przy wejściach znajdują się także dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. Dodatkowo, przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty. Kontakt z urzędem jest także możliwy przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMP.

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 21 stycznia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii - poz. 149

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ile wynosi liczba ludności Polski na koniec 2024 roku? [Dane GUS]

Główny Urząd Statystyczny podał wstępne szacunkowe dane dotyczące liczby ludności w Polsce na koniec 2024 r. Jest spadek.

Podwyżka o 40% (marchewka) a podniesienie wieku emerytalnego (kij). Wcześniej był postulat 3 miesięcy urlopu za 7 lat pracy w jednej firmie

Autorem propozycji podwyżki o 20% w 2025 r. i o 20% w 2026 r. jest Lider Związkowej Alternatywy Piotr Szumlewicz. Mowa jest o podwyżkach płac w sferze budżetowej w tym roku i co najmniej 20 proc. w przyszłym. Wcześniej związkowiec postulował wprowadzenie urlopu 3 miesięcy za 7 lat pracy. Propozycje oceniam jako nierealne do wprowadzenia.

Coraz więcej nastolatków sięga po e-papierosy

Coraz więcej nastolatków sięga po elektroniczne papierosy. Jest to co czwarta dziewczyna i co piąty chłopiec w wieku 13-15 lat. Tak wynika z badania "Global Youth Tobacco Survey" zaprezentowanego podczas rozpoczętej w środę w Sejmie konferencji poświęconej uzależnieniom.

Dwoje seniorów padło ofiarą oszustwa internetowego. Łącznie stracili ponad 400 tys. zł

Oszuści nie ustają w polowaniach. Dwoje seniorów – 74-latka z Lublina i 76-latek z powiatu zamojskiego – zostali oszukani w internecie. Zamiast zyskownych inwestycji, za radą „doradców” zainstalowali oprogramowanie, które pozwoliło przestępcom przejąć pieniądze z ich kont bankowych – podała policja.

REKLAMA

Pierwsze dziecko z rządowego programu in vitro już na świecie

Urodziło się pierwsze dziecko z rządowego programu in vitro. Ministra zdrowia Izabela Leszczyna poinformowała, że do programu zakwalifikowało się ponad 23 tys. par, efektem jest 9258 ciąż.

Nowy wymiar edukacji dla przyszłych liderów HR i biznesu. Symfonia i Akademia Leona Koźmińskiego łączą siły

Symfonia, czołowy dostawca oprogramowania dla MŚP oraz administracji publicznej i Akademia Leona Koźmińskiego, jedna z najlepszych uczelni w Polsce, ogłaszają partnerstwo. Firma zapewni studentom i wykładowcom wsparcie merytoryczne i dydaktyczne, wymianę wiedzy i inicjatywy ukierunkowane na rozwój. W programie studiów znajdzie się flagowy produkt HR-owy Symfonii.

Seniorzy chcą pracować na emeryturze?

Kontynuacja pracy na emeryturze to nie tylko chęć podreperowania domowego budżetu, ale i podtrzymanie aktywności i rozwój osobisty, a także szansa na spełnianie swoich pasji.

Chiński model AI (DeepSeek R1) tańszy od amerykańskich a co najmniej równie dobry. Duża przecena akcji firm technologicznych w USA

Notowania największych amerykańskich firm związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej infrastrukturą zaliczyły ostry spadek w poniedziałek, w związku z zaprezentowaniem tańszego i wydajniejszego chińskiego modelu AI, DeepSeek R1.

REKLAMA

Dofinansowania m.in. dla OSP, kół gospodyń wiejskich oraz klubów sportowych. Ruszają prekonsultacje

Dofinansowania m.in. dla OSP, kół gospodyń wiejskich oraz klubów sportowych. Ruszają prekonsultacje programu NIW-CRSO pn. "Moc Małych Społeczności". Kto będzie mógł starać się o dofinansowanie? Ile będzie wynosiło? Jaki jest harmonogram?

Nowe oszustwo na "darmową apteczkę". NFZ ostrzega

Uwaga na nową metodę oszustów. Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzega przed e-mailami z ofertą otrzymania "darmowej apteczki". Można stracić pieniądze. NFZ przypomina, że nie sprzedaje niczego przez internet.

REKLAMA