Do kiedy musisz uruchomić system e-Doręczeń?
REKLAMA
REKLAMA
Obowiązek włączenia instytucji do Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych oznacza, że od daty określonej w harmonogramie:
REKLAMA
- instytucja musi mieć adres do doręczeń elektronicznych (ADE) zarejestrowany w bazie adresów elektronicznych (BAE)
- korespondencja między zobowiązanymi podmiotami oraz obywatelami i innymi podmiotami musi odbywać się za pośrednictwem systemu e-Doręczeń.
Skorzystaj z testów systemu e-Doręczeń
Aby ułatwić dołączenie do Krajowego System Doręczeń Elektronicznych, minister cyfryzacji zachęca do przetestowania rozwiązania już dziś. Jeśli instytucja:
- ma system klasy EZD – może skorzystać ze środowiska testowego; pozwoli ono przetestować integrację elektronicznego zarządzania dokumentacją z systemem e-Doręczeń i wprowadzić niezbędne zmiany
- nie ma systemu klasy EZD – może korzystać z testowej aplikacji e Doręczeń.
Testy nie są obowiązkowe, ale pozwolą dostosować się do nowego systemu. Do testowania usługi na środowisku integracyjnym nie jest potrzebny docelowy adres do doręczeń elektronicznych (ADE).
Najlepiej wniosek o ADE złożyć dopiero po zakończonych testach.
Szczegółowe informacje o środowisku testowym oraz integracji usługi e-Doręczeń z systemami klasy EZD dla podmiotów publicznych na stronie e-Doręczeń.
REKLAMA
Udział w testach umożliwi zapoznanie się z całym procesem stosowania e-Doręczeń jeszcze przed wejściem w życie obowiązku. Przygotowane środowiska testowe pozwolą przeanalizować każdy etap procesu: od wnioskowania o adres po wysyłkę i odbiór konkretnych (testowych) wiadomości.
Testy umożliwią także przeszkolenie osób obsługujących doręczenia elektroniczne w Państwa instytucji. Będą także okazją do przeglądu wewnętrznych instrukcji i procedur oraz ewentualnych zmian.
Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń
Rejestrowane doręczenia elektroniczne zapewniają:
- prawidłową, zweryfikowaną identyfikację nadawcy i odbiorcy przesyłki,
- integralność przesyłki,
- automatyczne generowanie prawnie ważnych dowodów nadania i doręczenia dokumentów elektronicznych,
- skuteczną komunikację z obywatelami i firmami – niezależnie o tego, czy znajdują się pod swoim stałym adresem,
- usprawnienie elektronicznego obiegu dokumentów, w efekcie prostszą obsługę kancelaryjną i jednolity nadzór nad obiegiem dokumentów.
Więcej informacji o usługach doręczeń elektronicznych na stronie.
REKLAMA
REKLAMA