reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Śląsk: W drugim kwartale ruszą inwestycje tramwajowe

Śląsk: W drugim kwartale ruszą inwestycje tramwajowe

Remonty 46 km torów w 6 miastach, zakup 30 nowych tramwajów i modernizację 75 starych wozów - zakłada wart ok. 800 mln zł projekt przygotowywany w aglomeracji katowickiej. Samorządowa spółka Tramwaje Śląskie planuje rozpoczęcie prac w drugim kwartale br.

Projekt pierwotnie przygotowywano pod kątem poprawy komunikacji w potencjalnych miastach Euro 2012. Resort rozwoju regionalnego jeszcze w 2006 r. przeznaczył na ten cel ok. 100 mln euro unijnych środków dla aglomeracji katowickiej. Mimo że mecze Euro 2012 w regionie nie odbędą się, projekt kontynuowano. 30 grudnia ub. roku w Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisano umowę o jego dofinansowanie.

Jak poinformowali w poniedziałek w Chorzowie przedstawiciele Tramwajów, pierwsze prace na torach powinny rozpocząć się w drugim kwartale tego roku. Według prezesa spółki Tadeusza Freislera, pierwsza powinna ruszyć modernizacja ok. 2 km torowiska w ścisłym centrum Katowic, na ul. 3 Maja.

Prócz tego, w ramach projektu przebudowywane będą fragmenty torowisk m.in. w Katowicach - przy osiedlu Tysiąclecia, w dzielnicy Szopienice oraz wzdłuż ul. Kościuszki i Al. Korfantego, w Zabrzu - wzdłuż ul. 3 Maja, w Chorzowie - wzdłuż ul. Katowickiej, Wolności i Armii Krajowej, w Rudzie Śląskiej - wzdłuż ul. Zabrzańskiej, w Sosnowcu - na ul. 3 Maja, Małachowskiego, Piłsudskiego i Sobieskiego oraz w śródmieściu Bytomia.

Między Katowicami a Sosnowcem, w ciągu linii nr 15, na obecnym jednotorowym odcinku zostanie dobudowany drugi tor, co zwiększy przepustowość tego połączenia. W Bytomiu od dzielnicy Łagiewniki do centrum miasta odbudowane zostanie 2,5-kilometrowe torowisko linii nr 7, zdemontowane parę lat temu podczas remontu jezdni; zamiast wcześniejszych dwóch torów, będzie tam jeden. Projekt zakłada też modernizację łącznie 61 przystanków.

Wszystkie modernizacje torów (w sumie ok. 15 proc. torów tramwajowych w aglomeracji) mają kosztować ok. 328 mln zł netto. Kolejne 255 mln zł netto przewidziano na modernizacje 75 wagonów typu 105N oraz zakup 30 nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów (obecnie Tramwaje mają w ruchu ok. 320 wozów). Niezależnie od projektu, spółka planuje zakupy taboru używanego; za własne środki chce kupić ok. 25 wagonów jednokierunkowych np. typu E1 i kilku wagonów dwukierunkowych np. typu PT-8.

Przedsięwzięcie zakłada - prócz modernizacji komunikacji tramwajowej - inwestycje w infrastrukturę trolejbusową w Tychach. Miasto Tychy, jako partner projektu, zmodernizuje u siebie 15 km sieci trakcji trolejbusowej i kupi 15 nowych trolejbusów. Powstaną też dwa piętrowe parkingi typu P+R na ok. 400 samochodów każdy - przy dworcu kolejowym Tychy i przystanku Tychy Lodowisko. Tyska część projektu jest warta ok. 60 mln zł netto.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami103.20 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kalicińska

Konsultant w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego w Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama