REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stolica: Radni o kontrowersyjnych sposobach promocji miasta

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przez ponad godzinę dyrektor biura promocji miasta Katarzyna Ratajczyk mówiła w czwartek na sesji Rady Warszawy o pracy kierowanej przez nią jednostki. Biuro krytykowane było w ostatnim czasie m.in. za kontrowersyjny spot telewizyjny mający promować stolicę.

Ratajczyk tłumaczyła, że projekty promocyjne nie są przygotowywane tylko w podległym jej biurze, ale też m.in. w biurze kultury i w poszczególnych dzielnicach, zaś jej biuro zajmuje się tylko "komunikacją miasta na temat siebie samego, rozumianego jako całość".

REKLAMA

Wśród ostatnich projektów promocyjnych wymieniła przede wszystkim te związane z rokiem Marii Skłodowskiej-Curie, polską prezydencją w Radzie UE i Euro 2012. "Te projekty mają pokazać Warszawę taką, jaka jest dziś, a która jest mało znana - nowoczesną, dynamiczną, intrygującą, z ciekawą historią" - przekonywała.

W ostatnim czasie głośno było głównie o jednym ze spotów zrealizowanych na zlecenie biura promocji, który ma promować miasto przed Euro 2012. Spot kosztował ponad 505 tys. zł.

Fabuła klipu jest prosta - za kobietą uprawiającą jogging podąża obcokrajowiec. "Swobodny, poranny bieg wkrótce przeradza się w wyścig z elementami parkour - widowiskowego poruszania się w przestrzeni miasta" - czytamy na kanale urzędu miasta m.st. Warszawy w serwisie YouTube. W klipie pojawiają się m.in. takie miejsca jak: pl. Trzech Krzyży, Starówka, Centrum Nauki Kopernik, Pałac Kultury, Zamek Królewski, Stadion Narodowy, Łazienki Królewskie, pomnik Kopernika i ul. Nowy Świat. Zobaczymy w nim również biurowce - Metropolitan i Focus, a także hotele - Intercontinental i Hotel le Regina.

Powszechnie spot krytykowali m.in. internauci, którzy nadali mu tytuł "zboczeniec goni blondynkę".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Odnosząc się do tej sprawy Ratajczyk podkreśliła, że spot był skierowany do osób spoza miasta i miał pokazać atrakcyjne miejsca w stolicy. Zwróciła przy tym uwagę, że np. jeden ze spotów zrealizowanych przez Poznań kosztował dwukrotnie więcej.

Zarówno wystąpienie Ratajczyk, jak i działania kierowanego przez nią biura krytykowali radni. "Z tego chaosu, który bił z mównicy, nie wiemy nic, a właściwie wiemy, że jest gorzej niż można było się spodziewać" - mówił Andrzej Golimont (SLD). Prezydent miasta Hannie Gronkiewicz-Waltz, której bezpośrednio podlega biuro kierowane przez Ratajczyk, gratulował "cierpliwości i wielkiego serca". Samo biuro określił mianem "biura kompromitacji miasta", a o Ratajczyk powiedział, że "prezentuje typ urzędnika zakochanego w sobie z wzajemnością".

"Polemizowanie z kolejnymi wytryskami promocyjnymi nie ma sensu. Jeśli ktoś mówi, że nikt nie kojarzy Marii Skłodowskiej-Curie z Warszawą (według danych przedstawionych przez Ratajczyk noblistkę kojarzy ze stolicą Polski zaledwie 15 proc. warszawiaków), a potem mówi, że przez tę postać chce promować miasto, to o czym to świadczy?" - pytał.

Golimont zwrócił uwagę na wysokie koszty działalności biura. "Obecność miasta na Facebooku, Naszej Klasie i Twitterze kosztuje miasto 25 tys. zł miesięcznie" - mówił.

REKLAMA

Z kolei przewodniczący klubu PiS Maciej Wąsik zarzucił Ratajczyk, że jej biuro źle wykorzystuje do promocji miasta internet. Jak mówił, ostatni wpis na stronie miasta dotyczący prezydencji Polski w Radzie UE pochodzi z 6 września ub.r. Wytknął też m.in., że kibice, którzy przyjadą do Warszawy na Euro 2012, zachęcani są na stronie miasta do korzystania z bazy noclegowej w województwach łódzkim i lubelskim. Do tego zarzutu ustosunkował się dyrektor sekretariatu ds. Euro 2012 Andrzej Cudak. Podkreślił, że z doświadczeń innych miast - organizatorów mistrzostw - wynika, że kibice chętnie korzystają z bazy noclegowej w odległości do dwóch godzin jazdy samochodem.

Radni zarzucili też Ratajczyk m.in. to, że w jednym z projektów biura Fryderyk Chopin został przedstawiony z afrykańską wuwuzelą. Odpowiadając Ratajczyk podkreśliła, że ten instrument nie kojarzy się z Afryką, bo wykorzystywali go m.in. kibice Adama Małysza.

Trzygodzinnej dyskusji na sesji rady miasta towarzyszyła zorganizowana przed salą posiedzeń wystawa nagród, które biuro promocji miasta zdobyło w czasie, od kiedy kieruje nim Ratajczyk. Były wśród nich m.in. najważniejsze w branży reklamowej - Epica i Effie.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rządowy program "Moc Małych Społeczności". Do podziału 70 mln zł. Nabór wniosków do 9 czerwca 2025 r.

W piątek, 16 maja 2025 r. rozpoczął się nabór wniosków w ramach „Rządowego Programu wsparcia organizacji pozarządowych Moc Małych Społeczności”. Adresowany jest do NGOsów działających w mniejszych miastach oraz na terenach wiejskich.

Konkurs "Aktywny Senior 2025". Wnioski o dofinansowania można składać do 11 czerwca 2025 r.

12 maja 2025 r. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło nabór wniosków do zadania Aktywny Senior w ramach programu Aktywność dla Każdego. Wnioski o dofinansowania w ramach konkursu "Aktywny Senior 2025" można składać do 11 czerwca 2025 r.

Duży ruch na Okęciu. Lotnisko od początku roku odprawiło ponad 6,6 mln podróżnych

Lotnisko Chopina jest na granicy przepustowości. Od stycznia do końca kwietnia br. odprawiło już ponad 6,6 mln podróżnych, podczas gdy w tym samym okresie w ubiegłym roku było to prawie 5,9 mln osób. Dokąd latamy najczęściej?

Polacy mniej chodzą do kina

Główny Urząd Statystyczny podał dane dotyczące widzów w kinach w 2024 r. W porównaniu z 2023 r., liczba widzów w kinach stałych spadła o 0,4 proc. do 49,5 mln

REKLAMA

Spacer w lesie - lek na codzienny stres

Regularne, 30-minutowe spacery w naturze pięć razy w tygodniu mogą zmniejszyć ryzyko depresji aż o 30% – podaje raport Transforming Scotland's Health. W obliczu prognoz WHO, że do 2030 roku depresja stanie się najczęstszą chorobą na świecie, kontakt z przyrodą to skuteczna forma profilaktyki.

Są fundusze na ekologię, cyfryzację i innowacje

W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowej i wdrażania kolejnych innowacji, nie można zapominać o zagrożeniach, które się z nimi wiążą. Zgodnie z unijną zasadą „Do No Significant Harm” („Nie Czyń Znaczącej Szkody”), gdy ubiegamy się o wsparcie z funduszy, jesteśmy zobowiązani do prowadzenia inwestycji w sposób, który nie będzie wyrządzać poważnych szkód środowiskowych czy społecznych.

Spadł ruch na radomskim lotnisku, ale w planach nowe kierunki

Polskie Porty Lotnicze poinformowały, że lotnisko w Radomiu obsłużyło w kwietniu br. ok. 2,5 tys. pasażerów; to spadek o 42 proc. wobec zeszłego roku. W pierwszych czterech miesiącach tego roku ruch w radomskim pocie spadł o 31 proc.

Ratownicy medyczni nie chcą kamizelek nożoodpornych

Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych (OZZRM) uważa, że pomysł powszechnego wprowadzenia kamizelek nożoodpornych, jako reakcji na śmierć ratownika ugodzonego nożem, nie jest dobry. Co proponują związkowcy?

REKLAMA

Ostatni dzwonek dla zdrowia młodych. 7 maja 2025 r. sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się zakazem sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18. roku życia

W środę sejmowa Komisji Zdrowia rozpatrzy rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wcześniej, ponad 20 organizacji działających w ochronie zdrowia apelowało o jak najszybsze jej procedowanie. Chodzi o zakaz sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18 r.ż.

Wybory prezydenckie: ułatwienia dla wyborców 60+

Transport do i z lokalu wyborczego. Możliwość głosowania korespondencyjnego albo za pośrednictwem pełnomocnika. Możliwość zmiany miejsca głosowania w obwodzie właściwym dla lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z tych wszystkich ułatwień mogą skorzystać wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania w tegorocznych wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ukończą 60. rok życia. A także wyborcy niepełnosprawni – bez względu na wiek.

REKLAMA