Czy miasta z południa Polski wykorzystują nowe technologie do inteligentnego rozwoju transportu i infrastruktury, aby polepszyć jakość życia mieszkańców? Jak oszczędzać energię w mieście, czy zagospodarowanie odpadów komunalnych może obniżyć koszty ciepła i prądu? Czy szwedzkie, niemieckie czy norweskie miasta są smart? Na powyższe pytania odpowiedzi szukać będą eksperci, politycy oraz samorządowcy podczas II Ogólnopolskiego Kongresu Smart – Inteligentne Miasta, który odbędzie się 28 maja w Katowicach. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl
W przypadku przeprowadzania ponownego głosowania wyborca zmieniający miejsce pobytu po dniu pierwszego głosowania, a przed ponownym głosowaniem, może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania w dniu ponownego głosowania. Wniosek o wydanie takiego zaświadczenia składa się po dniu pierwszego głosowania w urzędzie gminy, w której wyborca jest ujęty w spisie wyborców, nie później jednak niż w 2. dniu przed dniem ponownego głosowania, tj. do dnia 22 maja 2015 r.
W przypadku przeprowadzania ponownego głosowania wyborca, który nie zgłosił zamiaru głosowania korespondencyjnego do dnia 27 kwietnia 2015 r., może po dniu pierwszego głosowania, a przed ponownym głosowaniem, zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w ponownym głosowaniu. Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę w urzędzie gminy, w której wpisany jest do rejestru wyborców do dnia 14 maja 2015 r.
Obecnie rodzina, która przekroczy próg dochodowy (574 zł na osobę w rodzinie lub 664 zł dla rodzin z niepełnosprawnym dzieckiem) choćby o złotówkę, traci teraz wszystkie zasiłki rodzinne. Gdy nowela wejdzie w życie, przy przekroczeniu kryterium świadczenia będą wypłacane w wysokości różnicy między przeciętną, miesięczną wysokością wszystkich świadczeń, o które ubiega się rodzina, a kwotą, o którą przekracza kryterium.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju poinformowało, że w Dzienniku Ustaw zostały opublikowane dwa rozporządzenia resortu, które wprowadzają istotne zmiany w obowiązujących przepisach techniczno-budowlanych w zakresie drogownictwa. Resort przypomniał, że przekrój 2+1, czyli wyposażanie dróg naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, jest już stosowany na drogach krajowych.