Turystyka - rusza kampania "Nasze kujawsko-pomorskie"
REKLAMA
Intencją organizatorów kampanii jest przekonanie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, że powinni odkrywać i zachęcać innych do poznania miejscowych atrakcji turystycznych i walorów przyrody.
REKLAMA
REKLAMA
Kapania rozpocznie się w centrum Bydgoszczy, na Wyspie Młyńskiej, położonej pomiędzy głównym nurtem Brdy i jej odnogą Młynówką. Podczas imprezy zaprezentują się parki krajobrazowe i ośrodki edukacji ekologicznej, odbędą się występy zespołów regionalnych, pokazy mody i konkursy.
Na wyspę zawitają też uczestnicy zlotu turystycznego. Spodziewanych ponad tysiąc uczestników rajdów pieszych i rowerowych, a także spływu kajakowego.
Kampania "Nasze kujawsko-pomorskie" potrwa do 2013 r., a w jej ramach zostanie zorganizowanych 10 imprez. Przewidziano także przygotowanie licznych publikacji promocyjnych, map przyrodniczych, gier edukacyjnych, multimedialnych pomocy dydaktycznych dla uczniów. Obędzie się osiem konferencji dla samorządów.
REKLAMA
Partnerem samorządu województwa w realizacji projektu będą dyrekcje parków krajobrazowych. Kampania będzie kosztować 2 miliony złotych, z czego dwie trzecie stanowić będą środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Z badań przeprowadzonych przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną i Uniwersytet Mikołaja Kopernika wynika, że mieszkańcy województwa stanowią prawie 40 proc. ruchu turystycznego w regionie; są także drugim - po internecie - źródłem informacji o regionie dla turystów z innych stron. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA