REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Apel radnych Płocka do premiera w sprawie budowy dróg

REKLAMA

Radni Płocka zaapelowali do premiera, ministra transportu oraz posłów i samorządu Mazowsza o włączenie tego miasta do krajowego planu budowy dróg i linii kolejowych. Podkreślili, iż w sprawie tej domagają się szybkich decyzji.

W przyjętym jednogłośnie apelu radni zwrócili uwagę, że Płock jest najgorzej w Polsce skomunikowanym miastem średniej wielkości.

REKLAMA

REKLAMA

Radni przypomnieli, że brak dróg, w tym obwodnicy, negatywnie wpływa na bezpieczeństwo miasta. W Płocku działa pięć zakładów o potencjalnie dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, w tym największy w kraju kompleks rafineryjno-petrochemiczny PKN Orlen. W apelu podkreślono, iż Płock to miasto, przez które w autocysternach i cysternach kolejowych przewożone są znaczne ilości substancji niebezpiecznych.

"Potrzebna jest nam obwodnica i droga szybkiego ruchu, biegnąca niedaleko miasta. Jak powietrza brakuje nam linii kolejowej, która będzie przechodziła poza centrum miasta" - powiedział podczas sesji rady miasta prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.

Dodał, że ważne jest by "osoby odpowiedzialne w państwie i województwie za przewóz materiałów niebezpiecznych miały świadomość, iż Płock jest miejscem, gdzie o to bezpieczeństwo trzeba dbać w sposób szczególny".

REKLAMA

Apel poparli obecni na sesji rady miasta płoccy parlamentarzyści: Elżbieta Gapińska (PO), Piotr Zgorzelski (PSL) i Paweł Sajak (RP).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgorzelski, szef sejmowej komisji samorządu terytorialnego powiedział, że planuje w czerwcu w Płocku zwołanie wyjazdowego posiedzenia komisji. Według niego część obrad komisji mogłaby być poświęcona problemom infrastruktury komunikacyjnej miasta i regionu. "Płock pod względem komunikacyjnym znajduje się w czarnej dziurze i najwyższy czas to zmienić. Czas najwyższy, aby także władza centralna zainteresowała się tym problemem" - oświadczył poseł PSL.

Gapińska poinformowała, że w Sejmie powstał specjalny zespół ds. Warszawy i Mazowsza, który za priorytet uznał prace, które dotyczą infrastruktury drogowej i kolejowej w regionie. "Będziemy chcieli wspólnie, ponadpartyjnie, wypracować strategię dla rozwoju Mazowsza, szczególnie jeśli chodzi o infrastrukturę drogową" - dodała posłanka.

Stanisław Dmuchowski, zastępca dyrektora oddziału warszawskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zgodził się, że Płock nie ma atrakcyjnych połączeń z resztą kraju, "ale nie ma też ich Warszawa". Zwrócił uwagę, że należy pamiętać o możliwościach finansowania tych inwestycji.

W apelu radni napisali m.in.: "Mieszkańcy Płocka i regionu płockiego stanowczo domagają się wprowadzenia zmian w najważniejszych dokumentach kraju, traktujących o rozwoju sieci transportowej, uwzględniając w ich treści przynajmniej połączenie drogą ekspresową Warszawy z Płockiem do roku 2017".

Ponadto radni oświadczyli, że oczekują "szybkich decyzji na szczeblu rządowym, jak i wojewódzkim w zakresie wpisania budowy obwodnicy miasta Płocka i drogi ekspresowej Bydgoszcz-Płock-Warszawa do Programu Budowy Dróg Krajowych oraz weryfikacji planów, dotyczących modernizacji krajowej sieci kolejowej z uwzględnieniem budowy linii Płock-Modlin". "Oczekujemy również szybkiej realizacji tych inwestycji i nadrobienia wieloletnich zaległości infrastrukturalnych" - dodali.

Radni przypomnieli, że Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 r. nie przewiduje budowy obwodnicy Płocka. Zaznaczyli też, że do 2015 r. nie jest planowana budowa autostrady czy drogi szybkiego ruchu przez Płock i jego okolice. Radni uznali, że zapisany w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do 2030 r. plan budowy drogi ekspresowej, kilkanaście kilometrów od Płocka, to daleka perspektywa. Zwrócili uwagę, że nie ma też opracowania przebiegu trasy czy terminarza prac. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

REKLAMA

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA