reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Projekt e-podręcznik ma istotne znaczenie dla cyfryzacji szkół

Projekt e-podręcznik ma istotne znaczenie dla cyfryzacji szkół

Realizacja projektu "E-podręcznik do kształcenia ogólnego" ma istotne znaczenie dla procesu cyfryzacji szkół - podkreśliła minister edukacji Krystyna Szumilas w specjalnym liście do rektorów szkół wyższych będących partnerami merytorycznymi projektu.

W ramach komponentu e-szkoła wybrano szkoły, które będą uczestniczyły w pilotażu do sierpnia 2013 roku. O udział w nim ubiegało się aż 3513 szkół. Prawie połowa (46 proc.) samorządów zadeklarowała chęć udziału w pilotażu, mimo konieczności wniesienia wkładu własnego w wysokości 20 proc. wartości projektu.

W wyniku przeprowadzonego przez wojewodów losowania do programu zostały zakwalifikowane 402 szkoły podstawowe, w tym: 140 szkół małych (do 100 uczniów), 165 szkół średnich (od 101 do 300 uczniów) i 97 szkół dużych (powyżej 300 uczniów). Większość wybranych szkół (230 szkoły) leży na terenach wiejskich.

Program przewiduje dwa warianty wykorzystania komputerów w pilotażu. Wariant I, w którym przenośne komputery dla uczniów są wykorzystywane w szkole wybrało 312 szkół. Pozostałych 90 szkół wybrało II wariant, w którym przenośne komputery dla uczniów są udostępniane uczniom oddziałów klas IV do korzystania również w domu.

W ramach komponentu e-nauczyciel, zamiast jednorazowych szkoleń pojedynczych nauczycieli zaplanowano wspieranie nauczycielom w ramach sieci współpracy kierowanych przez przygotowanych moderatorów. W pierwszych tygodniach nowego roku szkolnego mają rozpocząć się szkolenia dla dyrektorów szkół i e-koordynatorów.

Z kolei w ramach komponentu e-zasoby edukacyjne w ciągu 3 lat mają powstać podręczniki do 14 przedmiotów, od szkoły podstawowej do ponadgimnazjalnej oraz 2,5 tys. zasobów edukacyjnych; jest to współfinansowane ze środków UE. Prace nad podręcznikami wraz z podległym MEN Ośrodkiem Rozwoju Edukacji ma prowadzić czterech partnerów merytorycznych - obok trzech uczelni jest to Grupa Edukacyjna S.A. odpowiedzialna ze podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej. Partnerem technologicznym jest firma Progress Framework sp. z o.o

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Compliance 360° w firmie (PDF)59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Igor Klimkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama