Nowa era komunikacji. RDK może ułatwić Ci życie
REKLAMA
REKLAMA
- Jak działa RDK?
- Komunikacja z urzędnikiem
- Automatyczne powiadomienia
- Jak Skorzystać z RDK?
- Jak Założyć Profil Zaufany?
Jak działa RDK?
RDK to miejsce, gdzie możesz podać swoje aktualne dane kontaktowe - numer telefonu i/lub adres e-mail. Dzięki temu, urzędnik zamiast wysyłać pisma, może skontaktować się z Tobą telefonicznie, wysłać e-mail lub SMS (np. aby poprosić o uzupełnienie wniosku).
REKLAMA
Do tej pory, prawie 14 milionów obywateli podało swoje dane w RDK. Od stycznia do teraz, do rejestru dopisało się już ponad 600 tysięcy osób. Celem RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami, aby usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację.
Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Wystarczy podać numer telefonu i/lub adres e-mail, a urzędnicy w ważnych dla Ciebie sprawach, zamiast wysyłać pismo – zadzwonią, wyślą e-mail lub SMS.
Komunikacja z urzędnikiem
Urzędnik może skontaktować się i poinformować o dokumentach gotowych do odbioru, rozpatrzeniu złożonych wniosków, potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.
Automatyczne powiadomienia
System Rejestrów Państwowych wyśle automatycznie powiadomienie o unieważnieniu dowodu osobistego albo paszportu, jak również o zbliżającym się upływie ważności dowodu osobistego czy paszportu - 90, 60, 30 i 14 dni przed terminem. W przypadku paszportu dodatkowo dostaniesz powiadomienie o przekazaniu paszportu kurierowi.
Jak Skorzystać z RDK?
Aby skorzystać z RDK, wejdź na stronę Gov.pl i wybierz Rejestr Danych Kontaktowych. Dane możesz przekazać, zmienić lub usunąć, wybierając przycisk SKORZYSTAJ Z RDK. Zalogujesz się w ten sposób do e-usługi. Jeśli chcesz skorzystać z RDK przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu.
Jak Założyć Profil Zaufany?
Aby założyć profil zaufany, wejdź na stronę: pz.gov.pl i kliknij na pole Zarejestruj się w prawym górnym rogu. Wybierz sposób, jakim chcesz uzyskać profil zaufany. Można to zrobić na cztery sposoby, w tym za pośrednictwem bankowości elektronicznej, wypełniając internetowy wniosek i umawiając się na wideospotkanie z urzędnikiem, potwierdzając profil zaufany online za pomocą dowodu osobistego z warstwą elektroniczną, lub wypełniając internetowy wniosek i potwierdzając PZ osobiście w jednym z ponad 2000 punktów potwierdzających w Polsce i zagranicą.
REKLAMA
REKLAMA