Zmiany w ewidencji działalności gospodarczej
REKLAMA
Rząd chce uprościć dokonywanie sprostowań wpisów w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Dotyczy to m.in. sprostowania błędów gmin powstających przy okazji przekształcania z papierowego na elektroniczny wniosek o wpis działalności gospodarczej. W takiej sytuacji nie będzie wszczynane postępowanie administracyjne, a w związku z tym nie będzie potrzeby wydawania postanowienia lub decyzji.
REKLAMA
Ma być także możliwość dołączenia do wniosku o wpis do CEIDG danych niezbędnych do zgłoszenia przedsiębiorcy i jego rodziny do ubezpieczenia społecznego (i/lub zdrowotnego). Obecnie takich zgłoszeń dokonuje się w wybranym oddziale ZUS. Ponadto zaproponowano, aby z urzędu następowało dopisywanie do danych zawartych w CEIDG numerów identyfikacyjnych, m.in. NIP i REGON spółki.
Więcej w Gazecie Samorządu i Administracji - Zamów prenumeratę >>
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.