Nieprawidłowości w SIWZ a zasada jawności zamówień publicznych
REKLAMA
REKLAMA
Z dużym prawdopodobieństwem można mówić o naruszeniu przepisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp).
REKLAMA
REKLAMA
Mówiąc o specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) i ogłoszeniu o zamówieniu, warto przede wszystkim przypomnieć art. 36 ust. 1 pkt 5 i art. 41 pkt 7 upzp. Z pierwszego z nich wynika, że SIWZ zawiera co najmniej warunki udziału w postępowaniu, w drugim podano, że ogłoszenie o zamówieniu, o którym mowa w art. 40 ust. 1 upzp, zawiera co najmniej warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia. Na tle wzajemnego stosunku tych regulacji wypowiadała się wielokrotnie Krajowa Izba Odwoławcza (KIO). Na uwagę zasługuję więc przytoczenie stosownych fragmentów z uzasadnień orzeczeń KIO w ww. zakresie przedmiotowym.
W wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 12 sierpnia 2015 r. (sygn. akt I ACa 1990/14) wskazano, na tle podanego tam stanu faktycznego, że rozbieżności pomiędzy SIWZ a ogłoszeniem o zamówieniu świadczą o naruszeniu art. 41 upzp. Z powyższego wynika więc zasadniczo, że orzecznictwo krytycznie zapatruje się na brak spójności pomiędzy omawianymi dokumentami.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł:
Nieprawidłowości w SIWZ a zasada jawności zamówień publicznych
W artykule dokonano również oceny kwestii umieszczenia w SIWZ zapisu o zwrocie oferty, która została złożona w uszkodzonej kopercie.
REKLAMA
REKLAMA