Różne oblicza naruszenia zasady pisemności
REKLAMA
REKLAMA
Tak, oba wskazane w pytaniu przypadki mogą być przedmiotem analizy ze strony regionalnej izby obrachunkowej.
REKLAMA
REKLAMA
W celu ustosunkowania się merytorycznego do podanej problematyki niezbędne jest odniesienie się do stosownych regulacji ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp) oraz posiłkowo do orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej (dalej: KIO) i Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych.
W kontekście podanego stanu faktycznego tytułem wstępu należy zwrócić uwagę przede wszystkim na art. 32 ust. 1-2 upzp. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością, a zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy zaniżać wartości zamówienia lub wybierać sposobu obliczania tej wartości. Są to naczelne dyrektywy, którymi powinien kierować się każdy zamawiający, w tym jednostki sektora finansów publicznych, np. gminy
Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł:
Różne oblicza naruszenia zasady pisemności
REKLAMA
REKLAMA