REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bon 2500 zł. Jak dokonać korekty złożonego wniosku?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Król
prawnik - prawo pracy, cywilne, gospodarcze, administracyjne, podatki, ubezpieczenia społeczne, sektor publiczny
Bon 25000 zł. Jak dokonać korekty złożonego wniosku?
Ministerstwo Cyfryzacji

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało instrukcję postępowania w przypadku konieczności korekty błędów/danych we wniosku o bon 2500 zł dla nauczyciela.

W związku z licznymi pytaniami związanymi z korektą wniosków przesyłanych przez organy prowadzące szkoły, które zawierają dane nauczycieli uprawnionych do otrzymania bonu na zakup laptopa oraz prośbami o ponowne wygenerowanie e-maila z kodem na zakup laptopa, poniżej przedstawiamy prawidłowy schemat postępowania w przypadku konieczności poprawienia danych przez organ prowadzący.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana adresu e-mail nauczyciela podanego we wniosku

Prośbę o zmianę adresu e-mail nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę. Pismo skierowane do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przesłane poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP, powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana adresu e-mail”.

Po dokonaniu korekty przez pracownika Ministerstwa Cyfryzacji, nauczyciel otrzyma e-mail z kodem.

Zmiana numeru telefonu nauczyciela

Prośbę o zmianę numeru telefonu nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę. Pismo skierowane do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przesłane poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP, powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana numeru telefonu”.

Po zmianie numeru telefonu przez pracownika Ministerstwa Cyfryzacji, nauczyciel NIE OTRZYMA ponownie e-maila z kodem. Nauczyciel powinien samodzielnie sprawdzić w sklepie stacjonarnym lub sklepie internetowym czy może już dokonać transakcji z wykorzystaniem nowego numeru telefonu. W przypadku zmiany numeru telefonu na prawidłowy, na poprawny numer telefonu zostanie przesłany SMS z kodem do potwierdzenia realizowanej transakcji.

Zmiana numeru PESEL nauczyciela

Wniosek o korektę numeru PESEL uprawnionego nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę pismem skierowanym do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP. Pismo to powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana numeru PESEL nauczyciela”.

W trakcie procesu zmiany numeru PESEL nauczyciela, system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek danego organu prowadzącego, co może skutkować czasowym brakiem możliwości korzystania z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku OPS dla danej szkoły.

Zmiana imienia i nazwiska nauczyciela

  1. W przypadku podania błędnego imienia i nazwiska uprawnionego nauczyciela, w którym błąd jest oczywistą omyłką pisarską (np. literówka) nie ma potrzeby składania do Ministerstwa Cyfryzacji korekty danych. Nauczyciele są identyfikowani po numerze PESEL.
  2. W przypadku podania błędnego imienia i nazwiska wynikającego np. z przesunięcia rekordów w tabeli, organ prowadzący szkołę składa do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji pismo poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP. Pismo to powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana imienia i nazwiska nauczyciela”.

W trakcie procesu zmiany numeru imienia i nazwiska nauczyciela, system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek danego organu prowadzącego, co może skutkować czasowym brakiem możliwości korzystania z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku OPS dla danej szkoły.

Usunięcie nieuprawnionego nauczyciela z systemu teleinformatycznego

Wniosek o usunięcie nieuprawnionego nauczyciela z systemu teleinformatycznego składa wyłącznie organ prowadzący szkołę pismem skierowanym do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP. Pismo to powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – usunięcie nieuprawnionego nauczyciela”.

W trakcie procesu usunięcia nieuprawnionego nauczyciela z systemu teleinformatycznego, system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek danego organu prowadzącego, co może skutkować czasowym brakiem możliwości korzystania z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku OPS dla danej szkoły.

 

Dodanie uprawnionego nauczyciela do złożonego wcześniej wniosku

Uprawniony przedstawiciel organu prowadzącego szkołę składa w systemie teleinformatycznym wniosek o wydanie bonów. Instrukcja znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/laptop-dla-nauczyciela/dla-szkol-i-nauczycieli.

W przypadku dodania kolejnych nauczycieli do systemu, nieuwzględnionych w pierwszym wniosku OPS, organ składa wniosek uzupełniający w systemie teleinformatycznym, analogicznie jak w przypadku pierwszego wniosku.

W takiej sytuacji wystarczy przesłać dane tylko brakujących nauczycieli w nowym pliku (tabela excel), a nie ponownie cały wniosek dla całej szkoły.

Ponowne wysłanie e-maila z kodem

Prośbę o ponowne wysłanie e-maila z kodem dla nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę. Pismo skierowane do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przesłane poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP, powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – ponowne wysłanie e-maila z kodem”.

Po ponownym wygenerowaniu kodu przez pracownika Ministerstwa Cyfryzacji, nauczyciel otrzyma e-mail z kodem na podany adres e-mail.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rok 2026 jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy muszą wybierać i uważać na naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rok 2026 może być jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy czekają bardzo trudne wybory. Nawet działania podjęte w dobrej wierze mogą zostać uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Jak JST mogą się zabezpieczyć?

Pomarańczowe worki na nową frakcję. Gdzie się pojawiają i co do nich wrzucać?

Niektóre gminy decydują się na wprowadzenie pomarańczowych worków na określone odpady. Czy pojawią się one wszędzie? Co powinno się w nich znaleźć? Rozwiewamy wątpliwości.

Tu rodzi się ekologiczna świadomość. "W Punkcie zwrotnym nie straszymy dzieci kryzysem klimatycznym" [WYWIAD]

O innowacyjnym centrum ekologii Punkt Zwrotnym, o tym, jak nauka dbania o środowisko może być zabawą i dlaczego edukacja ekologiczna najmłodszych jest kluczowa rozmawiamy z Małgorzatą Żmijską, Prezeską Fundacji Mamy Projekt.

WZON. Niewidoma niepełnosprawna, ale samodzielna. Tylko 61 punkty. Bo w mieszkaniu umie otworzyć drzwi

List czytelniczki - otrzymała tylko 61 punkty dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności i stałym orzeczeniem (niewidoma). Efekt? Bez świadczeń pielęgnacyjnego i wspierającego.

REKLAMA

Luka w budżecie NFZ w 2025 r. wynosi 14 mld zł, wpływy ze składki zdrowotnej niższe o 3,5 mld. Luka w 2026 r. może sięgnąć 23 mld zł

NFZ odnotował niższe niż zakładano wpływy ze składki zdrowotnej – o 3,5 mld zł mniej w pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku. Eksperci alarmują, że problemy finansowe mogą zagrozić realizacji świadczeń medycznych w niektórych regionach, a w 2026 roku luka w budżecie Funduszu może wzrosnąć do 23 mld zł.

Jak polski model sztucznej inteligencji może wspierać samorządy?

Ministerstwo Cyfryzacji, wspólnie z partnerami z sektora nauki i technologii, opracowało PLLuM (Polish Large Language universal Model). To pierwszy zrealizowany na rządowe zlecenie duży, otwarty model językowy dopasowany do realiów języka polskiego. Jak jednostki samorządu terytorialnego (JST) mogą skorzystać z możliwości oferowanych przez ten model?

Kiedy gmina ma obowiązek pomóc w dotarciu dzieci do szkół i przedszkoli?

Obowiązki gmin związane z pomocą w dotarciu dzieci do szkoły podstawowej wciąż budzą wątpliwości. W praktyce rozstrzygają je dopiero sądy. Artykuł prezentuje m.in. nowe orzeczenia dotyczące wywiązywania się przez gminę z tego obowiązku, gdy dziecko dojeżdża do szkoły podstawowej, która nie jest jego szkołą obwodową.

Podatek od małpek dla gmin. Pieniądze zapłatą za interwencje związane z przemocą domową wobec dziecka

Samorządy będą mogły przeznaczać wpływy z tzw. podatku od małpek na wezwanie personelu medycznego podczas interwencji związanej z przemocą domową wobec dziecka - zakłada projekt nowelizacji ustawy Ministerstwa Zdrowia przekazany do konsultacji publicznych.

REKLAMA

MOPS od 11 lat łamią prawo i nie przyznaje świadczenia dla starszych osób niepełnosprawnych

Łamanie prawa polega na braku nowelizacji ustawy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Od 11 lat na mocy wyroku TK powinna być znowelizowana w ten sposób, że prawo do świadczenia pielęgnacyjne (starego) otrzyma każda osoba niepełnosprawna (ściślej jej opiekun, który musi zrezygnować z pracy). W ustawie jest jednak wciąż ograniczenie (naprawdę trudno w to uwierzyć) mówiące, że świadczenie otrzymuje się tylko wtedy jak niepełnosprawność powstała do 18 roku życia. Trudno uwierzyć bo Trybunał Konstytucyjny uznał takie ograniczenie za niezgodne z Konstytucją RP, a sądy od 2014 r. seryjnie uchylają decyzje MOPS, które odmawiają przyznania świadczenia opiekunom osób, które stały się niepełnosprawne w wieku 30 lat, 40 lat, 50 lat itd. Dlaczego MOPS wydają od 11 lat niezgodne z prawem decyzje? Bo inaczej wojewodowie kolejnych rządów zabiorą gminom dofinansowania - wojewodowie udają, że nie wiedzą o wyroku TK i powołują się na ustawę, której nie znowelizował Sejm (ewentualnie twierdzą - wbrew wyrokom NSA - że w wyroku TK wcale nie chodzi o to, że Sejm ma znowelizować niekonstytucyjne przepisy, a do tego czasu stosuje się wyrok TK).

Zanim szpital trafi na OIOM finansów. Jak stosować nowe przepisy o programach naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych

Nie czekaj, aż szpital trafi na OIOM finansów. Nowa ustawa nakazuje program naprawczy dopiero po stracie przekraczającej 1%, ale kto zwleka do tego momentu, ryzykuje terapię przymusową. Dyrektor, który wcześniej sięgnie po narzędzia „pre-naprawcze”, ma szansę poprawić wynik własnym tempem, bez ustawowej kroplówki i kwartalnych raportów. Nowe przepisy dotyczące programów naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych komentuje adwokat Grzegorz Prigan.

REKLAMA