REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bon 2500 zł. Jak dokonać korekty złożonego wniosku?

Tomasz Król
prawnik - prawo pracy, cywilne, gospodarcze, administracyjne, podatki, ubezpieczenia społeczne, sektor publiczny
Bon 25000 zł. Jak dokonać korekty złożonego wniosku?
Ministerstwo Cyfryzacji

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało instrukcję postępowania w przypadku konieczności korekty błędów/danych we wniosku o bon 2500 zł dla nauczyciela.

W związku z licznymi pytaniami związanymi z korektą wniosków przesyłanych przez organy prowadzące szkoły, które zawierają dane nauczycieli uprawnionych do otrzymania bonu na zakup laptopa oraz prośbami o ponowne wygenerowanie e-maila z kodem na zakup laptopa, poniżej przedstawiamy prawidłowy schemat postępowania w przypadku konieczności poprawienia danych przez organ prowadzący.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana adresu e-mail nauczyciela podanego we wniosku

Prośbę o zmianę adresu e-mail nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę. Pismo skierowane do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przesłane poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP, powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana adresu e-mail”.

Po dokonaniu korekty przez pracownika Ministerstwa Cyfryzacji, nauczyciel otrzyma e-mail z kodem.

Zmiana numeru telefonu nauczyciela

Prośbę o zmianę numeru telefonu nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę. Pismo skierowane do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przesłane poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP, powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana numeru telefonu”.

Po zmianie numeru telefonu przez pracownika Ministerstwa Cyfryzacji, nauczyciel NIE OTRZYMA ponownie e-maila z kodem. Nauczyciel powinien samodzielnie sprawdzić w sklepie stacjonarnym lub sklepie internetowym czy może już dokonać transakcji z wykorzystaniem nowego numeru telefonu. W przypadku zmiany numeru telefonu na prawidłowy, na poprawny numer telefonu zostanie przesłany SMS z kodem do potwierdzenia realizowanej transakcji.

Zmiana numeru PESEL nauczyciela

Wniosek o korektę numeru PESEL uprawnionego nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę pismem skierowanym do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP. Pismo to powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana numeru PESEL nauczyciela”.

W trakcie procesu zmiany numeru PESEL nauczyciela, system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek danego organu prowadzącego, co może skutkować czasowym brakiem możliwości korzystania z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku OPS dla danej szkoły.

Zmiana imienia i nazwiska nauczyciela

  1. W przypadku podania błędnego imienia i nazwiska uprawnionego nauczyciela, w którym błąd jest oczywistą omyłką pisarską (np. literówka) nie ma potrzeby składania do Ministerstwa Cyfryzacji korekty danych. Nauczyciele są identyfikowani po numerze PESEL.
  2. W przypadku podania błędnego imienia i nazwiska wynikającego np. z przesunięcia rekordów w tabeli, organ prowadzący szkołę składa do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji pismo poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP. Pismo to powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – zmiana imienia i nazwiska nauczyciela”.

W trakcie procesu zmiany numeru imienia i nazwiska nauczyciela, system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek danego organu prowadzącego, co może skutkować czasowym brakiem możliwości korzystania z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku OPS dla danej szkoły.

Usunięcie nieuprawnionego nauczyciela z systemu teleinformatycznego

Wniosek o usunięcie nieuprawnionego nauczyciela z systemu teleinformatycznego składa wyłącznie organ prowadzący szkołę pismem skierowanym do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP. Pismo to powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – usunięcie nieuprawnionego nauczyciela”.

W trakcie procesu usunięcia nieuprawnionego nauczyciela z systemu teleinformatycznego, system krótkotrwale czasowo zablokuje wniosek danego organu prowadzącego, co może skutkować czasowym brakiem możliwości korzystania z kodów przez wszystkich nauczycieli ujętych we wniosku OPS dla danej szkoły.

 

Dodanie uprawnionego nauczyciela do złożonego wcześniej wniosku

Uprawniony przedstawiciel organu prowadzącego szkołę składa w systemie teleinformatycznym wniosek o wydanie bonów. Instrukcja znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/laptop-dla-nauczyciela/dla-szkol-i-nauczycieli.

W przypadku dodania kolejnych nauczycieli do systemu, nieuwzględnionych w pierwszym wniosku OPS, organ składa wniosek uzupełniający w systemie teleinformatycznym, analogicznie jak w przypadku pierwszego wniosku.

W takiej sytuacji wystarczy przesłać dane tylko brakujących nauczycieli w nowym pliku (tabela excel), a nie ponownie cały wniosek dla całej szkoły.

Ponowne wysłanie e-maila z kodem

Prośbę o ponowne wysłanie e-maila z kodem dla nauczyciela składa wyłącznie organ prowadzący szkołę. Pismo skierowane do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przesłane poprzez ePUAP na adres skrzynki: /MAiC/SkrytkaESP, powinno zawierać prawidłowe wszystkie dane nauczyciela ujęte w edytowalnej tabeli. Wzór tabeli w załączeniu. W tytule pisma prosimy o wpisanie „Zgłoszenie – ponowne wysłanie e-maila z kodem”.

Po ponownym wygenerowaniu kodu przez pracownika Ministerstwa Cyfryzacji, nauczyciel otrzyma e-mail z kodem na podany adres e-mail.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Co nam grozi gdy Prezydent skieruje do TK ustawę budżetową? Budżet państwa jako zakładnik sporu politycznego

W ostatnich dniach prawdziwą burzę wywołały słowa Prezydenta, który zadeklarował, że „jest gotów podjąć każdą decyzję” w sprawie ustawy budżetowej. Ceną za rozszerzenie konfliktu politycznego na obszar budżetu może być integralność państwa - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

REKLAMA

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Gorzów Wlkp. uruchamia nową farmę fotowoltaiczną. Oszczędności 570 tys. zł rocznie i wyższy udział OZE w PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) w Gorzowie Wlkp. zakończyło budowę szóstej instalacji fotowoltaicznej. Farma kosztowała 2,2 mln zł i powstała na terenie oczyszczalni ścieków przy ul. Kostrzyńskiej – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Wiesław Ciepiela.

Pekao wypłaci klientom nawet 2500 zł. UOKiK: opóźnienia były systemowe, decyzja już zapadła

Bank Pekao, który w latach 2021-2023 nieterminowo rozpatrywał reklamacje, musi wypłacić odszkodowanie klientom – zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Klienci mogą otrzymać nawet 2,5 tys. zł odszkodowania.

REKLAMA

Wiele osób o tym nie wie, a to szczególny dzień - specjalny komunikat Prezydenta RP z okazji 21 listopada [co to za dzień?]

21 listopada, w Dniu Pracownika Socjalnego, na stronie Prezydenta RP pojawiły się życzenia skierowane do ludzi, którzy na co dzień mierzą się z najtrudniejszymi ludzkimi historiami. Między wierszami widać opowieść o 35 latach polskiej pomocy społecznej, o roli samorządów – i o tym, że ci, którzy pomagają innym, sami coraz częściej potrzebują wsparcia.

Plan ogólny uchwaliły tylko 2 gminy. Do kiedy trzeba zdążyć

Tylko 2 gminy uchwaliły plan ogólny. Ile gmin zdąży przygotować plany ogólne do 1 lipca 2026 roku? Z czym wiąże się uchwalenie planów ogólnych i dlaczego to takie ważne?

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA