REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto chce 4-dniowego tygodnia w szkołach i skróconych lekcji?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
nauczyciel lekcja szkoła uczniowie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy Polacy chcą telefonów w szkołach? Co sądzą o pomyśle na skrócone lekcje i 4-dniowy tydzień szkoły? Czy preferują naukę zdalną lub hybrydową zamiast tradycyjnej? 

Telefony w szkołach - tak czy nie?

Debata na temat tego, czy powinno się korzystać z telefonów w szkołach, toczy się w Polsce od lat. Zgodnie z art. 99 Prawa Oświatowego, statut szkoły może zabraniać korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w trakcie zajęć. Szkoła nie ma jednak uprawnień do rekwirowania przedmiotów należących do uczniów. ClickMeeting, polska platforma do wideokonferencji oraz spotkań i edukacji online, postanowił sprawdzić, jakie zdanie na temat telefonów w edukacji mają Polacy. Ankietowani uważają, że powinno się z nich korzystać jedynie w czasie przerw (38 proc.). Równocześnie, część osób dopuszcza wykorzystanie je wyłącznie do nauki (27 proc.). Natomiast przeciwne ich obecności w szkołach jest (25 proc.). Jedynie (8 proc.) respondentów jest za całkowitym pozwoleniem na korzystanie z telefonów. 

REKLAMA

telefony w szkołach

 

Źródło zewnętrzne

Krótsze lekcje oraz 4-dniowy tydzień w szkołach                                                         

Ankietowani zostali również zapytani o pomysł skrócenia lekcji do mniej niż 45 minut. Najwięcej respondentów (41 proc.) jest przeciwna takiemu rozwiązaniu. Jednak (37 proc.) badanych uważa, że taka zmiana mogłaby być zmianą na lepsze. Natomiast (22 proc.) nie ma zdania na ten temat. Z kolei pomysł skrócenia tygodnia szkolnego do 4 dni spotkał się z negatywną opinią 58 proc. badanych, a 31 proc. respondentów popiera takie rozwiązanie. Z kolei 11 proc. nie ma na ten temat zdania. 

Tradycyjne lekcje czy nauka zdalna lub hybrydowa?

Z przeprowadzonej ankiety wynika również, że część z ankietowanych (23 proc.) uważa naukę online jako doskonałe uzupełnienie tej tradycyjnej. Respondenci sądzą również, że model edukacji zdalnej jest lepszy niż tej stacjonarnej (9 proc.). Natomiast (8 proc.) nie ma zdania na ten temat. Pozostali Polacy uważają, że lekcje zdalne nie są lepszym rozwiązaniem od tych stacjonarnych. Ankietowani zostali zapytani również o edukację w formie hybrydowej. W tym przypadku ponad połowa, czyli 56 proc. Polaków uważa, że lepszym rozwiązaniem są tradycyjne lekcje. Równocześnie 25 proc. twierdzi, edukacja hybrydowa ma przewagę nad tą stacjonarną. Natomiast 19 proc. nie ma zdania na ten temat. 

edukacja hybrydowa

 

Źródło zewnętrzne

edukacja zdalna

 

Źródło zewnętrzne

– Edukacja zdalna i hybrydowa mają już wielu zwolenników. Wyniki badania pokazują, że nowoczesne technologie są coraz częściej wykorzystywane jako integralna część edukacji, jesteśmy także otwarci na wprowadzenie krótszych lekcji czy modelu 4-dniowego tygodnia szkolnego. Jednak, aby te zmiany przyniosły oczekiwane rezultaty, konieczne jest skorzystanie z nowoczesnych narzędzi do nauki online, które pozwalają na dostosowanie procesu edukacji do indywidualnych potrzeb. Choć korzystanie z telefonów w szkołach wymaga dalszych dyskusji, wiele osób uważa, że w przypadku wykorzystywania ich jako narzędzi wspierających edukację mogą okazać się przydatne. 

Jak korzystać z narzędzi do nauki online

Z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania wynika również, że 65 proc. Polaków nie miało do tej pory okazji uczestniczyć w szkoleniach dotyczących korzystania z narzędzi do edukacji lub pracy online. Jednocześnie, 18 proc. samodzielnie nauczyło się z nich korzystać, a jedynie 17 proc. respondentów uczestniczyło w tego typu szkoleniach. Co ciekawe, w pytaniu wielokrotnego wyboru Polacy wskazali, że najbardziej potrzebnymi narzędziami wspierającymi naukę online są aplikacje (57 proc.), darmowe laptopy/tablety (55 proc.), interaktywne tablice (44 proc.), a 11 proc. nie ma zdania na ten temat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Metodologia badania

Badanie przeprowadzono na grupie 1002 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-34 lata (26 proc.), 35-54 lata (35 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (39 proc.). 52 proc. wszystkich osób to kobiety, a 48 proc. mężczyźni. Respondenci to osoby, zamieszkujące miejscowości do 5 tysięcy mieszkańców (41 proc.), od 5 do 20 tysięcy mieszkańców (11 proc.), od 20 do 100 tysięcy mieszkańców (19 proc.), od 100 do 500 tysięcy mieszkańców (17 proc.) oraz powyżej 500 tysięcy mieszkańców (12 proc.).

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zasada ochrony dziedzictwa kulturowego w praktyce. Czy samorządy i właściciele wywiązują się z obowiązków?

Zasada ochrony dziedzictwa kulturowego to nie tylko idea, ale obowiązująca norma prawna. Mimo to wiele jednostek samorządu terytorialnego i właścicieli zabytków traktuje ją wyłącznie jako formalność. W praktyce często rozmija się to z celem, który jasno określa prawo.

Nowelizacja ustawy o rehabilitacji 2025 – więcej pieniędzy z UE dla PFRON i osób z niepełnosprawnościami

Rząd przygotował projekt nowelizacji ustawy o rehabilitacji (UD282), który może zmienić zasady finansowania programów PFRON. Dzięki nowym przepisom wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami będzie mogło być współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej. To oznacza więcej pieniędzy na aktywizację zawodową i pomoc społeczną, bez dodatkowych kosztów dla budżetu państwa.

Podwyżki dla lekarzy sądowych. Od 1 stycznia 2026 r. stawki za zaświadczenia pójdą w górę

Od 1 stycznia 2026 r. lekarze sądowi dostaną wyższe wynagrodzenie za wydawanie zaświadczeń – wynika z projektu Ministerstwa Sprawiedliwości. Obecnie za jedno zaświadczenie otrzymują 100 zł, co zdaniem resortu zniechęca ich do pełnienia tej funkcji. Podwyżki mają rozwiązać problem braku lekarzy w wielu sądach.

UE przedłuża przepisy dot. magazynowania gazu do 2027 r. Obowiązek zapełnienia magazynów przed zimą

Unia Europejska przedłuża przepisy dotyczące magazynowania gazu do 2027 roku. Państwa członkowskie mają obowiązek zapełnienia magazynów gaz przed zimą. Celem jest zapewnienie bezpieczeństwa dostaw gazu.

REKLAMA

Kolejki do lekarzy 2025 – jak dostać się do specjalisty szybciej? Sprawdzone sposoby

Czekasz miesiącami na wizytę u specjalisty? Nie musisz! W Polsce średni czas oczekiwania w publicznej służbie zdrowia to ponad 4 miesiące, ale są legalne sposoby, by skrócić go do kilku tygodni, a nawet dni. Sprawdź, jak korzystać z wyszukiwarki NFZ, kiedy poprosić o adnotację "cito", gdzie warto jechać po krótszą kolejkę i kto ma prawo wejść do gabinetu bez czekania. To wiedza, która może oszczędzić Ci wiele nerwów.

Od odważnego eksperymentu do wzoru dla innych regionów. 8 lat Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii [WYWIAD]

Choć początek był trudny, dziś GZM to region o jednej z najbardziej zintegrowanych sieci transportowych w Polsce i rosnącym potencjale innowacyjnym. O tym, co sprawia, że 41 gmin potrafi mówić jednym głosem rozmawiamy z Kazimierzem Karolczakiem, przewodniczącym zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropoli.

Aktywny Maluch: Trwa nabór uzupełniający. Wnioski do 5 września 2025 r.

Do 5 września 2025 r. można składać wnioski w naborze uzupełniającym w programie Aktywny Maluch. Chodzi o dofinansowanie tworzenia miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 i funkcjonowania nowoutworzonych miejsc opieki.

Podatek od nieruchomości 2026 – znamy nowe maksymalne stawki. Sprawdź, ile możesz zapłacić!

Znamy już maksymalne stawki podatku od nieruchomości na 2026 rok. Wyższe limity dotyczą gruntów, budynków oraz budowli. To ważna informacja dla właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców, którzy powinni przygotować się na możliwe podwyżki. Sprawdź szczegóły i zaplanuj swoje wydatki!

REKLAMA

MEN odpowiada na zapowiedź protestu ZNP: podwyżki z 2024 r. przywróciły adekwatny poziom płac

Wiceminister edukacji uważa, że protesty ZNP są nieuzasadnione, bo skala podwyżek wynagrodzeń nauczycieli w 2024 roku była rekordowa i przywróciła satysfakcjonującą relację płac do warunków rynkowych. W 2024 roku nauczyciele początkujący otrzymali podwyżkę nominalną o ok. 40 proc., mianowani i dyplomowani – ok. 37 proc., co przekłada się na wzrost o tysiące złotych (od 1 894 do 2 674 zł) względem 2023 roku.

Leczenie gruźlicy wielolekoopornej – projekt nowelizacji przedłuża pilotaż do połowy 2026 roku [Projekt rozporządzenia MZ]

Resort zdrowia przedstawił projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczący programu pilotażowego leczenia gruźlicy wielolekoopornej w warunkach ambulatoryjnych. Projekt trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA