Prawidłowe sporządzanie korekt sprawozdań o wydatkach strukturalnych
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli w trakcie sprawdzania/kontroli w sprawozdaniach zostaną wykryte nieprawidłowości pod względem formalno-rachunkowym lub merytorycznym, kierownicy jednostek sporządzających sprawozdania jednostkowe powinni usunąć je przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych lub zbiorczych (§ 9 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej).
REKLAMA
Korektę sprawozdania należy złożyć, jeśli się wykryje błędy w wysłanym uprzednio sprawozdaniu lub jeśli jednostka uzna, że w sprawozdaniu nie ujęła wydatków, które należy zakwalifikować jako strukturalne. W takim przypadku jednostka wpisuje w sprawozdaniu pod tabelą teleadresową słowo „korekta nr ... z dnia ...” drukowanymi literami (może być wpisane elektronicznie na arkuszu lub długopisem na wydrukowanym uprzednio sprawozdaniu) – patrz wzór.
WZÓR. Korekta sprawozdania
Zobacz również: Sprawozdania jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych - zmiany
Należy pamiętać o dokładnym wpisywaniu roku, którego dotyczy dane sprawozdanie. Ma to szczególne znaczenie właśnie przy sporządzaniu i przesyłaniu korekt sprawozdań za poprzednie lata sprawozdawcze, gdzie brak właściwej informacji (mylne albo pozostawione pole bez wpisu) uniemożliwia naniesienie korekty w elektronicznym systemie danych. Istotne jest również zachowanie chronologii, ponieważ na przestrzeni lat może zdarzyć się sytuacja, że korekta tego samego sprawozdania będzie sporządzana kilkukrotnie z różnych powodów.
Podstawy prawne
● § 9 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 20, poz. 103)
Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa
REKLAMA
REKLAMA