| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Finanse > Rachunkowość budżetowa > Prawidłowe sporządzanie korekt sprawozdań o wydatkach strukturalnych

Prawidłowe sporządzanie korekt sprawozdań o wydatkach strukturalnych

Wraz ze sprawozdaniami Rb-WSa i Rb-WSb za 2012 r. do Ministerstwa Finansów wpływały korekty za lata ubiegłe. Odnotowano sytuacje, gdy sprawozdania za 2012 r. również były sporządzane nieprawidłowo. Występowały w nich błędy zarówno rachunkowe, jak i merytoryczne. W większości przypadków okazywało się, że formalne zasady dotyczące sporządzania korekt nadal są niejasne. W związku z tym podajemy najważniejsze wskazówki.

Jeśli w trakcie sprawdzania/kontroli w sprawozdaniach zostaną wykryte nieprawidłowości pod względem formalno-rachunkowym lub merytorycznym, kierownicy jednostek sporządzających sprawozdania jednostkowe powinni usunąć je przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych lub zbiorczych (§ 9 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej).

Korektę sprawozdania należy złożyć, jeśli się wykryje błędy w wysłanym uprzednio sprawozdaniu lub jeśli jednostka uzna, że w sprawozdaniu nie ujęła wydatków, które należy zakwalifikować jako strukturalne. W takim przypadku jednostka wpisuje w sprawozdaniu pod tabelą teleadresową słowo „korekta nr ... z dnia ...” drukowanymi literami (może być wpisane elektronicznie na arkuszu lub długopisem na wydrukowanym uprzednio sprawozdaniu) – patrz wzór.

WZÓR. Korekta sprawozdania

Zobacz również: Sprawozdania jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych - zmiany

Należy pamiętać o dokładnym wpisywaniu roku, którego dotyczy dane sprawozdanie. Ma to szczególne znaczenie właśnie przy sporządzaniu i przesyłaniu korekt sprawozdań za poprzednie lata sprawozdawcze, gdzie brak właściwej informacji (mylne albo pozostawione pole bez wpisu) uniemożliwia naniesienie korekty w elektronicznym systemie danych. Istotne jest również zachowanie chronologii, ponieważ na przestrzeni lat może zdarzyć się sytuacja, że korekta tego samego sprawozdania będzie sporządzana kilkukrotnie z różnych powodów.

Podstawy prawne

● § 9 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 20, poz. 103)

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Sztymelski

Specjalista z zakresu podatków i rachunkowości, księgowy w biurze rachunkowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »