| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Finanse > Rachunkowość budżetowa > Ewidencja należności w przypadku likwidacji dłużnika

Ewidencja należności w przypadku likwidacji dłużnika

Jednostka na początku stycznia 2012 r. zaksięgowała należność (200 zł) za jednorazowy wynajem sali dydaktycznej dla firmy szkoleniowej. Kontrahent do tej pory nie uregulował należności. Wysyłane ponaglenia wpływają (zwrot) do jednostki z adnotacją, że firma uległa likwidacji. Jak postąpić w tej sytuacji?

Co do należności od firmy szkoleniowej w kwocie 200 zł, kierownik jednostki ma podstawę do uznania jej za wątpliwą. W związku z czym może nie inwentaryzować jej przez potwierdzenie salda. W takim przypadku należy dokonać odpisu aktualizującego należności na kontach wskazanych na schemacie.

Zobacz również: Ewidencja odsetek dopisanych przez bank

SCHEMAT. Ewidencja odpisu aktualizującego

W sprawozdaniu finansowym jednostka powinna wykazać należności w kwocie wymaganej zapłaty, tj. pomniejszone o dokonane odpisy aktualizujące.

Podstawa prawna

- Rozporządzenie Ministra Finansów z 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 289).

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Lirefay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »