| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Klienci

Jak można wyłączyć urzędnika z prowadzenia sprawy

Aktualizacja: 13.01.2010

W urzędzie skarbowym toczy się postępowanie w sprawie podatku od spadków. Chodzi o spadek, jaki odziedziczyłem po moim stryju. Sprawę prowadzi mój sąsiad. Nie przepadamy za sobą i wydaje mi się, że nie jest obiektywny. Czy mogę wnieść o to, żeby odsunięto go od mojej sprawy? »

Złożenie e-podpisu nie jest drogie

Aktualizacja: 13.01.2010

Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o podpisie elektronicznym 1 maja 2008 r. zaczniemy składać podania i wnioski w formie elektronicznej. Do tego czasu administracja ma się przygotować do przyjmowania podań, wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej. W jakie narzędzia musi się wyposażyć przeciętny Kowalski, żeby móc skorzystać z nowych udogodnień, i ile będzie go to kosztować? »

Nowe logo BIP trzeba zamieścić na wszystkich witrynach

Aktualizacja: 13.01.2010

Redakcja strony głównej BIP w ciągu trzech miesięcy udostępni wytyczne stosowania nowego logo Biuletynu Informacji Publicznej. Po udostępnieniu wytycznych wprowadzona zostanie kilkumiesięczna karencja na dostosowanie samorządowych stron podmiotowych do nowego logotypu. »

Legitymacja sposobem na wykorzystanie e-podpisu

Aktualizacja: 13.01.2010

Legitymacja doradcy podatkowego umożliwia wgranie e-podpisu. Jeśli klient upoważni doradcę, może on podpisać e-deklarację. Doradcy, których certyfikaty straciły ważność, mogą je zaktualizować. »

Do złożenia e-podpisu niezbędny jest certyfikat

Aktualizacja: 13.01.2010

Co jest potrzebne do złożenia podpisu elektronicznego? »

Zamiast dowodu PESEL i NIP

Aktualizacja: 13.01.2010

Jeszcze tylko do końca marca będą ważne książeczkowe dowody osobiste. Po otrzymaniu nowych dokumentów mamy obowiązek powiadomienia wielu podmiotów o jego numerze i serii. Wymiana starego dowodu to dopiero początek formalności, jakich musi dokonać obywatel. »

Samorządy przygotowują się do e-podpisu

Aktualizacja: 13.01.2010

Wszystkie urzędy administracji publicznej muszą do 1 maja 2008 r. umożliwić obywatelom wnoszenie podań i innych dokumentów w postaci elektronicznej. Część z nich, w większości duże miasta, zdąży z przygotowaniami, jednak opóźnienia we wdrażaniu systemu widać w większości miejscowości. Dla nich rozwiązaniem może być skrzynka podawcza na platformie ePUAP. »

Urząd odpowiada wyłącznie za swoją opieszałość

Aktualizacja: 13.01.2010

Gmina nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, jeżeli wnioskodawca swoją bezczynnością powoduje niemożność załatwienia sprawy w terminie określonym przepisami prawa - uznał Sąd Najwyższy. »

Jak należy postępować z danymi zgromadzonymi przy rejestracji pojazdów

Aktualizacja: 13.01.2010

Czy starosta jest administratorem danych gromadzonych w związku z wykonywaniem zadań publicznych dotyczących rejestracji pojazdów i wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami i czy można się do niego zwracać o uzyskanie tych informacji? »

Urząd musi tłumaczyć dokumenty

Aktualizacja: 13.01.2010

  Organy podatkowe, które skierowały wezwanie o uzupełnienie braków formalnych do holenderskiej spółki, powinny zadbać o tłumaczenie dokumentu. »

Sądy otwarte dla mediów

Aktualizacja: 13.01.2010

Powstaje zbiór jednolitych zasad regulujących kontakty dziennikarzy z sądami. W sądach zostaną powołane biura prasowe zajmujące się obsługą dziennikarzy. Ujednolicone zasady dostępu dziennikarzy do informacji sądowych ułatwią pracę mediom. »

Budowa e-urzędów przebiega powoli i z oporami

Aktualizacja: 13.01.2010

Już od 1 maja 2008 r. administracja będzie zobowiązana przyjmować dokumenty elektroniczne opatrzone e-podpisem. Nie ma jednak pewności, że tak się stanie - urzędy nie są gotowe, a ich klienci wykazują małe zainteresowanie załatwianiem spraw urzędowych on line. »

E-dostęp do akt zlikwiduje kolejki w sekretariatach

Aktualizacja: 13.01.2010

W 2008 roku pierwsze sądy uruchomią całodobowy e-dostęp do informacji o stanie spraw. Od siedmiu lat nie ma rozporządzenia o wnoszeniu elektronicznych pism procesowych. Za pięć lat wszystkie wydziały sądów powszechnych zostaną całkowicie zinformatyzowane.   »

Na wydanie zaświadczenia urząd ma siedem dni

Aktualizacja: 13.01.2010

Podatnik może składać do urzędu skarbowego wnioski i podania oraz żądać stwierdzenia nadpłaty, wydania interpretacji lub określonych zaświadczeń. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Andziak

Księgowy / Biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »