| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Klienci

Odpisy aktów stanu cywilnego - szybsze procedury

Aktualizacja: 09.05.2016

Odpisy aktów stanu cywilnego mają być wydawane szybciej. Projekt MSWiA przyznaje uprawnienia pracownikom urzędów stanu cywilnego do przenoszenia akt sporządzonych w księgach papierowych do rejestru. »

E-maile - jak pisać je prawidłowo?

Aktualizacja: 08.03.2016

Na co zwrócić uwagę przy konstrukcji e-maila? Jak zacząć naszą wiadomość i w jaki sposób ją zakończyć? Na jakie aspekty techniczne warto zwrócić uwagę? »

Awaria systemu a akta stanu cywilnego

Aktualizacja: 19.01.2016

Akta stanu cywilnego prowadzone są w formie elektronicznej od 1 września 2015 r. Co zrobić w sytuacji, gdy nie możemy uzyskać dokumentu z powodu awarii? Problemem zajmował się Rzecznik Praw Obywatelskich. »

Portal ePUAP – narzędzie do załatwiania spraw urzędowych przez internet

Aktualizacja: 14.01.2016

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest to ogólnopolska platforma teleinformatyczna, która ma usprawnić obywatelom komunikację z jednostkami administracji publicznej. Pierwszym krokiem w uzyskaniu certyfikatu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego, dzięki któremu założymy konto na ePUAP-ie. »

SMS-y sposobem komunikacji gmin z mieszkańcami

Aktualizacja: 18.12.2015

SMS-y do mieszkańców wysyłane są nie tylko przez duże ośrodki, jak Warszawa, Katowice, Kraków czy Rzeszów (pionier tej ścieżki komunikacji z mieszkańcami, który ją wdrożył w 2009 roku), lecz także mniejsze miasta i gminy. Obecnie prawie pół miliona Polaków otrzymuje bezpłatne powiadomienia. »

Upublicznianie danych osobowych mieszkańców

Aktualizacja: 27.10.2015

Czy obywatel działający, choć anonimowo, na rzecz dobra lokalnej społeczności musi obawiać się, że zostanie wytknięty palcem? Przypadek taki może być punktem wyjścia do szerszej refleksji nad charakterem relacji pomiędzy państwem i obywatelem, szczególnie w kontekście ochrony prywatności tego drugiego. »

Rejestracja aktów stanu cywilnego w pełni elektroniczna

Aktualizacja: 01.09.2015

1 września gminy ostatecznie przechodzą na elektroniczny system rejestracji stanu cywilnego. Z informacji przekazanych przez wojewodów wynika, że zdecydowana większość urzędów stanu cywilnego pracuje w systemie elektronicznym w pełnym zakresie. Niektóre gminy - wykorzystując okres przejściowy - przeszły na system elektroniczny częściowo. »

Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych

Aktualizacja: 19.05.2015

1 marca 2015 r. samorządy stanęły przed nowym wyzwaniem technicznym, organizacyjnym i prawnym dotyczącym sposobu realizacji zadań związanych z utworzeniem nowego systemu rejestrów państwowych. Urzędom oddano do użytku system Źródło, za pomocą którego przetwarzane są dane w systemie rejestrów państwowych. Realizacja przedsięwzięcia od samego początku budziła wiele kontrowersji, mimo niewątpliwie ważnego celu wdrożenia tego projektu – utworzenia referencyjnego rejestru PESEL. Niestety, nadal wiele urzędów nie realizuje zadań z wykorzystaniem systemu Źródło. »

Rewolucja w słupskiej informacji turystycznej

Aktualizacja: 04.05.2015

Słupską informację turystyczną poprowadzi organizacja pozarządowa. Miasto przyjęło zupełnie nową procedurę zlecania zadania publicznego, a prezydent Robert Biedroń zapowiada: To dopiero początek. »

Ślub poza urzędem stanu cywilnego

Aktualizacja: 04.03.2015

Od 1 marca 2015 roku istnieje możliwość zawarcia związku małżeńskiego poza urzędem stanu cywilnego. Dotychczas takie rozwiązanie było możliwe jedynie w szczególnych okolicznościach. »

Od 1 marca 2015 r. dowody osobiste bez adresu zameldowania

Aktualizacja: 02.03.2015

Kto złoży wniosek o dowód osobisty po 1 marca 2015 r., otrzyma dokument w nowej szacie graficznej i nowymi zabezpieczeniami. Nie oznacza to jednak, że stare dokumenty tracą ważność. »

Dowód osobisty 2015 - wzór

Aktualizacja: 25.02.2015

Nowy wzór dowodu osobistego będzie obowiązywał od 1 marca 2015 roku. Dowód będzie można wyrobić w najbliższym urzędzie gminy, niezależnie od meldunku. Dotychczas mogliśmy to zrobić tylko w urzędzie właściwym dla naszego miejsca zameldowania. »

Mieszkańcy dobrze oceniają e-administrację

Aktualizacja: 20.02.2015

Wskaźniki znajomości najważniejszych narzędzi służących do realizowania e-usług rosną, tak samo dzieje się z korzystaniem ze stron internetowych instytucji publicznych. To dobre wiadomości dla wielu urzędów, gdzie przyspieszenia nabiera informatyzacja, zwłaszcza w zakresie usług dla mieszkańców. »

Udzielanie informacji publicznych prasie - podmioty zobowiązane

Aktualizacja: 28.01.2015

Zakres podmiotów, które muszą udzielić informacji publicznej prasie, jest szerszy niż w przypadku innych instytucji. Prasa może domagać się udzielenia informacji publicznej nie tylko od podmiotów, które są wprost wymienione w ustawie o dostępie do informacji publicznej, ale również na podstawie przepisów ustawy Prawo prasowe. »

Adres elektroniczny jako adres do doręczeń

Aktualizacja: 17.12.2014

Od 11 maja 2014 r. podanie w formie dokumentu elektronicznego powinno zawierać, obok innych elementów, również adres elektroniczny wnoszącego. Wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego warunkuje realizację doręczenia elektronicznego, co dla organu, jak również strony postępowania (innych uczestników), ma kluczowe znaczenie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

ONISZCZUK & ASSOCIATES

Kancelaria prawna, która specjalizuje się w obsłudze klientów korporacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »