reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Prawo administracyjne > Skarga na wynik naboru urzędników

Skarga na wynik naboru urzędników

Co powinien zrobić przewodniczący rady gminy po otrzymaniu skargi kandydatki, która w wyniku naboru nie została zatrudniona na stanowisko urzędnicze?

ODPOWIEDŹ

Przesłana do przewodniczącego rady gminy skarga na wyniki naboru na stanowisko urzędnicze powinna być rozpatrzona na zasadach określonych w ustawie z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.).

WYJAŚNIENIE

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 k.p.a.).

Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych jest rada gminy (art. 229 pkt 3 k.p.a.).

Ponieważ skarga dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze, organem właściwym do jej rozpatrzenia jest rada gminy. Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca (art. 237 § 1 k.p.a.).

W związku z tym rada gminy powinna zbadać okoliczności sprawy, w tym wypadku przebieg postępowania naborowego na stanowisko urzędnicze. W tym celu rada gminy może zlecić zbadanie sprawy np. komisji rewizyjnej działającej w danej gminie lub innemu organowi kontrolnemu – zgodnie z regulaminem organizacyjnym urzędu gminy. Na podstawie opinii komisji rewizyjnej rada gminy podejmuje uchwałę w sprawie załatwienia skargi.

Sposób załatwienia skargi powinien być wyrażony w formie uchwały rady gminy. O sposobie załatwienia skargi należy zawiadomić skarżącego (art. 237 § 3 k.p.a.). Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać:

1) oznaczenie organu, od którego pochodzi skarga,

2) wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz

3) podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi lub, jeżeli zawiadomienie sporządzone zostało w formie dokumentu elektronicznego, powinno być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o możliwości ponowienia skargi (art. 238 § 1 i art. 239 k.p.a.).

Podstawa prawna

● art. 227, art. 229 pkt 3, art. 237 § 1 i 3, art. 238 § 1, art. 239 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

reklama

Czytaj także

Ekspert:

Dariusz Dwojewski

Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego
Nowe oznaczenia w ewidencji VAT i JPK_VAT (PDF)24.90 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2021

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kru.pl

Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama