| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > RODO 2018 > Czy Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma obowiązek informowania konsumentów w związku z RODO?

Czy Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma obowiązek informowania konsumentów w związku z RODO?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma obowiązek informowania konsumentów w związku z RODO? (czy musi przekazywać klauzulę informacyjną dla swoich interesantów)

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przetwarza dane osobowe w celu ochrony interesów konsumentów. Mamy więc do czynienia z przetwarzaniem niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, którego celem jest realizacja ustawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumenta. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 37 w zw. z art. 39 oraz 42 ust. 1-5 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 798). Podanie danych osobowych Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów jest dobrowolne, ale konieczne dla celów związanych z ochroną praw konsumentów. W związku z tym, że wykonywanie obowiązków Powiatowego Rzecznika Konsumentów wiąże się ze zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych, to jak najbardziej jest on zobowiązany do spełnienia obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 RODO.

Zobacz: RODO 2018

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Jachymczak

Publicystka ekonomiczna, bankowczyni, pedagog.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »