REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
VMG PR
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

Region turystyczny – dlaczego warto stawiać na wspólną promocję?

Wraz ze zbliżającym się okresem ferii zimowych powraca pytanie o to, jak skutecznie przyciągnąć do siebie turystów? Aż 35% podróżujących Polaków poszukuje dodatkowych atrakcji wokół miejsca docelowego. Dlatego miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. W takie działania angażują się też coraz częściej firmy prywatne. Słuszność trendu potwierdzają wyniki raportu agencji VMG PR „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”.

REKLAMA

REKLAMA

We wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie. To właśnie chęć stworzenia wielkich kompleksów zimowych skłoniła poszczególne miejscowości do konsolidacji swojej oferty. Po latach, okazuje się, że taka forma promocji przynosi wymierne korzyści związane nie tylko z samym białym szaleństwem.

Ewelina Chądzyńska z portalu austria.info, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Austrii podkreśla, że: „Dodatkową zaletą – obok zasadniczych profitów gospodarczych wynikających z łączenia się regionów – jest zwrócenie uwagi na zagadnienia dotyczące kultury. Dzięki powyższemu zjawisku tradycja, lokalna społeczność, literatura, media oraz regionalna kuchnia zyskują ponownie na swojej wartości. Każdy, bowiem z połączonych regionów próbuje podkreślać i wyostrzać swoją odmienność kulturową. Przykładem sukcesu w budowaniu swojej marki może pochwalić się Ski amadé, które wypracowało sobie szczególną pozycję na Ziemi Salzburskiej. Wolfgang Amadeusz Mozart kojarzony automatycznie z Ziemią Salzburską, stał się również w tym regionie elementem promocji – występując m.in. w Wagrain, jako patron specjalnej gondolki narciarskiej (tzw. latający Mozart – „Der Flying Mozart”).”

Zobacz również: Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

REKLAMA

Łączenie sił w imię promocji terytorialnej ma również przejaw w coraz częstszym angażowaniu w nią biznesu. Umożliwia to osiągnięcie efektu synergii poprzez wzajemne zwiększenie rozpoznawalności miejsca i kojarzonej z nim firmy. Według respondentów badania, najlepszym sposobem promowania regionu przez firmy i przedsiębiorstwa jest podkreślenie wyjątkowego charakteru produktów regionalnych, z których korzystają (51%) oraz zaznaczanie związków z danym regionem (45%). Dla wielu pytanych (30%) ważne jest wspieranie społeczności poprzez sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych czy dofinansowanie renowacji zabytków lub innych atrakcji turystycznych. Respondenci dostrzegli także możliwość wykorzystania regionalnej sztuki w tworzeniu opakowań czy kreacji reklamowych (31%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak Pana/Pani zdaniem lokalny biznes może promować region, z którego pochodzi?

Źródło: „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”; SW Research, VMG PR; 2014

Za polski przykład marki zaangażowanej w budowanie pozytywnego wizerunku miejsca pochodzenia może posłużyć producent piwa Łomża.

„Promując nasz produkt, promujemy jeden z najpiękniejszych regionów Polski, którego mieszkańcy stają się naszymi lojalnymi konsumentami i ambasadorami marki. Z naszych badań wynika, że to właśnie w rejonie polski północno-wschodniej jesteśmy najlepiej rozpoznawalni, a prawie połowa respondentów z tego regionu wskazuję markę Łomża jako najczęściej wybierane piwo. Szerokie uznanie wśród konsumentów z Warmii i Mazur jest dla nas najlepszym „certyfikatem jakości” – podsumowuje Magdalena Rzepka z firmy Van Pur.

Pełny raport agencji VMG PR oraz ośrodka badawczego SW Research dostępny jest pod adresem: http://www.paywithapost.de/post_payments/03670a07-4fd0-4040-96e6-f9431fae1be6

Agencja VMG PR funkcjonuje na rynku od 2008 roku. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w szczególności z obszarów: promocji miejsc, marketingu sportowego, PR wydarzeń, CSR, brand PR i obsługi marek premium. Odpowiadała m.in. za komunikację projektów: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku, kampania 7 Cudów Mazur, LOTOS Polish Open, Baltic Sail Gdańsk oraz Żeglarski Puchar Trójmiasta.

W skład grupy VMG wchodzi także agencja VMG EVENTS, specjalizująca się w obsłudze imprez masowych, wyjazdów incentive oraz realizacji eventów, szkoleń, spotkań firmowych etc.

W portfolio klientów grupy znajdują się największe polskie oraz międzynarodowe firmy, m.in., Mercedes-Benz Polska, Ferrero Polska, Lindt & Sprüngli, US Pharmacia, Grupa Lotos S.A., Energa S.A., FB Antczak, Hard Rock Cafe, Totalizator Sportowy.

www.vmgpr.pl

Polecamy serwis: Sport i turystyka

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Właściciele działek niepotrzebnie się martwią utratą ich wartości? Słynne plany uchwaliły tylko 4 gminy
Długie kolejki do psychiatry dziecięcego. Ubezpieczenie zdrowia psychicznego może być rozwiązaniem

Ponad połowa rodziców dostrzega pogorszenie kondycji psychicznej swoich dzieci, ale tylko co trzecia rodzina korzysta z pomocy specjalisty. Długi czas oczekiwania na pomoc gwarantowaną z NFZ i wysokie koszty prywatnych wizyt skłoniły Nationale-Nederlanden do wprowadzenia pierwszego w Polsce ubezpieczenia zdrowia psychicznego.

Zmiany w zawodzie pielęgniarki: Polska dostosowuje przepisy do prawa UE

Sejm przyjął nowelizację ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej, która zobowiązuje do uznawania kwalifikacji pielęgniarek z Rumunii. Zmiana dostosowuje krajowe przepisy do prawa Unii Europejskiej i ma zakończyć procedurę naruszeniową wszczętą przez Komisję Europejską wobec Polski.

Badanie IP PAN: Im wyższy status społeczny, tym lepsze zdrowie psychiczne. Ekspertki o wykluczeniu psychologicznym w Polsce

Czy pieniądze wpływają na zdrowie psychiczne? Najnowszy raport „Status społeczno-ekonomiczny a psyche” Instytutu Psychologii PAN pokazuje, że im wyższy status społeczny, tym lepsza kondycja psychiczna i większa otwartość na psychologię. Wywiad z – mówią prof. Marta Marchlewska i dr Marta Rogoza.

REKLAMA

Zwolnienie lekarskie a adres pobytu: ten błąd może kosztować Cię zasiłek chorobowy!

Na zwolnieniu lekarskim liczy się nie tylko diagnoza, ale też adres, pod którym przebywasz. Jeśli podczas choroby nie zgłosisz faktycznego miejsca pobytu, możesz mieć problem z ZUS-em i utracić prawo do zasiłku. Sprawdź, jakie obowiązki ma chory i o czym pamiętać, by nie narazić się na kłopoty.

Budżetówka idzie po pieniądze. Straż Graniczna, pracownicy samorządowi i cywilni. Nauczyciele

W budżetówce wciąż problem nadgodziny. O prawie do nich rzadko decydują nowelizacje ustaw z inicjatywy polityków. Częściej wyroki Trybunału Konstytucyjnego i Sądu Najwyższego.

Projekt budżetu 2026: rząd planuje wzrost subwencji i dotacji dla samorządów o ponad 6 proc.; najwięcej środków dla gmin

W projekcie budżetu państwa na 2026 r. rząd planuje przekazać jednostkom samorządu terytorialnego ponad 87,7 mld zł w formie subwencji i dotacji. To o 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej środków ma trafić do gmin.

Zasoby ochrony ludności. 16 września 2025 r. weszły w życie nowe przepisy

Rozporządzenie w sprawie sposobu utrzymywania zasobów ochrony ludności przez obowiązane organy ochrony ludności weszło w życie 16 września 2025 r. Określa ono wytyczne dla wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), starostów oraz wojewodów.

REKLAMA

NIK: Ograniczony dostęp do opieki paliatywnej. Brakuje lekarzy, a katalog chorób jest zbyt wąski

Najwyższa Izba Kontroli alarmuje: dostęp do opieki paliatywnej i hospicyjnej w Polsce jest ograniczony przez zbyt wąski katalog chorób oraz brak lekarzy specjalistów. Mimo wzrostu finansowania świadczeń, wielu pacjentów wciąż nie może liczyć na pomoc u kresu życia. Ministerstwo Zdrowia zapowiada zmiany w przepisach.

NSA: Przychodnia musi odbierać telefony od pacjentów. Sam numer nie wystarczy – Rzecznik Praw Pacjenta przypomina o wyroku

Placówki medyczne mają obowiązek zapewnić pacjentom realny kontakt telefoniczny z rejestracją - przypomina Rzecznik Praw Pacjenta. Samo podanie numeru telefonu nie wystarcza. Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził, że utrudniony kontakt z przychodnią może oznaczać naruszenie zbiorowych praw pacjentów. Placówki muszą tak zorganizować pracę, by pacjent mógł dodzwonić się bez zbędnej zwłoki.

REKLAMA