REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

VMG PR
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

Region turystyczny – dlaczego warto stawiać na wspólną promocję?

Wraz ze zbliżającym się okresem ferii zimowych powraca pytanie o to, jak skutecznie przyciągnąć do siebie turystów? Aż 35% podróżujących Polaków poszukuje dodatkowych atrakcji wokół miejsca docelowego. Dlatego miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. W takie działania angażują się też coraz częściej firmy prywatne. Słuszność trendu potwierdzają wyniki raportu agencji VMG PR „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”.

REKLAMA

REKLAMA

We wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie. To właśnie chęć stworzenia wielkich kompleksów zimowych skłoniła poszczególne miejscowości do konsolidacji swojej oferty. Po latach, okazuje się, że taka forma promocji przynosi wymierne korzyści związane nie tylko z samym białym szaleństwem.

Ewelina Chądzyńska z portalu austria.info, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Austrii podkreśla, że: „Dodatkową zaletą – obok zasadniczych profitów gospodarczych wynikających z łączenia się regionów – jest zwrócenie uwagi na zagadnienia dotyczące kultury. Dzięki powyższemu zjawisku tradycja, lokalna społeczność, literatura, media oraz regionalna kuchnia zyskują ponownie na swojej wartości. Każdy, bowiem z połączonych regionów próbuje podkreślać i wyostrzać swoją odmienność kulturową. Przykładem sukcesu w budowaniu swojej marki może pochwalić się Ski amadé, które wypracowało sobie szczególną pozycję na Ziemi Salzburskiej. Wolfgang Amadeusz Mozart kojarzony automatycznie z Ziemią Salzburską, stał się również w tym regionie elementem promocji – występując m.in. w Wagrain, jako patron specjalnej gondolki narciarskiej (tzw. latający Mozart – „Der Flying Mozart”).”

Zobacz również: Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

Łączenie sił w imię promocji terytorialnej ma również przejaw w coraz częstszym angażowaniu w nią biznesu. Umożliwia to osiągnięcie efektu synergii poprzez wzajemne zwiększenie rozpoznawalności miejsca i kojarzonej z nim firmy. Według respondentów badania, najlepszym sposobem promowania regionu przez firmy i przedsiębiorstwa jest podkreślenie wyjątkowego charakteru produktów regionalnych, z których korzystają (51%) oraz zaznaczanie związków z danym regionem (45%). Dla wielu pytanych (30%) ważne jest wspieranie społeczności poprzez sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych czy dofinansowanie renowacji zabytków lub innych atrakcji turystycznych. Respondenci dostrzegli także możliwość wykorzystania regionalnej sztuki w tworzeniu opakowań czy kreacji reklamowych (31%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak Pana/Pani zdaniem lokalny biznes może promować region, z którego pochodzi?

Źródło: „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”; SW Research, VMG PR; 2014

Za polski przykład marki zaangażowanej w budowanie pozytywnego wizerunku miejsca pochodzenia może posłużyć producent piwa Łomża.

„Promując nasz produkt, promujemy jeden z najpiękniejszych regionów Polski, którego mieszkańcy stają się naszymi lojalnymi konsumentami i ambasadorami marki. Z naszych badań wynika, że to właśnie w rejonie polski północno-wschodniej jesteśmy najlepiej rozpoznawalni, a prawie połowa respondentów z tego regionu wskazuję markę Łomża jako najczęściej wybierane piwo. Szerokie uznanie wśród konsumentów z Warmii i Mazur jest dla nas najlepszym „certyfikatem jakości” – podsumowuje Magdalena Rzepka z firmy Van Pur.

Pełny raport agencji VMG PR oraz ośrodka badawczego SW Research dostępny jest pod adresem: http://www.paywithapost.de/post_payments/03670a07-4fd0-4040-96e6-f9431fae1be6

Agencja VMG PR funkcjonuje na rynku od 2008 roku. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w szczególności z obszarów: promocji miejsc, marketingu sportowego, PR wydarzeń, CSR, brand PR i obsługi marek premium. Odpowiadała m.in. za komunikację projektów: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku, kampania 7 Cudów Mazur, LOTOS Polish Open, Baltic Sail Gdańsk oraz Żeglarski Puchar Trójmiasta.

W skład grupy VMG wchodzi także agencja VMG EVENTS, specjalizująca się w obsłudze imprez masowych, wyjazdów incentive oraz realizacji eventów, szkoleń, spotkań firmowych etc.

W portfolio klientów grupy znajdują się największe polskie oraz międzynarodowe firmy, m.in., Mercedes-Benz Polska, Ferrero Polska, Lindt & Sprüngli, US Pharmacia, Grupa Lotos S.A., Energa S.A., FB Antczak, Hard Rock Cafe, Totalizator Sportowy.

www.vmgpr.pl

Polecamy serwis: Sport i turystyka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    MEN: Rozporządzenie zostało podpisane - nauczyciele mają już zagwarantowane podwyżki wynagrodzeń

    Minister Edukacji oraz Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej podpisały rozporządzenie zwiększające wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli. Wzrost wynagrodzenia nauczycieli początkujących wyniesie 33%, natomiast wynagrodzenie nauczycieli mianowanych i dyplomowanych wzrośnie o 30%.

    Zmiany w KRS 2024 - rząd Tuska przyjął projekt nowelizacji

    Na posiedzeniu 20 lutego 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa (KRS), przygot4owany przez Ministra Sprawiedliwości. 

    Podwyżki dla nauczycieli w 2024 roku - rozporządzenie podpisane

    W dniu 20 lutego 2024 r. Minister Edukacji oraz Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej podpisały rozporządzenie określające minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli. Wynagrodzenie nauczycieli początkujących rośnie o 33%, a w przypadku nauczycieli mianowanych i dyplomowanych wzrost wynosi 30%. Podpisane rozporządzenie skierowano do publikacji w Dzienniku Ustaw. Wzrost wynagrodzeń jest możliwy z powodu zwiększenia subwencji oświatowej.

    Ile jest osób w kryzysie bezdomności w Polsce? W nocy z 28 na 29 odbędzie się liczenie

    Ile jest w Polsce osób w kryzysie bezdomności? Dokładne szacunki nie są znane. Ostatnie badanie miało miejsce w 2019 r. W tym roku, w nocy z 28 na 29 lutego w całej Polsce zostanie przeprowadzone liczenie osób w kryzysie bezdomności. 

    REKLAMA

    Podwyżki w budżetówce 2024. Komu +10%,+20% a nawet +47%? Wyższe kwoty wynagrodzenia zasadniczego w kategoriach zaszeregowania [projekt rozporządzenia]

    W dniu 20 lutego 2024 r. został opublikowany projekt rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniający rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych. Jakie podwyżki wynikają z tego projektu? O ile wzrosną wynagrodzenia?

    Protest rolników. Warszawa będzie zablokowana 27 lutego, tzw. "Gwiaździsty marsz na Warszawę"

    Protest rolników. Warszawa będzie zablokowana w dniu 27 lutego 2024 roku, odbędzie się tzw. "Gwiaździsty marsz na Warszawę". Tak zapowiadają strajkujący rolnicy, którzy chcą m.in. żeby rząd zadeklarował wycofanie się z Zielonego Ładu.

    Badania naukowe: Nadmiar białka w diecie szkodzi tętnicom. To wyższe ryzyko miażdżycy

    Spożywanie zbyt dużych ilości białka zwiększa ryzyko miażdżycy. Winę za to ponosi aminokwas leucyna – informuje pismo “Nature Metabolism”. Odkryty przez naukowców z University of Pittsburgh School of Medicine mechanizm molekularny sprawia, że nadmierna ilość białka w diecie może zwiększać ryzyko miażdżycy.

    Protest rolników 20 lutego. "Chcemy, żeby rząd zadeklarował wycofanie się z Zielonego Ładu"

    Protest rolników 20 lutego. "Chcemy, żeby rząd zadeklarował wycofanie się z Zielonego Ładu" - wskazał przewodniczący OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych Sławomir Izdebski. Rolnicy oczekują też wstrzymania niekontrolowanego importu produktów rolnych z Ukrainy oraz utrzymania w Polsce hodowli zwierząt futerkowych.

    REKLAMA

    Dofinansowaniem inwestycji w OZE i poprawę efektywności energetycznej gospodarstw [wnioski do 23 lutego]

    Inwestycje w OZE i poprawę efektywności energetycznej gospodarstw. Wnioski o przyznanie pomocy finansowej można składać do 23 lutego 2024 roku.

    Lek na porost zębów jeszcze w tej dekadzie? Dr Takahashi w połowie 2024 roku rozpocznie badania kliniczne. Jak daleko do rewolucji w stomatologii?

    W ostatnich tygodniach w mediach toczyła się dyskusja o tym, że japoński naukowiec zapowiedział, iż jeszcze w tej dekadzie powstanie lek na porost zębów. Ta wiadomość zelektryzowała środowisko medyczne, a także pacjentów implantologicznych i protetycznych. Ale zdaniem dr n. med. Piotra Przybylskiego należy trochę ostudzić emocje w tym zakresie. Lek na porost zębów, jak każdy lek, musiałby przejść wiele badań klinicznych, aby potwierdzono jego skuteczność i bezpieczeństwo, a następnie dopuszczono do obrotu. Jak wskazuje ekspert, sam ewentualny proces odrastania zębów musi być też dokładnie monitorowany, aby nie wywołał poważnych problemów z układem zgryzowym i funkcją żucia. Nawet jeśli lek rozpocznie nową erę w stomatologii, to upłynie jeszcze wiele lat, zanim w ogóle trafi do Polski. Sami lekarze będą musieli też przejść liczne szkolenia, aby móc go podawać pacjentom. I to też nie będzie łatwy proces do zrealizowania.

    REKLAMA