REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
VMG PR
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

Region turystyczny – dlaczego warto stawiać na wspólną promocję?

Wraz ze zbliżającym się okresem ferii zimowych powraca pytanie o to, jak skutecznie przyciągnąć do siebie turystów? Aż 35% podróżujących Polaków poszukuje dodatkowych atrakcji wokół miejsca docelowego. Dlatego miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. W takie działania angażują się też coraz częściej firmy prywatne. Słuszność trendu potwierdzają wyniki raportu agencji VMG PR „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”.

REKLAMA

REKLAMA

We wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie. To właśnie chęć stworzenia wielkich kompleksów zimowych skłoniła poszczególne miejscowości do konsolidacji swojej oferty. Po latach, okazuje się, że taka forma promocji przynosi wymierne korzyści związane nie tylko z samym białym szaleństwem.

Ewelina Chądzyńska z portalu austria.info, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Austrii podkreśla, że: „Dodatkową zaletą – obok zasadniczych profitów gospodarczych wynikających z łączenia się regionów – jest zwrócenie uwagi na zagadnienia dotyczące kultury. Dzięki powyższemu zjawisku tradycja, lokalna społeczność, literatura, media oraz regionalna kuchnia zyskują ponownie na swojej wartości. Każdy, bowiem z połączonych regionów próbuje podkreślać i wyostrzać swoją odmienność kulturową. Przykładem sukcesu w budowaniu swojej marki może pochwalić się Ski amadé, które wypracowało sobie szczególną pozycję na Ziemi Salzburskiej. Wolfgang Amadeusz Mozart kojarzony automatycznie z Ziemią Salzburską, stał się również w tym regionie elementem promocji – występując m.in. w Wagrain, jako patron specjalnej gondolki narciarskiej (tzw. latający Mozart – „Der Flying Mozart”).”

Zobacz również: Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

REKLAMA

Łączenie sił w imię promocji terytorialnej ma również przejaw w coraz częstszym angażowaniu w nią biznesu. Umożliwia to osiągnięcie efektu synergii poprzez wzajemne zwiększenie rozpoznawalności miejsca i kojarzonej z nim firmy. Według respondentów badania, najlepszym sposobem promowania regionu przez firmy i przedsiębiorstwa jest podkreślenie wyjątkowego charakteru produktów regionalnych, z których korzystają (51%) oraz zaznaczanie związków z danym regionem (45%). Dla wielu pytanych (30%) ważne jest wspieranie społeczności poprzez sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych czy dofinansowanie renowacji zabytków lub innych atrakcji turystycznych. Respondenci dostrzegli także możliwość wykorzystania regionalnej sztuki w tworzeniu opakowań czy kreacji reklamowych (31%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak Pana/Pani zdaniem lokalny biznes może promować region, z którego pochodzi?

Źródło: „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”; SW Research, VMG PR; 2014

Za polski przykład marki zaangażowanej w budowanie pozytywnego wizerunku miejsca pochodzenia może posłużyć producent piwa Łomża.

„Promując nasz produkt, promujemy jeden z najpiękniejszych regionów Polski, którego mieszkańcy stają się naszymi lojalnymi konsumentami i ambasadorami marki. Z naszych badań wynika, że to właśnie w rejonie polski północno-wschodniej jesteśmy najlepiej rozpoznawalni, a prawie połowa respondentów z tego regionu wskazuję markę Łomża jako najczęściej wybierane piwo. Szerokie uznanie wśród konsumentów z Warmii i Mazur jest dla nas najlepszym „certyfikatem jakości” – podsumowuje Magdalena Rzepka z firmy Van Pur.

Pełny raport agencji VMG PR oraz ośrodka badawczego SW Research dostępny jest pod adresem: http://www.paywithapost.de/post_payments/03670a07-4fd0-4040-96e6-f9431fae1be6

Agencja VMG PR funkcjonuje na rynku od 2008 roku. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w szczególności z obszarów: promocji miejsc, marketingu sportowego, PR wydarzeń, CSR, brand PR i obsługi marek premium. Odpowiadała m.in. za komunikację projektów: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku, kampania 7 Cudów Mazur, LOTOS Polish Open, Baltic Sail Gdańsk oraz Żeglarski Puchar Trójmiasta.

W skład grupy VMG wchodzi także agencja VMG EVENTS, specjalizująca się w obsłudze imprez masowych, wyjazdów incentive oraz realizacji eventów, szkoleń, spotkań firmowych etc.

W portfolio klientów grupy znajdują się największe polskie oraz międzynarodowe firmy, m.in., Mercedes-Benz Polska, Ferrero Polska, Lindt & Sprüngli, US Pharmacia, Grupa Lotos S.A., Energa S.A., FB Antczak, Hard Rock Cafe, Totalizator Sportowy.

www.vmgpr.pl

Polecamy serwis: Sport i turystyka

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Naczelna Rada Lekarska krytykuje rządowe zmiany w ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty

Naczelna Rada Lekarska sprzeciwia się propozycji rządu, by w ramach pilnej nowelizacji dotyczącej pomocy obywatelom Ukrainy wprowadzić także zmiany w ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty. Samorząd lekarski ocenia, że „uproszczony” tryb uznawania kwalifikacji lekarzy spoza UE stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa pacjentów i omija właściwą ścieżkę legislacyjną.

Co powinien zawierać plecak ewakuacyjny?

Proponowaną listę najpotrzebniejszych rzeczy można znaleźć w Poradniku Bezpieczeństwa. W publikacji przygotowanej przez MSWiA, MOC i RCB znajdziemy ważne zasady postępowania podczas kryzysu.

Dochody jednostek samorządu terytorialnego [Projekt ustawy]

W wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Chodzi precyzyjniejsze dopasowanie dochodów osiąganych przez poszczególnych podatników do właściwej JST.

Coraz mniej czasu na plany ewakuacyjne w samorządach

Gminy teoretycznie mają czas na sporządzenie planów ewakuacyjnych do końca 2025 roku. W praktyce jednak trzeba to zrobić wcześniej. Gminne plany stanowią bowiem wkład do planów wojewódzkich. Ustawowy termin dotyczy zaś wszystkich organów ludności i obrony cywilnej.

REKLAMA

E-rejestracja do lekarza od 2026 roku. Sejmowa komisja zdrowia przyjęła projekt ustawy

Sejmowa komisja zdrowia przyjęła projekt nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, wprowadzający centralny system e-rejestracji na wizyty w ramach NFZ. Zmiany mają wejść w życie w 2026 roku i początkowo obejmą kardiologię, mammografię oraz cytologię. Nowe przepisy mają usprawnić dostęp do lekarzy i uporządkować kolejki pacjentów.

Lex szarlatan: nowe przepisy mają ukrócić pseudomedycynę i chronić pacjentów onkologicznych

Wzrost popularności pseudomedycyny i alternatywnych metod leczenia raka stał się poważnym zagrożeniem dla pacjentów. Jesienią mają ruszyć prace nad ustawą Lex szarlatan, która da Rzecznikowi Praw Pacjenta nowe narzędzia do walki z nieuczciwymi praktykami i ochrony chorych przed szarlatanami medycznymi.

Polska przestrzeń powietrzna naruszona przez rosyjskie drony. Uruchomiono procedury obronne

Kilkanaście lecących z Rosji dronów naruszyło nad ranem w środę polską przestrzeń powietrzną. Wojsko podjęło decyzję o ich zestrzeleniu. Armia i służby zostały postawione w stan najwyższej gotowości. Władze apelują o śledzenie komunikatów.

Pakiet antyblackoutowy: nowe prawo ma ochronić Polskę przed blackoutem i cyberzagrożeniami

Ministerstwo Energii wraz z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi (PSE) zaprezentowały właśnie kompleksowy pakiet regulacji prawnych – tzw. pakiet antyblackoutowy – który ma zwiększyć odporność Krajowego Systemu Elektroenergetycznego na awarie, cyberataki oraz zakłócenia. Projekty trafią we wrześniu do wykazu prac Rady Ministrów.

REKLAMA

Mrożenie cen prądu i bon ciepłowniczy coraz bliżej – rząd przyjął projekty ustaw

Komitet Stały Rady Ministrów przyjął trzy kluczowe projekty ustaw, które mają zabezpieczyć domowe budżety: przedłużenie zamrożenia cen energii elektrycznej do końca 2025 roku, wprowadzenie bonu ciepłowniczego dla najuboższych gospodarstw oraz nowelizację przepisów w zakresie zapasów ropy i gazu, by wzmocnić bezpieczeństwo energetyczne państwa.

ISAC wod-kan: nowe centrum cyberbezpieczeństwa chroniące infrastruktury wodociągowe

W odpowiedzi na rosnące zagrożenia cybernetyczne rząd powołał Centrum Wymiany Informacji i Analiz dla sektora wodno-kanalizacyjnego (ISAC wod-kan), umożliwiające wspólne reagowanie na incydenty, wzmacnianie ochrony systemów i zapewnienie bezpiecznego dostępu do wody dla milionów obywateli.

REKLAMA