REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

VMG PR
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia
zima, śnieg, sport, góry, rodzina/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.

Region turystyczny – dlaczego warto stawiać na wspólną promocję?

Wraz ze zbliżającym się okresem ferii zimowych powraca pytanie o to, jak skutecznie przyciągnąć do siebie turystów? Aż 35% podróżujących Polaków poszukuje dodatkowych atrakcji wokół miejsca docelowego. Dlatego miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. W takie działania angażują się też coraz częściej firmy prywatne. Słuszność trendu potwierdzają wyniki raportu agencji VMG PR „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”.

REKLAMA

REKLAMA

We wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie. To właśnie chęć stworzenia wielkich kompleksów zimowych skłoniła poszczególne miejscowości do konsolidacji swojej oferty. Po latach, okazuje się, że taka forma promocji przynosi wymierne korzyści związane nie tylko z samym białym szaleństwem.

Ewelina Chądzyńska z portalu austria.info, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Austrii podkreśla, że: „Dodatkową zaletą – obok zasadniczych profitów gospodarczych wynikających z łączenia się regionów – jest zwrócenie uwagi na zagadnienia dotyczące kultury. Dzięki powyższemu zjawisku tradycja, lokalna społeczność, literatura, media oraz regionalna kuchnia zyskują ponownie na swojej wartości. Każdy, bowiem z połączonych regionów próbuje podkreślać i wyostrzać swoją odmienność kulturową. Przykładem sukcesu w budowaniu swojej marki może pochwalić się Ski amadé, które wypracowało sobie szczególną pozycję na Ziemi Salzburskiej. Wolfgang Amadeusz Mozart kojarzony automatycznie z Ziemią Salzburską, stał się również w tym regionie elementem promocji – występując m.in. w Wagrain, jako patron specjalnej gondolki narciarskiej (tzw. latający Mozart – „Der Flying Mozart”).”

Zobacz również: Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?

Łączenie sił w imię promocji terytorialnej ma również przejaw w coraz częstszym angażowaniu w nią biznesu. Umożliwia to osiągnięcie efektu synergii poprzez wzajemne zwiększenie rozpoznawalności miejsca i kojarzonej z nim firmy. Według respondentów badania, najlepszym sposobem promowania regionu przez firmy i przedsiębiorstwa jest podkreślenie wyjątkowego charakteru produktów regionalnych, z których korzystają (51%) oraz zaznaczanie związków z danym regionem (45%). Dla wielu pytanych (30%) ważne jest wspieranie społeczności poprzez sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych czy dofinansowanie renowacji zabytków lub innych atrakcji turystycznych. Respondenci dostrzegli także możliwość wykorzystania regionalnej sztuki w tworzeniu opakowań czy kreacji reklamowych (31%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak Pana/Pani zdaniem lokalny biznes może promować region, z którego pochodzi?

Źródło: „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”; SW Research, VMG PR; 2014

Za polski przykład marki zaangażowanej w budowanie pozytywnego wizerunku miejsca pochodzenia może posłużyć producent piwa Łomża.

„Promując nasz produkt, promujemy jeden z najpiękniejszych regionów Polski, którego mieszkańcy stają się naszymi lojalnymi konsumentami i ambasadorami marki. Z naszych badań wynika, że to właśnie w rejonie polski północno-wschodniej jesteśmy najlepiej rozpoznawalni, a prawie połowa respondentów z tego regionu wskazuję markę Łomża jako najczęściej wybierane piwo. Szerokie uznanie wśród konsumentów z Warmii i Mazur jest dla nas najlepszym „certyfikatem jakości” – podsumowuje Magdalena Rzepka z firmy Van Pur.

Pełny raport agencji VMG PR oraz ośrodka badawczego SW Research dostępny jest pod adresem: http://www.paywithapost.de/post_payments/03670a07-4fd0-4040-96e6-f9431fae1be6

Agencja VMG PR funkcjonuje na rynku od 2008 roku. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w szczególności z obszarów: promocji miejsc, marketingu sportowego, PR wydarzeń, CSR, brand PR i obsługi marek premium. Odpowiadała m.in. za komunikację projektów: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku, kampania 7 Cudów Mazur, LOTOS Polish Open, Baltic Sail Gdańsk oraz Żeglarski Puchar Trójmiasta.

W skład grupy VMG wchodzi także agencja VMG EVENTS, specjalizująca się w obsłudze imprez masowych, wyjazdów incentive oraz realizacji eventów, szkoleń, spotkań firmowych etc.

W portfolio klientów grupy znajdują się największe polskie oraz międzynarodowe firmy, m.in., Mercedes-Benz Polska, Ferrero Polska, Lindt & Sprüngli, US Pharmacia, Grupa Lotos S.A., Energa S.A., FB Antczak, Hard Rock Cafe, Totalizator Sportowy.

www.vmgpr.pl

Polecamy serwis: Sport i turystyka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dziś rozpoczyna się Europejskie Forum Rolnicze

    Dziś w podrzeszowskiej Jasionce na Podkarpaciu rozpocznie się Europejskie Forum Rolnicze. Głównymi tematami VI edycji tego wydarzenia będą m.in. wpływ konfliktu w Ukrainie na europejskie i światowe rynki rolno-spożywcze oraz sztuczna inteligencja i jej rola w rolnictwie. Forum potrwa do środy.

    Mapa 550 blokad 20 marca w środę. Sprawdź online objazd do pracy. Rolnicy. Strajk. Protest [20 marca, cała Polska]
    Światowy Dzień Recyklingu. Jak nauczyć się inaczej patrzeć na odpady?

    Światowy Dzień Recyklingu obchodzimy dopiero od 2018 r. Przetwarzanie odpadów ma jednak o wiele dłuższą historię. W dzisiejszych czasach recykling jest koniecznością, biorąc pod uwagę jak dużo rzeczy obecnie produkuje się na świecie. 

    Wielkanoc prawosławna 2024 - kiedy wypada?

    Kiedy wypada prawosławna Wielkanoc w 2024 r.? W poniedziałek, 18 marca, rozpoczął się prawosławni rozpoczęli Wielki Post.

    REKLAMA

    Do min. edukacji B. Nowackiej. Religia a świadectwa, liczba godzin, lekcje na początek i koniec zajęć

    Nauczyciele religii skierowali list otwarty do min. edukacji B. Nowackiej. Kierują do MEN zarzuty, wątpliwości i pytania o planowane zmiany w lekcjach religii.

    Min. B. Nowacka: Nowe przepisy dla dyrektorów szkół i kuratorów

    Min. edukacji B. Nowacka zapowiedziała zmiany w powoływaniu dyrektorów szkół. Bez kuratorów i konkursów. Zmiany jeszcze w 2024 r.

    Gospodarka traci miliardy złotych z powodu problemów Polaków ze snem

    Tylko nieco ponad połowa Polaków jest zadowolona z jakości swojego snu. Na kłopoty ze snem najczęściej skarżą się osoby mające od 25 do 34 lat. Krótki i zły jakościowo sen to nie tylko potencjalne problemy zdrowotne, ale i miliardy dolarów strat dla gospodarki. 

    Kiedy matura 2024 – terminy

    Matura 2024 – kiedy są terminy egzaminu maturalnego głównego, dodatkowego i poprawkowego? Jakie daty matury ustnej i matury pisemnej ustala komunikat CKE? Kiedy będą wyniki matur?

    REKLAMA

    MZ zapowiada zmiany w wystawianiu recept na darmowe leki dla osób 65+ oraz dla dzieci

    Zmiany mają dotyczyć recept wystawianych przez lekarzy niemających kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia.

    Z tych lotnisk nie polecisz. Nawet 600 odwołanych lotów

    Pracownicy ochrony strajkują na pięciu niemieckich lotniskach. Kilkadziesiąt tysięcy pasażerów będzie musiało zmienić swoje podróżnicze plany, odwołanych może zostać nawet 600 lotów. W piątek będzie dalszy ciąg strajków. 

    REKLAMA