REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program LOTOS Asfalt wsparciem dla samorządów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Stan polskich dróg poprawia się, jednak część z nich to nadal bolączka kierowców. To także kłopot samorządów, które ustalając budżety nie zawsze mogą przeznaczyć wystarczającą liczbę środków na remonty. Spółka LOTOS Asfalt, czołowy polski producent asfaltu, wychodzi naprzeciw samorządom z programem „15 inwestycji z okazji 15-lecia”.

Szybki rozwój komunikacji drogowej w Polsce niestety nie odbija się dobrze na nawierzchniach dróg powiatowych czy gminnych. Przybywa dróg szybkiego ruchu. Jednak co z tymi podrzędnymi, które powstały wiele lat temu?

REKLAMA

REKLAMA

Łatanie dziurawych nawierzchni nie jest rozwiązaniem docelowym, ale jedynym, na które stać większość samorządów. Jeśli doliczymy do tego straty spowodowane katastrofami naturalnymi – na przykład często nawiedzającymi nas powodziami, to okazuje się, że problem gmin czy powiatów w tym zakresie jest znacznie większy. Mimo to, samorządy podejmują wysiłki przywrócenia komfortu na należących do nich ciągach komunikacyjnych, nierzadko wykorzystując dostępne programy pomocowe.

Jednym z takich programów jest „15 inwestycji z okazji 15-lecia” zainicjowany przez spółkę LOTOS Asfalt. Jego idea polega na bezpłatnej zamianie do 100 ton przewidzianego w projekcie asfaltu modyfikowanego na asfalt wysokomodyfikowany. Projekt ten kierowany jest do wszystkich samorządów, które realizują przedsięwzięcia drogowe, na przykład w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Wysokomodyfikowany asfalt

REKLAMA

Program spółki LOTOS Asfalt powstał w celu rozpowszechnienia stosowania wysokomodyfikowanych asfaltów HiMA nowej generacji. W trakcie jego realizacji ma zostać zbudowanych 15 referencyjnych odcinków nawierzchni na drogach samorządowych, gdzie użycie asfaltów z „najwyższej półki” jest szczególnie uzasadnione. Dotyczy to w pierwszej kolejności dróg obciążonych ruchem bardzo ciężkim, spowolnionym i postojowym, rond czy dojazdów do skrzyżowań, fabryk i magazynów oraz obiektów mostowych. 100 ton przewidzianego w projekcie asfaltu modyfikowanego to ilość, która umożliwia budowę czy remont nawet jednokilometrowego odcinka drogi, zapewniając uzyskanie bardzo wysokich parametrów funkcjonalnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokomodyfikowane asfalty nowej generacji typu HiMA są przełomowym wynalazkiem w zapewnieniu trwałości nawierzchni. Umożliwiają projektowanie trwalszych i bardziej odpornych na odkształcenia nawierzchni drogowych, co jest odpowiedzią na wzrastający ruch samochodowy. Materiały te także dużo lepiej radzą sobie z trudnymi warunkami atmosferycznymi. Dzięki unikatowym właściwościom, nawierzchnie wykonane z użyciem asfaltu HiMA są bardziej odporne na działanie mrozu czy wody. Ten produkt może sprawić, że nawierzchnie asfaltowe już niedługo będą stanowić na świecie 99,9% wszystkich dróg utwardzonych, bijąc na głowę alternatywne technologie.

Ważnym aspektem przy zastosowaniu wysokomodyfikowanych asfaltów do budowy dróg jest ekologia. Przede wszystkim takie asfalty wykorzystywane są w nawierzchniach o obniżonej hałaśliwości, zwiększając komfort użytkowników drogi i pobliskich mieszkańców oraz przyczyniając się do obniżenia kosztów wynikających z budowy ekranów akustycznych. Poza tym, odpowiednio wykonana droga z asfaltu HiMA może przetrwać ponad 50 lat. Wydłużenie okresu eksploatacji pozwala na ograniczenie remontów i zużycia naturalnych materiałów budowlanych. Nawierzchnie z HiMA to bank surowców naturalnych (zarówno kruszyw, jak i asfaltów), gdyż poddają się w 100% recyklingowi i można je po latach ponownie wykorzystać przy odbudowie tej samej drogi, chroniąc naturę.

Obecnie wysokomodyfikowane asfalty cieszą się olbrzymią popularnością na całym świecie. Ich właściwości funkcjonalne pozwalają na optymalizację konstrukcji i znaczne oszczędności w nakładach na utrzymanie sieci dróg. Eksperci z Politechniki Gdańskiej, Politechniki Warszawskiej i Instytutu Badawczego Dróg i Mostów zwrócili uwagę na potencjał asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych oraz pozytywny wpływ ich zastosowania w kilku warstwach nawierzchni na efektywność ekonomiczną inwestycji. Przy odpowiednich scenariuszach utrzymaniowych ekonomiczna wewnętrzna stopa zwrotu inwestycji (EIRR) w cyklu życia nawierzchni przekracza 20%.

Program „15 inwestycji z okazji 15-lecia”

Jak przystąpić do programu LOTOS Asfalt? Można to zrobić wysyłając pismo bezpośrednio na adres siedziby spółki LOTOS Asfalt lub korzystając z poczty elektronicznej na adres: lotos@lotosasfalt.pl.

Szansę na wygraną mają te samorządy, które w najbardziej przekonujący sposób wykażą zasadność zastosowania w projekcie asfaltu wysokomodyfikowanego. Finalnie wykonane zostanie 15 odcinków referencyjnych na drogach samorządowych.

O spółce LOTOS Asfalt

LOTOS Asfalt jest producentem asfaltów, który posiada aż trzy zakłady produkcyjne – w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. W 2019 roku spółka zakończyła modernizację instalacji do produkcji asfaltów modyfikowanych polimerami w Gdańsku, a obecnie kończy modernizację stanowisk ekspedycyjnych w Jaśle. LOTOS Asfalt kładzie szczególnie duży nacisk na sprzedaż produktów zaawansowanych technologicznie, w szczególności asfaltów modyfikowanych. Według prognoz, udział asfaltów modyfikowanych w sprzedaży będzie stale rósł

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

REKLAMA

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

REKLAMA

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

REKLAMA