reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Rozwój i promocja > Partnerstwo publiczno-prywatne > Partnerstwo publiczno-prywatne - jak sporządzić umowę o PPP?

Partnerstwo publiczno-prywatne - jak sporządzić umowę o PPP?

Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym stanowi dla jednostki sektora publicznego gwarancję zachowania przez partnera prywatnego odpowiedzialności za przedmiot przedsięwzięcia. Umożliwia również bieżącą kontrolę nad realizacją zadania. Stanowi ona bowiem najważniejszy dokument regulujący zobowiązania partnerów przedsięwzięcia.

Umowa o PPP w trybie zamówień publicznych

Umowa o PPP zawarta w trybie zamówień publicznych jest umową o zamówienie publiczne. Oznacza to, że w zależności od specyfiki przedsięwzięcia, umowa taka będzie każdorazowo odpowiadała umowie o zamówienie publiczne na:
• roboty budowlane,
• usługi lub
• dostawy.

Do koniecznych elementów umowy o PPP zawartej w trybie ZamPublU zalicza się:
1) formę pisemną pod rygorem nieważności,
2) jawność umowy,
3) co do zasady, oznaczony czas, na który może zostać zawarta,
4) zabezpieczenie jej wykonania.

Przeczytaj także: Partnerstwo publiczno – prywatne – etapy realizacji projektu

Umowa o PPP – zmiany warunków

Przepisy ustawy o PPP wprowadzają zakaz dokonywania istotnych zmian kontraktu w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru partnera prywatnego.

W drodze wyjątku sytuacja taka może mieć miejsce wówczas, gdy podmiot publiczny przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o partnerstwie lub w dokumentacji postępowania w sprawie wyboru partnera prywatnego oraz określił warunki takiej zmiany. Konsekwencją nieprzestrzegania tego wymogu jest nieważność umowy. Dlatego też możliwość i zakres zmian umowy należy określić już na etapie jej zawierania.

Zakres zmian może mieścić się jedynie w ramach zobowiązań określonych w ofercie, na podstawie której wybrano partnera. Zmiany treści umowy dokonać może sąd.

Dopuszczone zostało natomiast wprowadzanie zmian nieistotnych. Chodzi tu o takie zmiany, które w przypadku ich wprowadzenia w toku postępowania nie wywarłyby wpływu na krąg potencjalnych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Zobacz również Forum.

Podstawa prawna:
• Ustawa z 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2009 r., nr 19, poz. 100 ze zm.),
• Ustawa z 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. nr 19, poz. 101 ze zm.),
• Ustawa z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., nr 113, poz. 759).

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR
Compliance 360° w firmie (PDF)59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama