Minister Piontkowski wyznaczył ponadto tematy ewaluacji w roku szkolnym 2020/2021. W dokumencie zaznaczono, że ewaluacje problemowe mają stanowić 60 proc. wszystkich ewaluacji w roku szkolnym.
W przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego oraz oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych ewaluacje mają być przeprowadzone w zakresie wymagań dotyczących współpracy ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju oraz tego jak zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi. W szkołach podstawowych i ponadpodstawowych ewaluacje mają dotyczyć tego czy procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się oraz tego czy uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
Ewaluacje w poradniach psychologiczno-pedagogicznych mają dotyczyć tego czy procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki oraz czy placówki w planowaniu pracy uwzględniają wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.
Ewaluacje w specjalnych ośrodkach wychowawczych oraz placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania mają dotyczyć tego czy kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne, oraz czy zarządzanie placówką służy jej rozwojowi.
Ewaluacje w szkołach specjalnych przysposabiających do pracy, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dotyczyć maja tego czy kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne, zarządzanie placówką służy jej rozwojowi.
W dokumencie zapisano, że ewaluacje w zakresie wybranym przez kuratora oświaty na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego mają stanowić 40 proc. wszystkich ewaluacji w roku szkolnym).
Podano też, że we wszystkich typach szkół monitorowane ma być uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia oraz kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych. W przedszkolach monitorowane będzie wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacja zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolach. W branżowej szkole II stopnia monitorowana będzie organizacja kształcenia. W młodzieżowych ośrodkach wychowawczych monitorowane będzie zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa i odpowiednich warunków pobytu w placówce.