REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryteria podziału 0.6 proc. rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w 2011 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Ministerstwo Edukacji Narodowej podało do wiadomości tegoroczne kryteria podziału rezerwy oświatowej części subwencji ogólnej.

0.6 procentowa rezerwa to stała część wyodrębniana z ogólnej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej. Kwotą dysponuje Minister Finansów w porozumieniu z szefem resortu edukacji i jednostkami samorządu terytorialnego.

REKLAMA

REKLAMA

Na rok 2011 ustalono następujące kryteria podziału rezerwy:

I. Korekta kwot części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2011 z tytułu błędów statystycznych:

- popełnionych przez kuratoria oświaty przy agregowaniu danych systemu informacji oświatowej,

- powstałych w Ministerstwie Edukacji Narodowej przy agregowaniu oraz weryfikowaniu danych zgromadzonych w systemie informacji oświatowej.

REKLAMA

Wnioski można składać do dnia 29 kwietnia 2011 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

II. Dofinansowanie z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych polegającego na wzroście liczby uczniów w stosunku do liczby szacowanej na rok bieżący.

Wnioski można składać:

- do dnia 30 czerwca 2011 r. – I tura (dotyczy wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych w I półroczu roku budżetowego 2011),

- do dnia 14 października 2011 r. – II tura (dotyczy wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych od 1 września 2011 r.).

III. Pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w przypadkach losowych (szkody spowodowane przez ogień, grad, uderzenie pioruna itp.) pod warunkiem że:

- szkoda wystąpiła w roku bieżącym lub w ostatnim kwartale roku 2010,

- samorząd nie dostał na ten sam cel dofinansowania w poprzednim roku,

- jednostka sama pokryje koszty inwestycji w wysokości nie niższej niż 50 % kwoty różnicy pomiędzy wartością kosztorysową remontu a kwotą uzyskanego odszkodowania.

Jednostka samorządu terytorialnego może ubiegać się o dofinansowanie w kwocie stanowiącej różnicę pomiędzy  wartością kosztorysową remontu a zaplanowanymi środkami własnymi, ale nie wyższej niż wartość kosztorysowa remontu pomniejszona o uzyskane odszkodowanie.

Wnioski będą rozpatrywane sukcesywnie. Nieprzekraczalny termin składania wniosków:

- do dnia 29 kwietnia 2011 r. – I tura (dotyczy zdarzeń losowych, które miały miejsce w okresie od 1 października do 31 grudnia 2010 r. oraz w I kwartale 2011 r.),

- do dnia 9 września 2011 r. – II tura (dotyczy zdarzeń losowych, które miały miejsce w okresie od 1 kwietnia do 31 sierpnia 2011 r.),

- do dnia 28 października 2011 r. – III tura (dotyczy zdarzeń losowych, które miały miejsce we wrześniu i październiku 2011 r.).

IV. Dofinansowanie kosztów związanych z wypłatą odpraw dla nauczycieli likwidowanych szkół oraz przechodzących na emeryturę.

Resort podkreśla w komunikacie, iż dofinansowanie nie przysługuje jednostce samorządu w przypadku wzrostu w roku 2011 (wg stanu na dzień 30 września 2011 r. i dzień 10 października 2011 r.)  liczby etatów nauczycieli w stosunku do roku 2010 (wg stanu na dzień 30 września 2010 r. i dzień 10 października 2010 r.).  

Wnioski można składać do dnia 14 października 2011 r.

V. Dofinansowanie JST w zakresie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne (tylko wydatki niemajątkowe) oddanych do użytku w okresie od 1 września do 31 grudnia 2010 r. lub w pierwszych trzech kwartałach 2011 r.:

- pomieszczeń do nauki w nowo wybudowanych obiektach szkół i placówek oświatowych lub w obiektach pozyskanych w wyniku umów najmu lub użyczenia,

- nowych pomieszczeń do nauki pozyskanych w wyniku modernizacji lub adaptacji pomieszczeń niewykorzystywanych na cele dydaktyczne.

Jednostki samorządu terytorialnego nie mogą ubiegać się o dofinansowanie zakupu wyposażenia tych samych pomieszczeń w obiektach oświatowych, na wyposażenie których otrzymały dofinansowanie z 0,6 % rezerwy w 2010 r.

Nieprzekraczalny termin składania wniosków:

- do dnia 29 kwietnia 2011 r. – I tura (dotyczy obiektów oddanych do użytku w okresie

od 1 września do 31 grudnia 2010 r. oraz w pierwszym kwartale 2011 r.),

- do dnia 30 września 2011 r. – II tura (dotyczy obiektów oddanych do użytku w drugim i trzecim kwartale 2011 r.).

VI. Dofinansowanie remontów bieżących (a nie już wykonanych) , w tym mających na celu likwidację barier architektonicznych w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych.

O dofinansowanie remontów bieżących mogą ubiegać się wyłącznie jednostki samorządu terytorialnego, które:

- zaplanowały przeprowadzenie remontów bieżących w 2011 r.,

- udokumentują konieczność wykonania remontów w obiektach oświatowych aktualnymi (tj. z terminem wykonania remontu nie wcześniejszym niż data złożenia wniosku) decyzjami lub nakazami organów nadzoru – państwowych inspekcji lub straży (warunek ten nie dotyczy remontów mających na celu likwidację barier architektonicznych w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych),

- uzasadnią konieczność przeprowadzenia remontów mających na celu likwidację barier architektonicznych w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych oraz potwierdzą, że do szkoły lub placówki uwzględnionej we wniosku uczęszczają uczniowie niepełnosprawni (warunek ten dotyczy wyłącznie remontów mających na celu likwidację barier architektonicznych w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych),

- zaplanowały w § 4270 w odpowiednim rozdziale klasyfikacji budżetowej środki własne w wysokości co najmniej 50 % wartości kosztorysowej remontu.

Przy czym:

- jednostki samorządu terytorialnego z liczbą uczniów poniżej 1 tys. mogą ubiegać się o dofinansowanie remontu w 2 obiektach oświatowych,

- jednostki samorządu terytorialnego z liczbą uczniów mieszczącą się w przedziale od 1 tys. do 5 tys. mogą ubiegać się o dofinansowanie remontu w nie więcej niż 3 obiektach oświatowych,

- jednostki samorządu terytorialnego z liczbą uczniów powyżej 5 tys. mogą ubiegać się o dofinansowanie remontu w nie więcej niż 5 obiektach oświatowych.

Termin składania wniosków – do dnia 15 kwietnia 2011 r.

VII. Dofinansowanie JST, w których w 2011 r. wystąpiły klęski żywiołowe (np. powodzie, huragany).

Wnioski będą przyjmowane do 28 października 2011 .

VIII. Inne zadania o jednorazowym charakterze, nie uwzględnione w części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2011.

Warunkiem jest uzyskanie pozytywnej opinii Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Dofinansowanie nie obejmie zadań ujętych w ramach kryteriów I-VII oraz zadań o charakterze inwestycyjnym, urlopów dla poratowania zdrowia, dofinansowania wydatków związanych z nauczaniem indywidualnym, realizacją podwyżek wynagrodzeń oraz skutkami awansu zawodowego nauczycieli.

Wnioski - do dnia 15 września 2011 r.

Szczegółowe informacje dotyczące składania wniosków oraz wzory wniosków na stronie www.men.gov.pl>>

samorzad.infor.pl / men.gov.pl

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
regulaminu i akceptuję jego postanowienia
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

REKLAMA

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

Wszystkich Świętych 2025: zmiany w ruchu i komunikacji miejskiej, zamknięte ulice, dojazd do cmentarzy

Zapowiadają się szerokie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych. W wielu miastach na ulice wyjadą linie cmentarne, a inne środki komunikacji miejskiej będą funkcjonować według zmienionych rozkładów.

REKLAMA

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? [WYWIAD]

Jak bezpiecznie przechowywać i przygotowywać żywność jesienią i zimą? W ramach kampanii EFSA Safe2Eat rozmawiamy z doktorem Jackiem Postupolskim ekspertem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (NIZP PZH-PIB).

Gdzie wyrzucać styropian opakowaniowy po sprzętach agd? Nie każdy styropian nadaje się do recyklingu

Gdzie wyrzucać styropian po sprzętach agd? Do pojemnika żółtego, czarnego, a może bezpośrednio do PSZOK-u? Nie każdy nadaje się do recyklingu. Styropian opakowaniowy trafia do innego miejsca niż styropian po jedzeniu czy styropian budowlany.

REKLAMA