REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PR największych polskich miast

Robert Stępowski
Robert Stępowski

REKLAMA

REKLAMA

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Dziennikarze ocenili sposób i szybkość komunikacji największych miast w Polsce. W badaniach uczestniczyło 27 redakcji, w tym 12 internetowych i 15 prasowych oraz jedna agencja informacyjna. Ci, którzy w tym rankingu wypadli najlepiej nie kryją swego zadowolenia. Nie do końca wiarygodnym nazywają go Ci, którzy reprezentują miasta gorzej ocenione.  

REKLAMA

REKLAMA

Audyt przygotowany przez Agencję Ciszewski PR wskazuje, iż najlepiej komunikującymi się z mediami miastami są te ośrodki, które wydają na promocję najwięcej. Nie jest to jednak regułą. Bezkonkurencyjny w tym zakresie jest np. Wrocław, który mimo tego, iż wydał w 2008 roku na działania promocyjne o ponad 2 mln zł mniej niż Łódź i prawie o 4 mln zł mniej niż Warszawa, jest uznany za najlepiej komunikujące się miasto w Polsce.

Zgodnie z przygotowanym raportem, stolica pod względem komunikacji z mediami uplasowała się na miejscu drugim. W pierwszej piątce rankingu znalazły się także: Gdańsk, Gdynia i Poznań. Najmniej punktów zgromadziła Biała Podlaska, która zamyka ranking 16 najlepiej komunikujących się miast. Jednak to miasto wydało w minionym roku także najmniejszą kwotę na działania marketingowe i promocyjne, gdyż tylko 50 tys. zł.

REKLAMA

Wrocław uzyskał najwyższą notę w dwóch spośród sześciu pytań zamkniętych – najwyżej oceniono jakość działań promocyjnych tego miasta i jakość informacji przekazywanych przez jego urząd. - Nie ma właściwie rankingów dotyczących oceny promocji miast, tym bardziej ta ocena dokonana przez tak opiniotwórcze osoby jak dziennikarze jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem – mówi Małgorzata Wojciechowska z Biura Promocji Wrocławia. - Traktujemy to jako dowód, że nasze działania są skuteczne a ich efekt potwierdza realizację założonych przez nas celów.

Ocena dostępności do informacji pokazała, że dziennikarzom najłatwiej jest zdobyć wiadomości na temat Warszawy, Wrocławia i Gdańska. Wrocław został najwyżej oceniony także pod względem jakości informacji prasowych oraz działań promocyjnych. Najgorsze noty stolica dolnego śląska uzyskała przy ocenie szybkości odpowiedzi na pytania dziennikarzy. W tej kategorii lepsi okazali się: Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Poznań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Rzecznik prasowy w urzędzie>>

- Dziennikarze mają ogromy wpływ na prawidłowy przepływ informacji wychodzących z urzędu miasta – komentuje dobry wynik miasta Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji Gdańska. Nie kryje także satysfakcji z tak wysokiej pozycji Gdańska we wszystkich kategoriach, a zwłaszcza w tej, w której miasto jest niekwestionowanym liderem. W 2008 roku Gdańsk wydał na promocję 10,7 mln zł znajdując się tym samym na piątym miejscu pod względem wydanych na działania promocyjne pieniędzy.

- Wierzymy w ukierunkowaną komunikację miast. Niektóre z nich prowadzą już zorganizowane działania public relations wobec dziennikarzy zajmujących się różnymi tematami, odpowiednio plasując walory regionu. Inne traktują komunikację tylko jako zło konieczne – przyznaje Sebastian Hejnowski, dyrektor zarządzający Ciszewski PR. - Często samo prowadzenie biura prasowego, które sprawnie odpowiada na pytania mediów zastępuje miastu prowadzenie proaktywnej komunikacji do określonych grup odbiorców - dodaje.

Pracownicy poznańskiego biura promocji twierdzą, że mają jeszcze sporo do zrobienie i liczą na dużo lepszą pozycję w przyszłorocznym rankingu. - Nasza pozycja w tym rankingu nie jest zła - mówi Borys Fromberg, wicedyrektor biura promocji UM Poznania. - Zawsze oczywiście może być lepiej i mam nadzieję, że w przyszłym roku właśnie tak będzie i że uda nam się znaleźć przynajmniej w pierwszej trójce - dodaje Fromberg. Jego zdaniem, PR regionów w naszym kraju jest wciąż dziedziną raczkującą, której wszyscy się uczą - także Poznań. Różnice w pomiędzy Poznaniem, a choćby Wrocławiem, uzasadnia mentalnością mieszkańców tych miast. - My naprawdę bardzo dużo robimy, ale nie potrafimy się tym pochwalić i to jest nasza pięta achillesowa. Na szczęście mamy tego świadomość, dlatego pracujemy nad tym, by nasza komunikacja z mediami ogólnopolskimi była lepsza - zapewnia. - Cały czas pracujemy nad zwiększeniem obecności Poznania w mediach oraz wzmocnieniem oddziaływania jego marki. Obligujemy do tego również naszych partnerów - organizatorów imprez i przedsięwzięć mających znaczenie dla wizerunku Miasta Poznania – dodaje Magdalena Hendrysiak z poznańskiego biura promocji.

Nieco odmienne zdanie na temat wyników audytu mają przedstawiciele miast, które nie wypadły w nim najlepiej. W ogólnej klasyfikacji Łódź znalazła się na siódmym miejscu. Najgorzej wypadła jednak w ocenie dziennikarzy jakość przygotowywanych przez pracowników łódzkiego magistratu materiałów prasowych. - Nie do końca zgadzamy się z wynikami audytu – mówi Monika Karolczak, zastępca dyrektora Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UM Łódź. Twierdzi, że o wysokiej ocenie działań promocyjnych Łodzi świadczą choćby nagroda zdobyta na Festiwalu Promocji Miast i Regionów "Złote Formaty", gdzie wysoko oceniono kampanie  wizerunkowe i eventowe promujące starania Łodzi do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jednak także działania promocyjne nie zostały ocenione zbyt wysoko. Łódź znalazła się na szóstym miejscu za: Wrocławiem, Gdańskiem, Warszawą, Gdynią, Poznaniem i Lublinem.

Co sprawia, że oferta gminy jest atrakcyjna dla inwestorów>>

- Główne zastrzeżenie: sądzę ,że dziennikarze biorący udział w audycie, nie znają za dobrze możliwości działań komunikacyjnych miasta – wymienia Mirosław Treter z UM Suwałki, które w większości kategorii uplasowały się na przedostatnim miejscu. - W swojej pracy zawodowej nie zdarzyło mi się aby dziennikarze byli źle obsłużeni. Dlatego też nie mogę uznać wyników audytu PR Ciszewski za wiarygodne i miarodajne dla oceny komunikacyjnej Suwałk – komentuje Treter.

- Niektóre miasta słabiej ocenione w naszym rankingu pomimo świetnej relacji z mediami biznesowymi zupełnie pominęły relację z dziennikarzami turystycznymi, czy na odwrót. Cieszymy się jednak z tak dużego zainteresowania wynikami rankingu, gdyż niemalże wszystkie miasta dopytywały o szczegóły badania i kulisy naszych rozmów z mediami na ich temat, co oznacza że wizerunek jest dla nich bardzo istotny – podsumowuje Sebastian Hejnowski z Ciszewski PR.

Jak zapowiadają autorzy, audyt w przyszłym roku zostanie przeprowadzony ponownie.

Robert Stępowski

samorzad.infor.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kto się załapie na bon energetyczny 300-1200 zł? Kryteria dochodowe są dość niskie

Wysokość świadczenia w postaci bonu energetycznego będzie zależna m.in. od osób w gospodarstwie domowym, jak również od kryterium dochodowego na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub wieloosobowym. Pieniądze w wysokości od 300 zł do 1200 zł są do wzięcia już od lipca 2024 roku. Jednak załapać się na to nowe świadczenie nie będzie łatwo dla lepiej zarabiających.

Ostrzeżenie dla Polaków podróżujących do Iranu. MSZ wydało ważny komunikat

Ze względu na rosnące napięcia między Iranem a Izraelem oraz ryzyko działań zbrojnych, Ministerstwo Spraw Zagranicznych zdecydowanie odradza podróże do Iranu. Polscy obywatele, którzy aktualnie przebywają w Iranie, powinni jak najszybciej opuścić ten kraj.

Ponad 27 mln zł dofinansowania na zajęcia sportowe dla osób z niepełnosprawnościami. Nabór wniosków rozstrzygnięty

Minister Sportu i Turystyki rozstrzygnął nabór wniosków na realizację Programu Upowszechniania Sportu Osób Niepełnosprawnych w 2024 r. Dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej wynosi 27 026 000 zł.

Nowa Strategia Cyberbezpieczeństwa Polski na lata 2024-2029. "Wkrótce zostaną zaprezentowane szczegóły"

Wiceminister cyfryzacji, Paweł Olszewski, zapowiedział w piątek, że szczegóły nowej Strategii Cyberbezpieczeństwa RP na lata 2024-2029 zostaną wkrótce zaprezentowane.

REKLAMA

Zakaz reklamy fast foodów na bilboardach. Powód: plaga otyłości. Kiedy w Polsce takie przepisy? Czego nie można reklamować już teraz?

Otyłość to problem coraz większej liczby nastolatków. Głównie z tego powodu lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii pro-zdrowotnej. 

Wystarczy 3 godziny dziennie i dolegliwości masz jak w banku. Może to dotyczyć nawet co drugiego Polaka

Najnowsze badania potwierdzają starą prawdę, że granie na komputerze nie służy zdrowiu. Dlaczego jednak profesjonalni gracze, którzy poświęcają na grę bardzo dużo czasu, nie cierpią bardziej niż amatorzy?

RPO: Nauczyciele mianowani są gorzej traktowani co do ochrony przedemerytalnej. MEN rozważy zmianę przepisów

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił do ministra edukacji o rozważenie zmiany przepisów Karty Nauczyciela. Chodzi o zrównanie uprawnień nauczycieli mianowanych z uprawnieniami nauczycieli zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, związanych z ochroną przedemerytalną i prawem do wynagrodzenia za cały okres pozostawania bez pracy w przypadku przywrócenia nauczyciela do pracy przez sąd pracy i podjęcia przez niego zatrudnienia. Barbara Nowacka, minister edukacji zapowiedziała powołanie Zespołu, który będzie analizował zgłaszane postulaty odnośnie sytuacji prawnej nauczycieli – także w zakresie ochrony przedemerytalnej i prawa do wynagrodzenia za cały okres pozostawania bez pracy w przypadku przywrócenia do pracy przez sąd pracy.

Ceny biletów komunikacji miejskiej nie wzrosną i nie zmniejszy się liczba miejsc w przedszkolach. Trzeba też zerwać łatkę miasta maczet.

Trzeba szukać oszczędności, ale ceny biletów komunikacji miejskiej nie wzrosną. Nie zmniejszy się też liczba miejsc w przedszkolach. Łukasz Gibała twierdzi też, że ma pomysł na Kraków bez partyjniactwa i opowiedział o tym w programie Gość INFOR.PL

REKLAMA

60 złotych brutto za godzinę dodatkowych zajęć dla nauczycieli. Będzie można wykorzystać 100 dodatkowych godzin

W programie „Aktywna Szkoła” właśnie wprowadzono istotne zmiany. Osoby prowadzące zajęcia dostaną wyższe wynagrodzenie. Poszerzy się też katalog osób prowadzących zajęcia.

Prezes NFOŚiGW dla "DGP": perspektywa ewentualnego wycofania dotacji dla pieców gazowych wywołuje niezadowolenie i niepewność

Decyzja o dalszym dofinansowaniu pieców gazowych w ramach programu Czyste Powietrze będzie musiała zostać podjęta w tym roku – powiedziała "Dziennikowi Gazecie Prawnej" prezes NFOŚiGW Dorota Zawadzka-Stępniak.

REKLAMA