REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PR największych polskich miast

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Stępowski
Robert Stępowski

REKLAMA

REKLAMA

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Dziennikarze ocenili sposób i szybkość komunikacji największych miast w Polsce. W badaniach uczestniczyło 27 redakcji, w tym 12 internetowych i 15 prasowych oraz jedna agencja informacyjna. Ci, którzy w tym rankingu wypadli najlepiej nie kryją swego zadowolenia. Nie do końca wiarygodnym nazywają go Ci, którzy reprezentują miasta gorzej ocenione.  

REKLAMA

REKLAMA

Audyt przygotowany przez Agencję Ciszewski PR wskazuje, iż najlepiej komunikującymi się z mediami miastami są te ośrodki, które wydają na promocję najwięcej. Nie jest to jednak regułą. Bezkonkurencyjny w tym zakresie jest np. Wrocław, który mimo tego, iż wydał w 2008 roku na działania promocyjne o ponad 2 mln zł mniej niż Łódź i prawie o 4 mln zł mniej niż Warszawa, jest uznany za najlepiej komunikujące się miasto w Polsce.

Zgodnie z przygotowanym raportem, stolica pod względem komunikacji z mediami uplasowała się na miejscu drugim. W pierwszej piątce rankingu znalazły się także: Gdańsk, Gdynia i Poznań. Najmniej punktów zgromadziła Biała Podlaska, która zamyka ranking 16 najlepiej komunikujących się miast. Jednak to miasto wydało w minionym roku także najmniejszą kwotę na działania marketingowe i promocyjne, gdyż tylko 50 tys. zł.

Wrocław uzyskał najwyższą notę w dwóch spośród sześciu pytań zamkniętych – najwyżej oceniono jakość działań promocyjnych tego miasta i jakość informacji przekazywanych przez jego urząd. - Nie ma właściwie rankingów dotyczących oceny promocji miast, tym bardziej ta ocena dokonana przez tak opiniotwórcze osoby jak dziennikarze jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem – mówi Małgorzata Wojciechowska z Biura Promocji Wrocławia. - Traktujemy to jako dowód, że nasze działania są skuteczne a ich efekt potwierdza realizację założonych przez nas celów.

REKLAMA

Ocena dostępności do informacji pokazała, że dziennikarzom najłatwiej jest zdobyć wiadomości na temat Warszawy, Wrocławia i Gdańska. Wrocław został najwyżej oceniony także pod względem jakości informacji prasowych oraz działań promocyjnych. Najgorsze noty stolica dolnego śląska uzyskała przy ocenie szybkości odpowiedzi na pytania dziennikarzy. W tej kategorii lepsi okazali się: Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Poznań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Rzecznik prasowy w urzędzie>>

- Dziennikarze mają ogromy wpływ na prawidłowy przepływ informacji wychodzących z urzędu miasta – komentuje dobry wynik miasta Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji Gdańska. Nie kryje także satysfakcji z tak wysokiej pozycji Gdańska we wszystkich kategoriach, a zwłaszcza w tej, w której miasto jest niekwestionowanym liderem. W 2008 roku Gdańsk wydał na promocję 10,7 mln zł znajdując się tym samym na piątym miejscu pod względem wydanych na działania promocyjne pieniędzy.

- Wierzymy w ukierunkowaną komunikację miast. Niektóre z nich prowadzą już zorganizowane działania public relations wobec dziennikarzy zajmujących się różnymi tematami, odpowiednio plasując walory regionu. Inne traktują komunikację tylko jako zło konieczne – przyznaje Sebastian Hejnowski, dyrektor zarządzający Ciszewski PR. - Często samo prowadzenie biura prasowego, które sprawnie odpowiada na pytania mediów zastępuje miastu prowadzenie proaktywnej komunikacji do określonych grup odbiorców - dodaje.

Pracownicy poznańskiego biura promocji twierdzą, że mają jeszcze sporo do zrobienie i liczą na dużo lepszą pozycję w przyszłorocznym rankingu. - Nasza pozycja w tym rankingu nie jest zła - mówi Borys Fromberg, wicedyrektor biura promocji UM Poznania. - Zawsze oczywiście może być lepiej i mam nadzieję, że w przyszłym roku właśnie tak będzie i że uda nam się znaleźć przynajmniej w pierwszej trójce - dodaje Fromberg. Jego zdaniem, PR regionów w naszym kraju jest wciąż dziedziną raczkującą, której wszyscy się uczą - także Poznań. Różnice w pomiędzy Poznaniem, a choćby Wrocławiem, uzasadnia mentalnością mieszkańców tych miast. - My naprawdę bardzo dużo robimy, ale nie potrafimy się tym pochwalić i to jest nasza pięta achillesowa. Na szczęście mamy tego świadomość, dlatego pracujemy nad tym, by nasza komunikacja z mediami ogólnopolskimi była lepsza - zapewnia. - Cały czas pracujemy nad zwiększeniem obecności Poznania w mediach oraz wzmocnieniem oddziaływania jego marki. Obligujemy do tego również naszych partnerów - organizatorów imprez i przedsięwzięć mających znaczenie dla wizerunku Miasta Poznania – dodaje Magdalena Hendrysiak z poznańskiego biura promocji.

Nieco odmienne zdanie na temat wyników audytu mają przedstawiciele miast, które nie wypadły w nim najlepiej. W ogólnej klasyfikacji Łódź znalazła się na siódmym miejscu. Najgorzej wypadła jednak w ocenie dziennikarzy jakość przygotowywanych przez pracowników łódzkiego magistratu materiałów prasowych. - Nie do końca zgadzamy się z wynikami audytu – mówi Monika Karolczak, zastępca dyrektora Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UM Łódź. Twierdzi, że o wysokiej ocenie działań promocyjnych Łodzi świadczą choćby nagroda zdobyta na Festiwalu Promocji Miast i Regionów "Złote Formaty", gdzie wysoko oceniono kampanie  wizerunkowe i eventowe promujące starania Łodzi do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jednak także działania promocyjne nie zostały ocenione zbyt wysoko. Łódź znalazła się na szóstym miejscu za: Wrocławiem, Gdańskiem, Warszawą, Gdynią, Poznaniem i Lublinem.

Co sprawia, że oferta gminy jest atrakcyjna dla inwestorów>>

- Główne zastrzeżenie: sądzę ,że dziennikarze biorący udział w audycie, nie znają za dobrze możliwości działań komunikacyjnych miasta – wymienia Mirosław Treter z UM Suwałki, które w większości kategorii uplasowały się na przedostatnim miejscu. - W swojej pracy zawodowej nie zdarzyło mi się aby dziennikarze byli źle obsłużeni. Dlatego też nie mogę uznać wyników audytu PR Ciszewski za wiarygodne i miarodajne dla oceny komunikacyjnej Suwałk – komentuje Treter.

- Niektóre miasta słabiej ocenione w naszym rankingu pomimo świetnej relacji z mediami biznesowymi zupełnie pominęły relację z dziennikarzami turystycznymi, czy na odwrót. Cieszymy się jednak z tak dużego zainteresowania wynikami rankingu, gdyż niemalże wszystkie miasta dopytywały o szczegóły badania i kulisy naszych rozmów z mediami na ich temat, co oznacza że wizerunek jest dla nich bardzo istotny – podsumowuje Sebastian Hejnowski z Ciszewski PR.

Jak zapowiadają autorzy, audyt w przyszłym roku zostanie przeprowadzony ponownie.

Robert Stępowski

samorzad.infor.pl

 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tylko 61 punkty dla niewidomej (znaczny stopień niepełnosprawności i stałe orzeczenie. Bez świadczeń pielęgnacyjnego i wspierającego

List czytelniczki - otrzymała tylko 61 punkty dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności i stałym orzeczeniem (niewidoma). Efekt? Bez świadczeń pielęgnacyjnego i wspierającego.

Luka w budżecie NFZ w 2025 r. wynosi 14 mld zł, wpływy ze składki zdrowotnej niższe o 3,5 mld. Luka w 2026 r. może sięgnąć 23 mld zł

NFZ odnotował niższe niż zakładano wpływy ze składki zdrowotnej – o 3,5 mld zł mniej w pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku. Eksperci alarmują, że problemy finansowe mogą zagrozić realizacji świadczeń medycznych w niektórych regionach, a w 2026 roku luka w budżecie Funduszu może wzrosnąć do 23 mld zł.

Jak polski model sztucznej inteligencji może wspierać samorządy?

Ministerstwo Cyfryzacji, wspólnie z partnerami z sektora nauki i technologii, opracowało PLLuM (Polish Large Language universal Model). To pierwszy zrealizowany na rządowe zlecenie duży, otwarty model językowy dopasowany do realiów języka polskiego. Jak jednostki samorządu terytorialnego (JST) mogą skorzystać z możliwości oferowanych przez ten model?

Kiedy gmina ma obowiązek pomóc w dotarciu dzieci do szkół i przedszkoli?

Obowiązki gmin związane z pomocą w dotarciu dzieci do szkoły podstawowej wciąż budzą wątpliwości. W praktyce rozstrzygają je dopiero sądy. Artykuł prezentuje m.in. nowe orzeczenia dotyczące wywiązywania się przez gminę z tego obowiązku, gdy dziecko dojeżdża do szkoły podstawowej, która nie jest jego szkołą obwodową.

REKLAMA

Podatek od małpek dla gmin. Pieniądze zapłatą za interwencje związane z przemocą domową wobec dziecka

Samorządy będą mogły przeznaczać wpływy z tzw. podatku od małpek na wezwanie personelu medycznego podczas interwencji związanej z przemocą domową wobec dziecka - zakłada projekt nowelizacji ustawy Ministerstwa Zdrowia przekazany do konsultacji publicznych.

MOPS: Prawo do świadczenia pielęgnacyjnego także dla 40-latków, 50-latków, 60-latków, 70-latków i 80-latków. I oczywiście 100-latków

Łamanie prawa polega na braku nowelizacji ustawy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Od 11 lat na mocy wyroku TK powinna być znowelizowana w ten sposób, że prawo do świadczenia pielęgnacyjne (starego) otrzyma każda osoba niepełnosprawna (ściślej jej opiekun, który musi zrezygnować z pracy). W ustawie jest jednak wciąż ograniczenie (naprawdę trudno w to uwierzyć) mówiące, że świadczenie otrzymuje się tylko wtedy jak niepełnosprawność powstała do 18 roku życia. Trudno uwierzyć bo Trybunał Konstytucyjny uznał takie ograniczenie za niezgodne z Konstytucją RP, a sądy od 2014 r. seryjnie uchylają decyzje MOPS, które odmawiają przyznania świadczenia opiekunom osób, które stały się niepełnosprawne w wieku 30 lat, 40 lat, 50 lat itd. Dlaczego MOPS wydają od 11 lat niezgodne z prawem decyzje? Bo inaczej wojewodowie kolejnych rządów zabiorą gminom dofinansowania - wojewodowie udają, że nie wiedzą o wyroku TK i powołują się na ustawę, której nie znowelizował Sejm (ewentualnie twierdzą - wbrew wyrokom NSA - że w wyroku TK wcale nie chodzi o to, że Sejm ma znowelizować niekonstytucyjne przepisy, a do tego czasu stosuje się wyrok TK).

Zanim szpital trafi na OIOM finansów. Jak stosować nowe przepisy o programach naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych

Nie czekaj, aż szpital trafi na OIOM finansów. Nowa ustawa nakazuje program naprawczy dopiero po stracie przekraczającej 1%, ale kto zwleka do tego momentu, ryzykuje terapię przymusową. Dyrektor, który wcześniej sięgnie po narzędzia „pre-naprawcze”, ma szansę poprawić wynik własnym tempem, bez ustawowej kroplówki i kwartalnych raportów. Nowe przepisy dotyczące programów naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych komentuje adwokat Grzegorz Prigan.

Rząd: Wynagrodzenia lekarzy w ZUS wyższe o 25%. Reforma orzecznictwa lekarskiego i orzeczeń

W rządzie projekt reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Regulacja usprawnia i ujednolica sposób wydawania orzeczeń przez lekarzy orzeczników ZUS oraz zasady kontroli zwolnień lekarskich. Doprecyzowane zostają sytuacje, w których można stracić zasiłek chorobowy.

REKLAMA

Tańsze leki dla pacjentów i NFZ - list otwarty branży farmaceutycznej do Ministerstwa Zdrowia

Kilkudziesięciu sygnatariuszy, w tym organizacje pacjenckie i z branży farmaceutycznej, podpisało list otwarty do Ministerstwa Zdrowia, apelując o tańsze i bardziej dostępne leki dla pacjentów. Sygnatariusze wezwali resort zdrowia do wykorzystania zbliżającej się nowelizacji ustawy refundacyjnej jako szansy na odblokowanie potencjału importu równoległego. List otwarty podpisano 14 października br. w Warszawie podczas XIII Forum Importu Równoległego.

Właściciele działek niepotrzebnie się martwią utratą ich wartości? Słynne plany uchwaliły tylko 4 gminy

Planów ogólnych nie da się uchwalić do 30 czerwca 2026 r. Ten ustawowy termin, do którego gminy mają uchwalić plany ogólne, jest nierealistyczny - mówi o tym wiceminister rozwoju i technologii Michał Jaros podczas posiedzenia senackich komisji samorządu oraz infrastruktury. Stwierdził, że konieczne będzie jego wydłużenie.

REKLAMA