Problem: Z dniem 1 stycznia 2018 r. weszła w życie ustawa z 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, która wprowadza wpłaty przy składaniu wniosku o wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz rejestracji oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi. Zgodnie z art. 90a ust. 2 i 2a tej ustawy, 50% wpłaty stanowić będzie dochód powiatu, a 50% dochód budżetu państwa. Zgodnie z § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 15 stycznia 2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa, dochody realizowane przez jednostki organizacyjne inne niż urzędy obsługujące organy podatkowe lub państwowe jednostki budżetowe są przekazywane na rachunki bieżące dochodów właściwych dysponentów części budżetowych niezwłocznie, nie później niż w terminach określonych w tych przepisach. Powiatowy urząd pracy otworzył oddzielny rachunek bankowy, na który dokonywane są wpłaty przez pracodawców, a następnie przekazywane na rachunek starostwa powiatowego. Na jakich kontach powinno odbyć się: księgowanie wpłat do PUP oraz przekazywanie tych wpłat do starostwa? Jakie sprawozdania powinny być wykonywane przez PUP?
Minister Edukacji Narodowej podpisała rozporządzenia dotyczące edukacji uczniów z niepełnosprawnością. Rozporządzenia, o których mowa w zdaniu poprzednim dotyczą warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania.