REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

28 Forum Informatyki w Administracji „Elektroniczna administracja w Polsce – nowe otwarcie”

Centrum Promocji Informatyki (CPI).
Centrum Promocji Informatyki (CPI).

REKLAMA

REKLAMA

28 Forum Informatyki w Administracji „Elektroniczna administracja w Polsce – nowe otwarcie” odbędzie się 25 października w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Infor.pl. Zapraszamy!

Rok 2018 r. i rok następny mogą okazać się kluczowe w rozwoju polskiej e-administracji. 11 września br. weszła w życie duża nowelizacja ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej oraz ustawy o działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Ma stanowić ona nowe otwarcie w elektronicznej identyfikacji i uwierzytelnianiu, jak również zapewnić sprawniejszą niż do tej pory wymianę danych między rejestrami publicznymi i systemami teleinformatycznymi podmiotów publicznych. W Sejmie trwają intensywne prace nad nowelizacją ustawy o dowodach osobistych, która wprowadza elektroniczną warstwę dowodu osobistego. Natomiast w Ministerstwie Cyfryzacji w czterech grupach (prawo i etyka, biznes, edukacja i dane) przygotowywana jest strategia rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce. E-administracja stanęła też przed wyznawaniami związanymi z obowiązkami ochrony danych osobowych określonymi w RODO. Wszystkie te czynniki przeobrażą działanie administracji oraz świadczenie usług społeczeństwa informacyjnego. Tegoroczne Forum stanowi przegląd tych aktualnych tematów. Zapraszamy do udziału !

REKLAMA

REKLAMA

Redakcja programu i prowadzenie obrad: adw. dr Grzegorz Sibiga

10:00 Rozpoczęcie obrad.

10:10 Identyfikacja, środki identyfikacji elektronicznej oraz uwierzytelnienie w usługach online po nowelizacji ustawy o usługach zaufania publicznego i identyfikacji elektronicznej z dnia 5 lipca 2018 r. Michał Tabor

REKLAMA

10:50 Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia. Anna Weber, Ministerstwo Cyfryzacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

11:25 Nowe prawne zasady udostępniania danych z rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych innych podmiotów publicznych dla potrzeb usług online:

  • Poprzednie regulacje dotyczące dostępu do rejestrów publicznych innych podmiotów. Dlaczego przepisy okazały się niewiele skuteczne ?
  • Zakres i cele nowych przepisów ustawy o informatyzacji. Zasada współstosowania z przepisami szczególnymi.
  • Prawne warunki udostępniania danych z rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych innych podmiotów publicznych.
  • Porozumienie jako podstawa wymiany danych.

adw. dr Grzegorz Sibiga, Traple, Konarski, Podreckii Wspólnicy, Instytut Nauk Prawnych PAN2

12:00 Przerwa na lunch

12:40 Nowe zasady doręczeń elektronicznych w e-administracji: rejestrowane

doręczenia oraz „doręczenie hybrydowe”:

  • ogólne założenia projektu (po co i dla kogo),
  • baza adresów elektronicznych jako najważniejszy element projektu (co daje wpis do bazy i jak to można by było to wykorzystać z przepisach kodeksowych),
  • jak zabezpieczyć się przed spamem (i czy spam w ogóle grozi),
  • autentyczność skuteczność i poufność korespondencji w usłudze hybrydowej,
  • usługi od kwalifikowanych dostawców,
  • czy usługi doręczania „psują” dojrzałe usługi online oparte na identyfikacji czy wprost przeciwnie je uzupełniają,
  • transgraniczność usług doręczania.

Kazimierz Schmidt, Radca Ministra, Departament Systemów Państwowych, Ministerstwo Cyfryzacji

13:20 Warstwa elektroniczna dowodu osobistego i jej zastosowanie w e-administracji w świetle zmian w przepisach w ustawie o dowodach osobistych. Mariusz Kujawski, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

14:00 Przerwa na kawę

14:20 Wykonanie obowiązków określonych w RODO w e-usługach administracji publicznej:

  • Status podmiotów uczestniczących w przetwarzaniu danych osobowych w e-usługach (administrator, współadministrator, procesor).
  • Rodzaje obowiązków określonych w RODO.
  • Obowiązki informacyjne.
  • Postępowanie w sytuacji naruszenia ochrony danych.
  • Ocena skutków dla ochrony danych.
  • Zakres zastosowania RODO do e-usług administracji.

adw. Xawery Konarski, Traple, Konarski, Podreckii Wspólnicy , adw. dr Grzegorz Sibiga

15:20 Sztuczna inteligencja w Polsce – prace nad przygotowaniem strategii. Maciej Groń, MinisterstwoCyfryzacji

16:00 Podsumowanie i zakończenie Forum

ZGŁOSZENIA I KONTAKT

tel.: 228706910 (78), mail:cpi@cpi.com.pl

Zgłoszenia można dokonać za pośrednictwem strony internetowej wydarzenia.

Centrum Promocji Informatyki (CPI).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA