reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Zmiany w ustawie o odpadach 2020 r.

Zmiany w ustawie o odpadach 2020 r.

W dniu 30 stycznia 2020 r. Prezydent podpisał ustawę z dnia 23 stycznia 2020 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw. Wydłuża ona możliwość składania dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej do dnia 30 czerwca 2020 r.

Celem ustawy z dnia 23 stycznia 2020 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw jest uregulowanie trybu i formy sporządzania dokumentów ewidencji odpadów w przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym prowadzona jest Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO), a także wydłużenie możliwości składania dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej do dnia 30 czerwca 2020 r.

Z uwagi na powyższe, nowelizacja ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, z późn. zm.) wprowadza wyjątek od zasady sporządzania dokumentów ewidencji odpadów w formie elektronicznej, za pośrednictwem indywidualnego konta w BDO – w przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami jest prowadzona, dokumenty będą sporządzane w formie papierowej lub elektronicznej poza BDO.

Zobacz: Środowisko

W przypadku zastosowania formy papierowej, przekazujący odpady będzie sporządzał kartę przekazania odpadów lub kartę przekazania odpadów komunalnych w odpowiedniej liczbie egzemplarzy dla każdego z posiadaczy odpadów – przekazującego odpady, każdego transportującego odpady oraz przejmującego odpady. Kierujący środkiem transportu, którym są transportowane odpady lub odpady komunalne, będzie zobligowany posiadać w trakcie transportu, odpowiednio, kartę przekazania odpadów lub jej kopię, lub kartę przekazania odpadów komunalnych lub jej kopię.

Administrator BDO będzie zobowiązany zamieścić komunikat o czasie trwania awarii na swojej stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej rejestru umożliwiającej dostęp do indywidualnego konta w BDO, o ile będzie to technicznie możliwe.

Nowelizacja nakłada obowiązek wprowadzenia informacji zawartych w papierowych lub elektronicznych prowadzonych poza BDO do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami niezwłocznie po ustaniu awarii, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej usunięcia. Naruszenie tego obowiązku będzie stanowiło wykroczenie zagrożone karą grzywny.

Ponadto ustawa wydłuża możliwość składania dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej do dnia 30 czerwca 2020 r.

Ustawa wchodzi w życie, co do zasady, z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Źródło: https://www.prezydent.pl/

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Stasiewski

Doradca podatkowy, biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama