reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > E-skrzynka Poczty Polskiej w pytaniach i odpowiedziach

E-skrzynka Poczty Polskiej w pytaniach i odpowiedziach

W nowelizacji ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 rząd wprowadził możliwość doręczania korespondencji do adresatów w formie dokumentu elektronicznego. Przedstawiamy pytania i odpowiedzi dotyczące tej usługi.

Systemy informatyczne wspierające procesy digitalizacji korespondencji i jej doręczenia do eSkrzynki są w bezpieczny sposób zintegrowane z profilem zaufanym.

Gwarancją zachowania poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną w aplikacji jest szyfrowanie protokołem sieciowym SSL do poziomu samej bazy danych. Dane te są zabezpieczone kryptograficznie i nie można ich samodzielnie zmienić.

  1. Czy Poczta Polska ma doświadczenie w zakresie świadczenia tego typu usług?

Centrum Skanowania Poczty Polskiej posiada wieloletnie doświadczenie w przetwarzaniu wrażliwych dokumentów, których zdigitalizowano już ponad 1 mld. W Centrum Skanowania realizujemy kompleksowy proces digitalizacji, czyli skanowanie, przetwarzanie i udostępnianie obrazów dokumentów w oparciu o certyfikat ISO.

  1. Kto może z tej usługi skorzystać?

Każdy kto posiada profil zaufany i przy jego użyciu założy eSkrzynkę na stronie eskrzynka.poczta-polska.pl. 

  1. Gdzie są stosowane podobne rozwiązania?

Tego rodzaju usługi pocztowe są stosowane na całym świecie. A także u naszego południowego sąsiada, tj. w Czechach.  I co ważne objęte są tajemnicą pocztową na każdym etapie - nadawania, skanowania i doręczenia.

  1. Czy dostarczona korespondencja będzie w pełni szyfrowana?

Przesyłki w formie dokumentu elektronicznego będą dostępna na eSkrzynce użytkownika do której klient będzie mógł się zalogować przy użyciu profilu zaufanego. Ponadto przy logowaniu użytkowników wykorzystane zostały nowoczesne mechanizmy autoryzacyjne zapewniające bezpieczeństwo użytkowników. 

Baza danych systemu eSkrzynka została osadzona na wysokowydajnych i bezpiecznych rozwiązaniach. Komunikacja pomiędzy poszczególnymi komponentami na całej długości ścieżki przetwarzania jest szyfrowana. Aplikacja jest również chroniona przez zaawansowany system ochrony aplikacji webowych, który zapewnia m.in. bezpieczeństwo przed atakami.

Gwarancją zachowania poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną w aplikacji jest szyfrowanie protokołem sieciowym SSL do poziomu samej bazy danych. Dane te są zabezpieczone kryptograficznie i nie można ich samodzielnie zmienić.

  1. Od kiedy będzie liczony czas doręczenia przesyłki do adresata?

Datą doręczenia przesyłki jest data pobrania pliku z eSkrzynki przez odbiorcę. Jeśli klient nie pobierze dokumentu z eSkrzynki, za datę skutecznego doręczenia nadawca uzna datę zwrotu przesyłki rozumianą jako: 14 dzień od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w eSkrzynce użytkownika.

  1. Jak wyglądał będzie sposób potwierdzenia odebrania przesyłki?

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

Ministerstwo Cyfryzacji

Zdjęcia

E-skrzynka Poczty Polskiej w pytaniach i odpowiedziach /Fot. Fotolia
E-skrzynka Poczty Polskiej w pytaniach i odpowiedziach /Fot. Fotolia

Przedsiębiorca i pracodawca w kryzysie – komplet e-booków59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama