Dodatek dla pracowników wykonujących kontrole
REKLAMA
Dodatek kontrolerski przysługuje pracownikom urzędów skarbowych oraz pracownikom urzędu obsługującego ministra finansów publicznych, którzy wykonują:
REKLAMA
- kontrolę podatkową,
- kontrolę prawidłowości wykonywania zadań należących do zakresu działania dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych wraz z urzędami obsługującymi te organy,
- kontrolę pracy zatrudnionych w urzędach skarbowych i izbach skarbowych pod kątem przestrzegania zasad etyki zawodowej, bezstronności i obiektywizmu działania.
Uprawnieni do dodatku są nie tylko pracownicy do których stałych obowiązków należy wykonywanie działań kontrolnych ale także ci, którzy na polecenie naczelnika urzędu skarbowego w danym miesiącu wykonują:
- kontrole podatkowe,
- czynności przygotowawcze do kontroli,
- prace związane z dokumentacją pokontrolną,
w wymiarze minimum 25 proc. czasu pracy.
Dodatek otrzymać może także kierownik komórki wykonującej kontrole jeśli w danym kwartale poświęci co najmniej 20 proc. swego czasu pracy, na czynności związane z kontrolą – sprecyzowane w rozporządzeniu.
Stawka dodatku może mieć wysokość od 10 proc. – do 50 proc. zasadniczego wynagrodzenia miesięcznego pracownika.
Decyzję w sprawie przyznania dodatku i jego wysokości podejmuje naczelnik urzędu skarbowego lub odpowiednio dyrektor generalny urzędu obsługującego ministra finansów publicznych. Wymienieni wyżej mogą także podjąć decyzję o zmianie stawki dodatku podległych pracowników.
Zmiana wysokości dodatku:
- na korzyść pracownika – jest możliwa jeśli uzyskał on bardzo dobrą ocenę pracy kontrolerskiej,
- może polegać na jego obniżeniu – jeśli pracownik uzyskał niezadowalająca ocenę pracy lub był nieobecny w pracy dłużej niż miesiąc, z przyczyn innych niż urlop wypoczynkowy. Nieobecność przekraczająca 3 miesiące poskutkuje utratą dodatku.
Dodatek przyznawany jest na okres roku i wypłacany za każdy miesiąc – w miesiącu następnym, po przedstawieniu miesięcznej ewidencji czasu.
REKLAMA
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie dodatku kontrolerskiego dla pracowników podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz.U. Nr 9 z 12 stycznia 2011, Poz. 42) wejdzie w życie 27 stycznia 2011 r.
Równocześnie straci moc Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości i sposobu przyznawania dodatku kontrolerskiego pracownikom podległym ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz.U. Nr 232, Poz. 2324).
Czytaj także: Kontrola podatkowa>>
REKLAMA
REKLAMA