REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

300+ w 2021 roku tylko na rachunek bankowy

300+ w 2021 roku tylko na rachunek bankowy
300+ w 2021 roku tylko na rachunek bankowy
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

300+ w 2021 roku można otrzymać wyłącznie na rachunek bankowy. Obsługą programu zajmuje się ZUS. Do kiedy można składać wnioski o świadczenie Dobry Start?

300 + na wyprawkę szkolną - wniosek

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenie będzie wypłacane tylko na rachunek bankowy. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada. Świadczenie przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

REKLAMA

REKLAMA

To kolejny rok programu „Dobry Start”, jednak w tym roku nastąpiły pewne zmiany. Po pierwsze obsługą i wydaniem decyzji w sprawie świadczenia zajmuje się ZUS, po drugie wnioski należy składać tylko elektronicznie, a po trzecie wypłata świadczenia następuje wyłącznie na rachunek bankowy.

- Jeśli chodzi o elektroniczne składanie wniosku, to do dyspozycji rodziców jest kilka kanałów. Mogą to zrobić za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej w 15 bankach lub portalu Emp@tia. Natomiast opiekunowie faktyczni, prawni uczących się dzieci, czy dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych - takie wnioski mogą składać jedynie za pośrednictwem PUE ZUS - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS. - W razie trudności z założeniem profilu czy poprawnym wypełnieniu wniosku zapraszamy do naszych placówek, gdzie będzie można uzyskać pomoc w tym zakresie - dodaje.

Program Dobry Start w ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o świadczenie 300 plus, gdzie zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
- Z naszymi mobilnymi punktami PUE będziemy także w niektórych urzędach miast, gmin, ośrodkach pomocy społecznej i innych placówkach, aby pomóc rodzicom w założeniu profilu PUE i elektronicznym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300 plus. Informacja o dyżurach ZUS jest dostępna na stronie internetowej www.zus.pl, gdzie w zakładce „Dobry Start”, znajduje się harmonogram dyżurów. Jest on na bieżąco aktualizowany i dodawane są kolejne mobilne stanowiska PUE w różnych miejscowościach - informuje rzeczniczka.

REKLAMA

300+ na wyprawkę - do kiedy?

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Aby złożyć wniosek za pośrednictwem PUE ZUS, trzeba mieć założony profil na tym portalu. Taki profil można założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wniosku o 300 plus – oprócz innych danych, które są niezbędne do przyznania świadczenia – należy podać numer rachunku bankowego, na który będzie przekazane świadczenie. Ponadto koniecznie trzeba będzie podać adres mailowy i numer telefonu. Te dane będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, dla tych osób, które składały wniosek poprzez bankowość elektroniczną lub portalu Emp@tia, a jeszcze go nie mają.

Profil PUE jest niezbędny dla każdego wnioskującego, bo tam, w skrzynce odbiorczej znajdować się będzie decyzja o przyznaniu świadczenia i inne informacje. - Dlatego też jeśli rodzic złoży wniosek o to świadczenie poprzez bankowość elektronicznej lub portalu Emp@tia, to sprawdzimy, czy ma on profil na portalu PUE ZUS. Jeśli nie, to wówczas założymy taki profil, po to by rodzic mógł sprawdzić stan realizacji swojego wniosku. Natomiast potwierdzenie o rejestracji profilu otrzyma na adres e-mail, który podał we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzyma jednorazowe hasło, które należy zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS - tłumaczy Beata Kopczyńska.

Źródło: ZUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA