REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świętokrzyskie: Policja planuje likwidację 35 posterunków

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

35 posterunków policji zostanie zlikwidowanych w Świętokrzyskiem. Zmiany mogą zostać wprowadzone już 1 grudnia - powiedział rzecznik świętokrzyskiej policji podkom. Grzegorz Dudek. Według władz gmin, których dotyczy reorganizacja, zmiana zmniejszy poczucie bezpieczeństwa.

Zamiany zapowiadane przez Komendę Wojewódzką Policji w Kielcach przewidują likwidację 35 posterunków policji. Trzy kolejne zostaną przekształcone w komisariaty.

REKLAMA

REKLAMA

"To nie budynek chroni ludzi. Naszą receptą na poprawę bezpieczeństwa jest zwiększenie liczby mobilnych patroli w terenie" - powiedział Dudek.

"Większa liczba zmotoryzowanych, całodobowych patroli na ulicach, mniej policjantów pracujących za biurkiem, szybsza reakcja na zgłoszenia obywateli, jeszcze sprawniej przeprowadzane akcje, równomierne rozłożenie pracy między funkcjonariuszy - to efekty, których można się spodziewać dzięki wprowadzeniu zmian organizacyjnych w Policji" - tak w komunikacie potrzebę zmian uzasadnia Komenda Wojewódzka Policji w Kielcach.

Jak zaznacza policja, reorganizacja nie oznacza redukcji etatów. Obecnie na posterunkach w Świętokrzyskiem pracuje 240 funkcjonariuszy.

REKLAMA

Decyzje nie podobają się władzom gmin, których dotyczy reorganizacja. Burmistrz Skalbmierza Michał Markiewicz powiedział PAP, że gmina przesłała protesty do komendanta głównego, do ministra spraw wewnętrznych. "Teraz likwidujemy, a później koszty odbudowy czy powołania nowych posterunków będą ogromne. Traci autorytet miasto i cała gmina" - dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W opinii wójta Pierzchnicy Stanisława Strąka "pogorszy się poczucie bezpieczeństwa, bo obecność posterunku niewątpliwie je daje". Jak zapewnił, gmina zdecydowała się na sfinansowanie policyjnego punktu obsługi, w którym funkcjonariusze w określonych godzinach będą obsługiwali interesantów. "Tyle możemy zrobić, żeby były jakieś dyżury" - powiedział.

Podobne rozwiązanie możliwe jest w każdej gminie, w której zlikwidowany będzie posterunek. Warunkiem jest jednak sfinansowanie przez samorząd kosztów utrzymania takiego punktu obsługi.

Zmiany przewidują też, że przeniesienie dwóch komisariatów do innych miejscowości. Taki los czeka m.in. placówkę w Chmielniku. Zdaniem burmistrza tego miasta Jarosława Zatorskiego "mieszkańcy przyzwyczajeni byli do tego, że policja jest pod ręką i że w każdej chwili można skorzystać z jej pomocy". Teraz najbliższy komisariat będzie znajdował się w oddalonej o 18 kilometrów Morawicy.

Jak uspokaja podkom. Grzegorz Dudek, świętokrzyska policja ma pozytywne doświadczenia z reorganizacji przeprowadzonej w 2002 roku w powiecie koneckim i 2011 w powiecie buskim. Tam posterunków policji już nie ma i nie potwierdziły się obawy związane z ich likwidacją.

Jak tłumaczy KWP w Kielcach w komunikacie, "nowa struktura pozwoli policjantom na rozsądne zaplanowanie swojej służby - w małych posterunkach jest to zazwyczaj niemożliwe".

Nie masz czasu na śledzenie częstych zmian w przepisach, a musisz szybko rozwiązać problemy, które pojawiają się w rozliczaniu finansów Twojej jednostki?

Znajdź rozwiązania swoich aktualnych problemów!

Rachunkowość Budżetowa - wydanie elektroniczne

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

REKLAMA