REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

100 polityków w Polsce najczęściej pokazywanych w mediach - ranking medialnej wartości 2024

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]
Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

100 najbardziej medialnych polityków w Polsce. Ranking wyceny medialnej politycznych liderów 2024

Wartość przekazu medialnego z udziałem liderów politycznych

(na portalach internetowych w okresie 1.01 – 30.11.2024 r.)

LP.

Imię i nazwisko

Wartość medialna (w milionach złotych)

1.

Donald Tusk

474,75

2.

Andrzej Duda

272,98

3.

Jarosław Kaczyński

203,35

4.

Władysław Kosiniak-Kamysz

146,79

5.

Szymon Hołownia

146,34

6.

Radosław Sikorski

115,93

7.

Adam Bodnar

109,09

8.

Rafał Trzaskowski

107,8

9.

Mateusz Morawiecki

90,95

10.

Daniel Obajtek

70,64

11.

Maciej Wąsik

66,02

12.

Zbigniew Ziobro

62,64

13.

Mariusz Błaszczak

51,93

14.

Przemysław Czarnek

44,67

15.

Tomasz Siemoniak

42,1

16.

Barbara Nowacka

40,51

17.

Marcin Kierwiński

35,83

18.

Karol Nawrocki

34,95

19.

Roman Giertych

34,76

20.

Izabela Leszczyna

33,54

21.

Beata Szydło

32,63

22.

Krzysztof Bosak

31,97

23.

Andrzej Domański

31,41

24.

Krzysztof Gawkowski

29,3

25.

Tobiasz Bocheński

28,98

26.

Sławomir Mentzen

28,89

27.

Agnieszka Dziemanowicz-Bąk

28,47

28.

Patryk Jaki

27,44

29.

Jacek Sasin

26,73

30.

Paulina Henning-Kloska

25,74

31.

Włodzimierz Czarzasty

25,48

32.

Antoni Macierewicz

23,02

33.

Borys Budka

22,58

34.

Sławomir Nitras

22,05

35.

Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz

22,03

36.

Cezary Tomczyk

21,05

37.

Magdalena Biejat

20,98

38.

Czesław Siekierski

20,97

39.

Marcin Mastalerek

20,31

40.

Robert Biedroń

18,43

41.

Rafał Bochenek

17,12

42.

Katarzyna Kotula

17,12

43.

Grzegorz Braun

16,42

44.

Ryszard Petru

16,27

45.

Aleksander Kwaśniewski

15,7

46.

Dariusz Klimczak

15,14

47.

Marek Jakubiak

15

48.

Jan Grabiec

14,59

49.

Marek Suski

14,29

50.

Lech Wałęsa

14,23

51.

Janusz Kowalski

14,03

52.

Michał Dworczyk

13,95

53.

Przemysłąw Wipler

13,9

54.

Adrian Zandberg

13,69

55.

Krzysztof Paszyk

13,37

56.

Jacek Ozdoba

11,56

57.

Katarzyna Lubnauer

11,4

58.

Dariusz Wieczorek

10,97

59.

Sebastian Kaleta

10,96

60.

Michał Kobosko

10,79

61.

Joanna Scheuring-Wielgus

10,21

62.

Bronisław Komorowski

10,52

63.

Arkadiusz Myrcha

10,45

64.

Małgorzata Kidawa-Błońska

9

65.

Radosław Fogiel

8,77

66.

Joanna Mucha

8,54

67.

Piotr Gliński

8,09

68.

Konrad Berkowicz

8,02

69.

Łukasz Schreiber

7,77

70.

Ryszard Terlecki

7,7

71.

Joachim Brudziński

7,45

72.

Bartosz Arłukowicz

7,42

73.

Elżbieta Witek

7,16

74.

Adam Szłapka

6,98

75.

Hanna Wróblewska

6,95

76.

Paweł Kukiz

6,87

77.

Dominik Tarczyński

6,85

78.

Anna Bryłka

6,69

79.

Ewa Zajączkowska-Hernik

6,01

80.

Janusz Korwin-Mikke

5,96

81.

Robert Telus

5,8

82.

Ewa Kopacz

5,68

83.

Joanna Lichocka

5,45

84.

Grzegorz Schetyna

5,41

85.

Kinga Gajewska

5,38

86.

Witold Tumanowicz

5,19

87.

Maciej Berek

5,18

88.

Stanisław Tyszka

4,74

89.

Jarosław Sachajko

4,67

90.

Jakub Jaworski

4,31

91.

Marzena Okła-Drewnowicz

4,21

92.

Łukasz Mejza

2,98

93.

Tomasz Grodzki

2,92

94.

Paweł Szefernaker

2,79

95.

Karina Bosak

2,33

96.

Adriana Porowska

2,15

97.

Elżbieta Rafalska

1,73

98.

Artur Dziambor

1,58

99.

Marzena Czarnecka

1,53

100.

Grzegorz Puda

1,32

Wartość medialna wyceniona na podstawie ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych.

REKLAMA

REKLAMA

Ważne

Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu.

Donald Tusk liderem rankingu medialnej wartości polityków w Polsce 

Donald Tusk jako premier konsekwentnie pozostaje w centrum medialnego zainteresowania. Wskazuje to na duże zainteresowanie mediów działaniami szefa rządu. Na podium znaleźli się także Andrzej Duda, który jako prezydent naturalnie generuje duże zainteresowanie mediów. Warto podkreślić obecność Jarosława Kaczyńskiego na trzecim miejscu, który mimo ograniczonej aktywności publicznej, pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych polityków w kraju – komentuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.

Na czwartym miejscu znalazł się lider PSL i wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz z wynikiem 146,79 mln zł, tuż przed Szymonem Hołownią – z wynikiem 146,34 mln zł. Kolejni politycy w rankingu to Radosław Sikorski z publikacjami wartymi ponad 115 mln zł oraz Adam Bodnar z publikacjami o wartości przeszło 109 mln zł. Za ministrem sprawiedliwości uplasował się Rafał Trzaskowski, kandydat KO na prezydenta, z publikacjami o wartości przeszło 107 mln zł. Kandydat na prezydenta popierany przez największą partię opozycyjną – Karol Nawrocki, zajmuje dopiero 18. miejsce z publikacjami wartymi prawie 35 mln zł. 

Karol Nawrocki, mimo potencjału medialnego, jako jeszcze mało rozpoznawalny kandydat, zajmuje odległe miejsce z publikacjami wartymi blisko 35 mln zł. Ma to związek z jego nieobecnością w wielkiej polityce do dnia ogłoszenia startu w wyborach prezydenckich. Dopiero od tego czasu Nawrocki rozpoczął proces budowania rozpoznawalności, który będzie wymagał od niego systematycznej komunikacji oraz strategicznego kreowania własnego wizerunku – dodaje prezes Instytutu Przywództwa.

Lewica a pomysł na przekaz w mediach 

Wśród najbardziej medialnych przedstawicieli lewicy wyróżniają się Barbara Nowacka (publikacje o wartości 40,51 mln zł), Agnieszka Dziemanowicz-Bąk (28,47 mln zł) oraz Włodzimierz Czarzasty (25,48 mln zł). Kandydatka lewicy na prezydenta Magdalena Biejat znajduje się dopiero na 37. miejscu z publikacjami wartymi niecałe 21 mln zł. To wskazuje, że lewica dalej nie potrafi przebić się szeroko ze swoim przekazem, aby zainteresować nim media.

Barbara Nowacka, z publikacjami wartymi 40,51 mln zł, zajmuje najwyższe miejsce spośród liderów lewicy, co świadczy o jej aktywności i umiejętności zdobywania rozgłosu wokół podejmowanych tematów. Jednak jej 16. pozycja to sygnał, że nawet najbardziej medialni przedstawiciele tej formacji mają trudność z dominowaniem w dyskursie publicznym – dodaje ekspert.

Nowi młodzi liderzy 

Wśród nowych liderów pojawiają się Tobiasz Bocheński (25. miejsce z publikacjami wartymi 28,98 mln) oraz Sławomir Mentzen (26. miejsce z publikacjami wartymi 28,89 mln zł). Czy to może być zapowiedzią zmiany pokoleniowej? W kontekście zbliżających się wyborów prezydenckich trudno o jednoznaczną opinię.

Z perspektywy przywództwa, pojawienie się Tobiasza Bocheńskiego i Sławomira Mentzena wśród najbardziej medialnych polityków z wynikami oscylującymi wokół 28-29 mln zł być może jest nieśmiałym sygnałem zmian pokoleniowych na polskiej scenie politycznej. Pierwszy z nich był wymieniany wśród potencjalnych kandydatów PiS na urząd głowy państwa, drugi natomiast jest kandydatem Konfederacji na prezydenta. Młodzi liderzy powinni coraz wyraźniej budować swoją medialną obecność, ponieważ bez wątpienia istnieje zapotrzebowanie na nowe twarze i świeże idee w przywództwie politycznym – zauważa Gąsiorowski.

REKLAMA

Niewidoczni członkowie rządu

Niektórzy członkowie rządu rzadko pojawiają się w mediach. Adriana Porowska (publikacje warte 2,15 mln zł) i Marzena Czarnecka (1,53 mln zł) notują niższą wycenę medialną, co wynika z ich mniejszej aktywności w obszarze medialnym lub z koncentracji na zadaniach eksperckich. Taka sytuacja może jednak stwarzać wrażenie, że ich działania są mniej widoczne dla społeczeństwa, co w kontekście polityki nastawionej na budowanie zaufania i społecznego poparcia może stanowić wyzwanie.

Polityka ma służyć społeczeństwu i jeśli medialnie działania przedstawicieli rządu nie są widoczne, to trudno o społeczne poparcie. Jednocześnie w przywództwie komunikacja to nie tylko kwestia budowania poparcia, ale również świadomości społecznej i jeden z najprostszych sposobów wskazywania na transparentność działań. Z pewnością nasi ministrowie muszą popracować nad komunikacją – konkluduje Piotr Gąsiorowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
W urzędach dodatkowe 13 dni urlopu. Do wykorzystania w 6 miesięcy. I 2 modele skróconego czasu pracy

Mniej godzin w pracy i dłuższe urlopy dla pracowników samorządowych oraz inwestycje w nowe technologie usprawniające obsługę mieszkańców planują jednostki samorządu terytorialnego w ramach pilotażu skróconego czasu pracy.

Chcą zakazu wydawania prasy przez samorządy: "to tuba propagandowa lokalnych włodarzy". Dlaczego wykreślono przepisy z projektu nowej ustawy medialnej?

Organizacje skupiające wydawców prasy i innych mediów lokalnych wydały wspólne oświadczenie w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw. Skrytykowali wykreślenie z tego projektu przepisów ograniczająych wydawanie prasy przez samorządy. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego odpowiada, że pracuje nad nowym programem wsparcia dla mediów lokalnych.

Świąteczne wydatki gmin pod lupą. Ekspert: RIO sprawdza uzasadnienie, nie estetykę iluminacji

Grudzień to dla samorządów okres wzmożonej organizacji jarmarków, iluminacji, koncertów oraz wydarzeń integracyjnych. Choć takie inicjatywy są w pełni dopuszczalne, gminy muszą pamiętać, że dla organów nadzoru – RIO czy NIK – kluczowe jest nie to, czy dekoracje podobają się mieszkańcom, lecz czy ich finansowanie ma jasną podstawę prawną i zostało właściwie udokumentowane. Mec. Bartłomiej Tkaczyk, specjalista ds. obsługi samorządów i partner w kancelarii LEGALLY.SMART, przypomina najważniejsze zasady bezpiecznego planowania, a także realizowania świątecznych wydatków.

Polska zwolniona z mechanizmu relokacji w UE. Nie musimy przyjmować migrantów [Pakt migracyjny]

Szef MSWiA: państwa członkowskie zgodziły się na zwolnienie Polski z obowiązku przyjmowania migrantów. Nie dotyczy nas mechanizm solidarnościowy w ramach paktu migracyjnego. Polska nie będzie musiała płacić rekompensaty finansowej.

REKLAMA

223 przegrane przez ZUS spory z emerytami w sądach powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 52 prawomocne

ZUS przegrywa w sądach - 223 przegrane przez ZUS spory z emerytami w sądach powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 52 prawomocne. Już wydane wyroki można znaleźć w pierwszej w Polsce wyszukiwarki wyroków.

Ministerstwo Finansów nie żąda zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Taki mail to fake i próba oszustwa!

Ministerstwo Finansów ostrzega przed próbami oszustów w wiadomościach rzekomo pochodzących z MF. Oszuści podszywają się pod Ministerstwo Finansów żądając zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Ministerstwo Finansów nie jest nadawcą wiadomości tego typu. Może to być próba wyłudzenia danych lub środków finansowych. Trzeba patrzeć na adres nadawcy e-maila. Jeśli nie kończy się na „gov.pl”, a wiadomość dotyczy spraw urzędowych, konieczna jest większa czujność.

Olejomat - o co tu chodzi? Już działa 100 olejomatów w Polsce i pierwszy w Warszawie

O co chodzi z olejomatami? W Polsce jest już 100 olejomatów. Właśnie stanął pierwszy w Warszawie przy Centrum Handlowym Wola Park. Jak obsługiwać punkty zbiórki UCO? Gromadzone punkty można wymieniać na nagrody. Jakie?

Wielkopolskie: Samorząd województwa stawia na kolej i na razie nie chce inwestować w komunikację autobusową (połączenia regionalne i linie dowożące do stacji kolejowych)

Wielkopolski samorząd na razie nie zamierza angażować się w przewozy autobusowe czy rewitalizację linii kolejowych innych, niż te uwzględnione w programie Kolej Plus - przyznał PAP wicemarszałek woj. wielkopolskiego Wojciech Jankowiak. „Są pewne granice wysiłku finansowego województwa” - zaznaczył.

REKLAMA

Stopy procentowe NBP spadły w grudniu 2025 r. o 0,25 pkt proc. Ekonomiści prognozują co nas czeka w 2026 roku

Na posiedzeniu w dniach 2-3 grudnia 2025 r. Rada Polityki Pieniężnej postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,25 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosić będzie od 4 grudnia 2025 r. 4,00 proc. w skali rocznej - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Taka decyzja RPP nie była zaskoczeniem dla większości analityków finansowych i ekonomistów.

Brakuje 800 tys. zł na start Domu dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi

Dom dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi nie może wystartować. Brakuje 800 tys. zł na roczne utrzymanie miejsca. Tymczasem budynek jest gotowy do zamieszkania przez pierwsze osoby.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA