| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Karta Dużej Rodziny - umowy na dowolny okres

Karta Dużej Rodziny - umowy na dowolny okres

Poprawki do projektu ustawy o Karcie Dużej Rodziny proponują komisje. Chcą one rezygnacji z maksymalnego okresu na jaki zawierane są umowy z podmiotami oferującymi zniżki dla rodzin.

Umowy z podmiotami, które będą chciały oferować ulgi dla rodzin wielodzietnych, będą mogły być zawierane na dowolny okres - to jedna z poprawek, którą do projektu ustawy o Karcie Dużej Rodziny zaproponowały sejmowe komisje.

W środę projekt rozpatrywały sejmowe komisje polityki społecznej i rodziny oraz samorządu terytorialnego i polityki regionalnej.

Karta funkcjonuje od maja 2014 r. na mocy rządowego programu; umocowanie ustawowe zapewnić ma stabilność zaproponowanych w niej rozwiązań. Rząd chce, by ustawa weszła w życie od początku 2015 r., stąd szybkie procedowanie. Niewykluczone, że ustawę uda się przyjąć na bieżącym posiedzeniu Sejmu.

Posłowie zaproponowali kilka poprawek, większość o charakterze porządkującym. Wśród merytorycznych zmian zaakceptowanych przez komisje znalazła się propozycja Magdaleny Kochan (PO), aby odstąpić od określania maksymalnego terminu, na jaki mogą być zawierane umowy z podmiotami, które chcą oferować ulgi w ramach Karty Dużej Rodziny (KDR). Pierwotnie maks. okres takich umów określono na pięć lat.

Polecamy serwis: Opieka społeczna

Inną zmianą, na którą zgodzili się posłowie, było zapisanie, że KDR dla cudzoziemców będzie wydawana na taki okres, jaki obejmuje ich zezwolenie na pobyt w Polsce.

Na posiedzeniu komisji przedstawiciel Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET zaproponował przepis, który umożliwiałby aptekom przystępowanie do KDR. Kwestia ta była już wielokrotnie podnoszona przez pracodawców związanych z rynkiem aptek, według resortu zdrowia jest to jednak niezgodne z Prawem farmaceutycznym, w myśl którego oferowanie zniżek klientom przez aptekę jest traktowane jako prowadzenie programu lojalnościowego, a program taki stanowi formę reklamy aptek. MZ kilkakrotnie podkreślało, że nie przewiduje zmian w tym zakresie.

Zmianom zaproponowanym przez PharmaNET sprzeciwiła się przedstawicielka Naczelnej Izby Aptekarskiej przypominając, że samorząd aptekarski stoi na stanowisku, że zakaz reklamy usług farmaceutycznych, a także zakaz reklamy aptek, zostały wprowadzone dla dobra pacjentów i związane są m.in. ze skomplikowanym systemem ustalania cen leków.

Kwestia ta podzieliła posłów, część z nich przekonywała, że włączenie aptek do KDR byłoby istotną formą pomocy dla rodzin wielodzietnych. Przewodniczący komisji Sławomir Piechota (PO) zaproponował, by wrócić do tego problemu na posiedzeniu połączonych komisji, wraz z komisją zdrowia, gdyż wymagałoby to istotnych zmian ustawowych, których nie należy "wprowadzać tylnymi drzwiami".

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Pundyk-Glet

dr nauk prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »