REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej - multikonferencja w Bydgoszczy

REKLAMA

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Wiedzą oraz Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy jest organizatorem Multikonferencji pt. Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej oraz narzędzi Business Intelligence w zarządzaniu budżetami jednostek samorządu terytorialnego, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 25-26 maja 2015 r.

Celem Multikonferencji jest zaprezentowanie dorobku ośrodków naukowych i wyników przeprowadzonych badań w zakresie wspomagania zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego oraz kontynuacja międzyregionalnych prac badawczo-wdrożeniowych zwiększających efektywność procesów planowania, monitorowania, ewaluacji i optymalizowania realizowanych zadań, a także identyfikacji ryzyk i przeszkód w ich implementacji.

REKLAMA

REKLAMA

Idea Multikonferencji jest również odpowiedzią na apel Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego ustanawiający rok 2015 „Rokiem Samorządności” i zachęcający do podejmowania przedsięwzięć podkreślających rolę samorządów w Polsce.

Zobacz również: Mieszkańcy dobrze oceniają e-administrację

Multikonferencja pod patronatem honorowym: Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego p. Janusza Witkowskiego, Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego p. Piotra Całbeckiego oraz Prezydenta Bydgoszczy p. Rafała Bruskiego, integruje cztery konferencje:

REKLAMA

Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy której celem jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących efektywności zarządzania finansami i długiem jednostek samorządu terytorialnego, a także zasobów informacyjnych i narzędzi informatycznych wspierających ten proces w praktyce. Konferencja ma wyjątkową formułę, gdyż aby przybliżyć teoretyków i praktyków, będzie ona wzbogacona o sesje warsztatowe, na których osoby zarządzające finansami JST będą miały możliwość praktycznego zapoznania się z narzędziami wspomagającymi ich pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

V konferencja Instytutu Informatyki w Zarządzaniu Uniwersytetu Szczecińskiego, której celem konferencji jest upowszechnianie metod wspomagania decyzji w organizacjach gospodarczych i jednostkach samorządu terytorialnego wykorzystujących nowe standardy oprogramowania z uwzględnieniem warunków zmieniających się kryteriów oceny uzyskanych rozwiązań. Dodatkowo w trakcie obrad konferencji zostaną zaprezentowane przykłady zastosowań modeli opracowanych dla istotnie zróżnicowanych procesów decyzyjnych i dziedzin zastosowań, które pozwolą przybliżyć możliwości ich wykorzystania w praktyce.

XXII konferencja Katedry Informatyki Ekonomicznej Wydziału Ekonomiczno- -Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, której celem jest poruszenie różnorodnych treści merytorycznych, dotyczących elektronicznej platformy usług w administracji publicznej – od najbardziej ogólnych aspektów społeczno-ekonomicznych, aż do szczegółowych kwestii technicznych i organizacyjnych. Ponadto spotkaniu towarzyszyć będzie prezentacja oferowanych na polskim rynku produktów i usług związanych z e-gospodarką. Poprzez pokazanie istoty zaawansowanych rozwiązań technologicznych na konkretnych przykładach zwiększone zostaną efekty poznawcze konferencji.

XII Kongresu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, którego celem jest prezentacja dorobku naukowego w zakresie rozwoju systemów wspomagania decyzji i zastosowania narzędzi Business Intelligence w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach, a także przedstawienie korzyści z wdrożenia rozwiązań oraz ich funkcjonalności wspierających cały proces zarządzania, w tym budżetowania. Dodatkowo drugiego dnia konferencji odbędzie się zebranie sprawozdawco-wyborcze Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą. Omówiona zostanie, w postaci sprawozdania, działalność władz Stowarzyszenia w minionych czterech latach oraz wybrane zostaną nowe władze, a także będą podjęte niezbędne uchwały walnego zgromadzenia członków Stowarzyszenia.

Wśród uczestników ww. spotkań znajdą się m.in.: przedstawiciele administracji rządowej, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, w szczególności osób zarządzających finansami JST, reprezentanci środowiska naukowego, w szczególności związanych z tematyką administracji, zarządzania, ekonomii i informatyki, przedstawiciele ogólnokrajowych i regionalnych organizacji samorządowych, przedsiębiorcy, jak również przedstawiciele współpracujących instytucji i organizacji z innych krajów Europy.

Szczegóły dotyczące multikonferencji odnaleźć można na stronie internetowej Urzędu pod adresem: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/seminaria-i-konferencje/konferencja.html

Zobacz również: II Ogólnopolska Konferencja pt.: „Tereny Inwestycyjne w Polsce” odbędzie się w maju

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA