REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej - multikonferencja w Bydgoszczy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Wiedzą oraz Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy jest organizatorem Multikonferencji pt. Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej oraz narzędzi Business Intelligence w zarządzaniu budżetami jednostek samorządu terytorialnego, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 25-26 maja 2015 r.

Celem Multikonferencji jest zaprezentowanie dorobku ośrodków naukowych i wyników przeprowadzonych badań w zakresie wspomagania zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego oraz kontynuacja międzyregionalnych prac badawczo-wdrożeniowych zwiększających efektywność procesów planowania, monitorowania, ewaluacji i optymalizowania realizowanych zadań, a także identyfikacji ryzyk i przeszkód w ich implementacji.

REKLAMA

Idea Multikonferencji jest również odpowiedzią na apel Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego ustanawiający rok 2015 „Rokiem Samorządności” i zachęcający do podejmowania przedsięwzięć podkreślających rolę samorządów w Polsce.

Zobacz również: Mieszkańcy dobrze oceniają e-administrację

REKLAMA

Multikonferencja pod patronatem honorowym: Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego p. Janusza Witkowskiego, Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego p. Piotra Całbeckiego oraz Prezydenta Bydgoszczy p. Rafała Bruskiego, integruje cztery konferencje:

Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy której celem jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących efektywności zarządzania finansami i długiem jednostek samorządu terytorialnego, a także zasobów informacyjnych i narzędzi informatycznych wspierających ten proces w praktyce. Konferencja ma wyjątkową formułę, gdyż aby przybliżyć teoretyków i praktyków, będzie ona wzbogacona o sesje warsztatowe, na których osoby zarządzające finansami JST będą miały możliwość praktycznego zapoznania się z narzędziami wspomagającymi ich pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

V konferencja Instytutu Informatyki w Zarządzaniu Uniwersytetu Szczecińskiego, której celem konferencji jest upowszechnianie metod wspomagania decyzji w organizacjach gospodarczych i jednostkach samorządu terytorialnego wykorzystujących nowe standardy oprogramowania z uwzględnieniem warunków zmieniających się kryteriów oceny uzyskanych rozwiązań. Dodatkowo w trakcie obrad konferencji zostaną zaprezentowane przykłady zastosowań modeli opracowanych dla istotnie zróżnicowanych procesów decyzyjnych i dziedzin zastosowań, które pozwolą przybliżyć możliwości ich wykorzystania w praktyce.

XXII konferencja Katedry Informatyki Ekonomicznej Wydziału Ekonomiczno- -Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, której celem jest poruszenie różnorodnych treści merytorycznych, dotyczących elektronicznej platformy usług w administracji publicznej – od najbardziej ogólnych aspektów społeczno-ekonomicznych, aż do szczegółowych kwestii technicznych i organizacyjnych. Ponadto spotkaniu towarzyszyć będzie prezentacja oferowanych na polskim rynku produktów i usług związanych z e-gospodarką. Poprzez pokazanie istoty zaawansowanych rozwiązań technologicznych na konkretnych przykładach zwiększone zostaną efekty poznawcze konferencji.

XII Kongresu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, którego celem jest prezentacja dorobku naukowego w zakresie rozwoju systemów wspomagania decyzji i zastosowania narzędzi Business Intelligence w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach, a także przedstawienie korzyści z wdrożenia rozwiązań oraz ich funkcjonalności wspierających cały proces zarządzania, w tym budżetowania. Dodatkowo drugiego dnia konferencji odbędzie się zebranie sprawozdawco-wyborcze Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą. Omówiona zostanie, w postaci sprawozdania, działalność władz Stowarzyszenia w minionych czterech latach oraz wybrane zostaną nowe władze, a także będą podjęte niezbędne uchwały walnego zgromadzenia członków Stowarzyszenia.

Wśród uczestników ww. spotkań znajdą się m.in.: przedstawiciele administracji rządowej, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, w szczególności osób zarządzających finansami JST, reprezentanci środowiska naukowego, w szczególności związanych z tematyką administracji, zarządzania, ekonomii i informatyki, przedstawiciele ogólnokrajowych i regionalnych organizacji samorządowych, przedsiębiorcy, jak również przedstawiciele współpracujących instytucji i organizacji z innych krajów Europy.

Szczegóły dotyczące multikonferencji odnaleźć można na stronie internetowej Urzędu pod adresem: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/seminaria-i-konferencje/konferencja.html

Zobacz również: II Ogólnopolska Konferencja pt.: „Tereny Inwestycyjne w Polsce” odbędzie się w maju

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konkurs "Aktywny Senior 2025". Wnioski o dofinansowania można składać do 11 czerwca 2025 r.

12 maja 2025 r. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło nabór wniosków do zadania Aktywny Senior w ramach programu Aktywność dla Każdego. Wnioski o dofinansowania w ramach konkursu "Aktywny Senior 2025" można składać do 11 czerwca 2025 r.

Duży ruch na Okęciu. Lotnisko od początku roku odprawiło ponad 6,6 mln podróżnych

Lotnisko Chopina jest na granicy przepustowości. Od stycznia do końca kwietnia br. odprawiło już ponad 6,6 mln podróżnych, podczas gdy w tym samym okresie w ubiegłym roku było to prawie 5,9 mln osób. Dokąd latamy najczęściej?

Polacy mniej chodzą do kina

Główny Urząd Statystyczny podał dane dotyczące widzów w kinach w 2024 r. W porównaniu z 2023 r., liczba widzów w kinach stałych spadła o 0,4 proc. do 49,5 mln

Spacer w lesie - lek na codzienny stres

Regularne, 30-minutowe spacery w naturze pięć razy w tygodniu mogą zmniejszyć ryzyko depresji aż o 30% – podaje raport Transforming Scotland's Health. W obliczu prognoz WHO, że do 2030 roku depresja stanie się najczęstszą chorobą na świecie, kontakt z przyrodą to skuteczna forma profilaktyki.

REKLAMA

Są fundusze na ekologię, cyfryzację i innowacje

W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowej i wdrażania kolejnych innowacji, nie można zapominać o zagrożeniach, które się z nimi wiążą. Zgodnie z unijną zasadą „Do No Significant Harm” („Nie Czyń Znaczącej Szkody”), gdy ubiegamy się o wsparcie z funduszy, jesteśmy zobowiązani do prowadzenia inwestycji w sposób, który nie będzie wyrządzać poważnych szkód środowiskowych czy społecznych.

Spadł ruch na radomskim lotnisku, ale w planach nowe kierunki

Polskie Porty Lotnicze poinformowały, że lotnisko w Radomiu obsłużyło w kwietniu br. ok. 2,5 tys. pasażerów; to spadek o 42 proc. wobec zeszłego roku. W pierwszych czterech miesiącach tego roku ruch w radomskim pocie spadł o 31 proc.

Ratownicy medyczni nie chcą kamizelek nożoodpornych

Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych (OZZRM) uważa, że pomysł powszechnego wprowadzenia kamizelek nożoodpornych, jako reakcji na śmierć ratownika ugodzonego nożem, nie jest dobry. Co proponują związkowcy?

Ostatni dzwonek dla zdrowia młodych. 7 maja 2025 r. sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się zakazem sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18. roku życia

W środę sejmowa Komisji Zdrowia rozpatrzy rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wcześniej, ponad 20 organizacji działających w ochronie zdrowia apelowało o jak najszybsze jej procedowanie. Chodzi o zakaz sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18 r.ż.

REKLAMA

Wybory prezydenckie: ułatwienia dla wyborców 60+

Transport do i z lokalu wyborczego. Możliwość głosowania korespondencyjnego albo za pośrednictwem pełnomocnika. Możliwość zmiany miejsca głosowania w obwodzie właściwym dla lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z tych wszystkich ułatwień mogą skorzystać wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania w tegorocznych wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ukończą 60. rok życia. A także wyborcy niepełnosprawni – bez względu na wiek.

Plany ewakuacyjne i szkolenia. Nowe zadania gmin w 2025 r.

Do końca 2025 r. gminy muszą opracować plany ewakuacyjne. To jedno z zadań nałożonych na samorządy przez ustawę z 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej.

REKLAMA