REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej - multikonferencja w Bydgoszczy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Wiedzą oraz Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy jest organizatorem Multikonferencji pt. Zastosowanie technologii informacyjnych w administracji publicznej oraz narzędzi Business Intelligence w zarządzaniu budżetami jednostek samorządu terytorialnego, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 25-26 maja 2015 r.

Celem Multikonferencji jest zaprezentowanie dorobku ośrodków naukowych i wyników przeprowadzonych badań w zakresie wspomagania zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego oraz kontynuacja międzyregionalnych prac badawczo-wdrożeniowych zwiększających efektywność procesów planowania, monitorowania, ewaluacji i optymalizowania realizowanych zadań, a także identyfikacji ryzyk i przeszkód w ich implementacji.

REKLAMA

Idea Multikonferencji jest również odpowiedzią na apel Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego ustanawiający rok 2015 „Rokiem Samorządności” i zachęcający do podejmowania przedsięwzięć podkreślających rolę samorządów w Polsce.

Zobacz również: Mieszkańcy dobrze oceniają e-administrację

REKLAMA

Multikonferencja pod patronatem honorowym: Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego p. Janusza Witkowskiego, Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego p. Piotra Całbeckiego oraz Prezydenta Bydgoszczy p. Rafała Bruskiego, integruje cztery konferencje:

Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy której celem jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących efektywności zarządzania finansami i długiem jednostek samorządu terytorialnego, a także zasobów informacyjnych i narzędzi informatycznych wspierających ten proces w praktyce. Konferencja ma wyjątkową formułę, gdyż aby przybliżyć teoretyków i praktyków, będzie ona wzbogacona o sesje warsztatowe, na których osoby zarządzające finansami JST będą miały możliwość praktycznego zapoznania się z narzędziami wspomagającymi ich pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

V konferencja Instytutu Informatyki w Zarządzaniu Uniwersytetu Szczecińskiego, której celem konferencji jest upowszechnianie metod wspomagania decyzji w organizacjach gospodarczych i jednostkach samorządu terytorialnego wykorzystujących nowe standardy oprogramowania z uwzględnieniem warunków zmieniających się kryteriów oceny uzyskanych rozwiązań. Dodatkowo w trakcie obrad konferencji zostaną zaprezentowane przykłady zastosowań modeli opracowanych dla istotnie zróżnicowanych procesów decyzyjnych i dziedzin zastosowań, które pozwolą przybliżyć możliwości ich wykorzystania w praktyce.

XXII konferencja Katedry Informatyki Ekonomicznej Wydziału Ekonomiczno- -Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, której celem jest poruszenie różnorodnych treści merytorycznych, dotyczących elektronicznej platformy usług w administracji publicznej – od najbardziej ogólnych aspektów społeczno-ekonomicznych, aż do szczegółowych kwestii technicznych i organizacyjnych. Ponadto spotkaniu towarzyszyć będzie prezentacja oferowanych na polskim rynku produktów i usług związanych z e-gospodarką. Poprzez pokazanie istoty zaawansowanych rozwiązań technologicznych na konkretnych przykładach zwiększone zostaną efekty poznawcze konferencji.

XII Kongresu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, którego celem jest prezentacja dorobku naukowego w zakresie rozwoju systemów wspomagania decyzji i zastosowania narzędzi Business Intelligence w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach, a także przedstawienie korzyści z wdrożenia rozwiązań oraz ich funkcjonalności wspierających cały proces zarządzania, w tym budżetowania. Dodatkowo drugiego dnia konferencji odbędzie się zebranie sprawozdawco-wyborcze Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą. Omówiona zostanie, w postaci sprawozdania, działalność władz Stowarzyszenia w minionych czterech latach oraz wybrane zostaną nowe władze, a także będą podjęte niezbędne uchwały walnego zgromadzenia członków Stowarzyszenia.

Wśród uczestników ww. spotkań znajdą się m.in.: przedstawiciele administracji rządowej, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, w szczególności osób zarządzających finansami JST, reprezentanci środowiska naukowego, w szczególności związanych z tematyką administracji, zarządzania, ekonomii i informatyki, przedstawiciele ogólnokrajowych i regionalnych organizacji samorządowych, przedsiębiorcy, jak również przedstawiciele współpracujących instytucji i organizacji z innych krajów Europy.

Szczegóły dotyczące multikonferencji odnaleźć można na stronie internetowej Urzędu pod adresem: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/seminaria-i-konferencje/konferencja.html

Zobacz również: II Ogólnopolska Konferencja pt.: „Tereny Inwestycyjne w Polsce” odbędzie się w maju

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec pobłażania dla agresji wobec lekarzy – nowe wytyczne Prokuratora Generalnego [PDF]

Wzrost liczby przypadków agresji wobec pracowników ochrony zdrowia skłonił Prokuratora Generalnego do wydania jednoznacznych wytycznych w sprawie prowadzenia postępowań karnych w takich sprawach. Naczelna Izba Lekarska z zadowoleniem przyjęła tę decyzję, podkreślając, że to efekt długofalowych działań środowiska lekarskiego na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

Stanowisko NIL z 2023 r. ws. biorezonansu

W przestrzeni publicznej coraz częściej pojawiają się doniesienia o stosowaniu terapii biorezonansu magnetycznego – metody, która zyskuje popularność zarówno wśród zwolenników medycyny alternatywnej, jak i osób poszukujących niekonwencjonalnych sposobów leczenia różnych dolegliwości. Przypominamy stanowisko Rady Ekspertów Naczelnej Izby Lekarskiej z sierpnia 2023 r.

Nawet 80 km/h. Tak pędzą dzieciaki na hulajnogach

Coraz więcej dzieci trafia do szpitali z poważnymi urazami po wypadkach na elektrycznych hulajnogach – alarmuje Mateusz Struś asystent z Oddziału Neurochirurgii Dziecięcej, Dziecięcego Szpitala Klinicznego WUM. Jego zdaniem główną przyczyną jest nadmierna prędkość oraz brak kasków, a nieletni pacjenci często osiągają na własnych hulajnogach nawet 70–80 km/h.

Sześć wsi w Polsce stanie się miastem od początku 2026 roku. Wiemy już które

Od 1 stycznia 2026 r. roku w Polsce przybędzie sześć miast. Tak wynika z założeń projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustalenia granic niektórych gmin i miast, nadania niektórym miejscowościom statusu miasta oraz zmiany nazwy gminy (RD214), które zostały opublikowane 14 lipca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu. Nastąpi też 6 zmian dotyczących ustalenia granic gmin, 9 zmian dotyczących ustalenia granic miast i jedna zmiana nazwy miasta.

REKLAMA

126 mln zł na lądowiska dla SOR. Rusza nabór na dofinansowanie z Funduszu Medycznego

Ministerstwo Zdrowia ogłosiło nowy konkurs w ramach Funduszu Medycznego: „Dotacja na modernizację lub budowę lądowisk dla śmigłowców przy szpitalnych oddziałach ratunkowych (SOR)”. Program ma na celu poprawę dostępności i bezpieczeństwa transportu lotniczego pacjentów w stanach zagrożenia życia. Szpitale będą mogły otrzymać nawet 97% dofinansowania na budowę lub modernizację lądowisk. Nabór wniosków rozpocznie się 31 lipca 2025 roku.

420 tys. osób otrzymało świadczenia w ramach renty wdowiej, wydano 51,3 tys. decyzji odmownych

Już blisko 420 tys., osób otrzymało rentę wdowią. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił na ten cel ponad 1,4 mld zł brutto, z czego prawie 150 mln zł to kwota, o którą wzrosły wypłaty w związku ze zbiegiem świadczeń.

Kiedy kompleksowy remont linii średnicowej w Warszawie? Minister wskazał kluczowe terminy i zakres prac. Stację Warszawa Powiśle zastąpią dwa nowe przystanki osobowe

W dniu 9 lipca 2025 r. minister infrastruktury – w odpowiedzi na interpelację poselską – udzielił obszernych informacji odnośnie terminów i zakresu modernizacji kolejowej linii średnicowej w Warszawie. Okazuje się, że jako pierwsza (w latach 2026-2029) będzie realizowana część wschodnia linii średnicowej (na praskim brzegu Wisły). Natomiast w drugim etapie (po 2030 r.) zmodernizowana będzie część zachodnia: od stacji Warszawa Zachodnia (bez samej stacji), przez stacje Warszawa Ochota, Warszawa śródmieście do ul. Wybrzeże Szczecińskie. Co ważne, w tym drugim etapie powstaną dwie nowe stacje w rejonie ronda de Gaulle’a oraz pomiędzy ul. Solec i Wybrzeże Kościuszkowskie a obecny przystanek Warszawa Powiśle zostanie na stałe wyłączony z użytkowania. Także w drugim etapie modernizacji zostanie przebudowany tunel średnicowy i most średnicowy na Wiśle.

Rolnicy dostaną własnego rzecznika? PSL składa projekt ustawy

Klub Polskiego Stronnictwa Ludowego złożył w Sejmie projekt ustawy, której głównym celem jest powołanie nowej instytucji – Rzecznika Praw Rolników. Funkcję tę miałby każdorazowo pełnić Prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych, co – według autorów projektu – ma zagwarantować niezależność i bliskość tej roli wobec środowisk rolniczych.

REKLAMA

Odwołanie od decyzji administracyjnej. Najważniejsze informacje

Wiele życiowych spraw załatwianych jest decyzją administracyjną. Może to być np. zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, przyznanie lub odmowa zasiłku rodzinnego, cofnięcie świadczeń z MOPS, przyjęcie lub nieprzyjęcie dziecka do przedszkola albo szkoły, określenie wysokości podatku od nieruchomości, pozwolenie na budowę, zajęcie pasa drogowego, zasiłków z tytułu choroby i macierzyństwa, świadczeń z ubezpieczeń społecznych.

Coraz więcej Polaków regularnie podróżuje koleją. Dokąd i jak często jeździmy pociągiem?

Kolej w Polsce przeżywa rozkwit – w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę przejazdów. Aż 45% Polaków deklaruje sympatię do tego środka transportu, szczególnie młodzi (16–24 lata) i mieszkańcy Pomorza, którzy podróżują średnio 33 razy rocznie. Jaka jest najczęściej uczęszczana trasa? W jakie dni Polacy najczęściej kupują bilety? Jaki rodzaj pociągu preferują?

REKLAMA