REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Informatyzacja i ochrona danych placówek administracji państwowej w świetle ustawodawstwa i wymogów KRI

Informatyzacja i ochrona danych placówek administracji państwowej w świetle ustawodawstwa i wymogów KRI /Fot. Fotolia
Informatyzacja i ochrona danych placówek administracji państwowej w świetle ustawodawstwa i wymogów KRI /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji „Informatyzacja i ochrona danych placówek administracji państwowej w świetle ustawodawstwa i wymogów KRI”, która odbędzie się w Warszawie w dniu 19 listopada 2015 r. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Od kilkunastu lat administracja publiczna stoi przed wyzwaniem cyfryzacji. Coraz większy nacisk kładzie się na wdrożenie e-governmentu. Przemiany zachodzące w administracji są dużym wyzwaniem, a jednocześnie stanowią szansę na poprawę jakości świadczonych usług, wygodę dla obywateli, odciążenie pracowników administracji i usprawnienie procesów.

Nasza konferencja będzie poświęcona nowym technologiom, niezbędnym dla administracji online, ochronie danych osobowych, trendom i przemianom zachodzącym w zakresie e-govu oraz normom obowiązującym w krajach Unii Europejskiej.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prelekcje wygłoszą m.in.:

  • Magdalena Wąsik – Inżynier Sprzedaży, Axence Sp. z o. o. Sp. K. (Bezpieczeństwo sieci komputerowej z Axence nVision w świetle wymogów KRI)
  • dr inż. Elżbieta Andrukiewicz (Międzynarodowe normy standaryzujące systemy zarządzania bezpieczeństwem danych i informacji w instytucji publicznej)
  • dr inż. Kazimierz Frączkowski (Wymiana informacji w postaci elektronicznej - współdziałanie systemów informacyjnych jednostek administracji publicznej w procesach realizacji zadań publicznych drogą elektroniczną)
  • dr inż. Przemysław Jatkiewicz (Prezentacja zasobów informacji przez jednostki samorządu terytorialnego w świetle Krajowych Ram Interoperacyjności. Interpretacja wytycznych WCAG 2.0.)
  • Janusz Żmudziński - Polskie Towarzystwo Informatyczne (temat w trakcie opracowania)
     

Konferencję objęło patronatem honorowym Polskie Towarzystwo Informatyczne.

Na spotkaniu będą poruszane tematy takie jak:

1. Realizacja zadań publicznych droga elektroniczną przez administrację publiczną w erze społeczeństwa informacyjnego.
2. Rozporządzenia Unijne Europejskie Ramy Interoperacyjności a prawo krajów członkowskich
3. Międzynarodowe normy standaryzujące systemy zarządzania bezpieczeństwem danych i informacji w instytucji publicznej
- polityka i procedury bezpieczeństwa,
- audyt bezpieczeństwa, analizy ryzyka utraty danych,
- zarządzania bezpieczeństwem danych
4. Krajowe Ramy Interoperacyjności
- standardy i wymagania dla rejestrów Publicznych
a) poziomy interoperacyjności (technologiczny, systemowy, zadaniowy)
b) wymiana informacji w postaci elektronicznej - współdziałanie systemów informacyjnych jednostek administracji publicznej w procesach realizacji zadań publicznych drogą elektroniczną
c) architektura i wymagania dla systemów teleinformatycznych i rejestrów:
- zgodność z normami, standardy sprzętu i oprogramowania,
- bezpieczeństwo i niezawodność systemów,
- bezpieczeństwo zasobów i informacji
- przechowywanie
- udostępnianie
5. Sposoby osiągania interoperacyjności
6. Wypracowane rozwiązania, związane z ochroną prywatności i ochroną danych osobowych jako element przewagi konkurencyjnej

Wydarzenie jest skierowane do:
- przedstawicieli jednostek administracji publicznej
- ABI – Administratorów bezpieczeństwa informacji
- pełnomocników ds. ochrony informacji niejawnych
- IT Security Managerów, Business Security Managerów, VIP Security Managerów
- brokerów bezpieczeństwa, audytorów bezpieczeństwa
- managerów zarządzających ryzykiem operacyjnym, analityków procesów biznesowych
- managerów zarządzających bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych
- kierowników i specjalistów ds. bezpieczeństwa instytucji / firmy
- specjalistów ds. zarządzania ryzykiem
- specjalistów ds. bezpieczeństwa informacji strategicznych
- administratorów danych wrażliwych

Udział jest bezpłatny dla ww. osób!

WIĘCEJ INFORMACJI

Serdecznie zapraszamy!

kontakt:

Karolina Seliga

+48 720 911 823

zaproszenie@successpoint.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA