Obalono mit noszenia teczki!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
„Crast-test dla doradców – obalamy mit noszenia teczki. Zostań kompetentnym doradcą” to pierwsze z cyklu planowanych przez Fundację szkoleń. „Crast-test” przeznaczony był dla doradców i dyrektorów biur poselskich i senatorskich. „Nasz cykl postanowiliśmy rozpocząć od szkolenia dla pracowników biur poselskich i senatorskich. Dlaczego? Chcemy dawać różnym grupom społecznym szansę na rozwój kompetencji niezbędnych w ich pracy. Specjalizujemy się w budowaniu dialogu i porozumienia. Doradcy polityków to osoby, którym te umiejętności są szczególnie potrzebne” – twierdzi Nikola Jennek, Dyrektor Zarządzający Fundacji.
Polecamy: Rodzina 500+ (PDF)
Szkolenie odbyło się 26 lutego 2016 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie.
REKLAMA
Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele wielu województw, między innymi lubuskiego, dolnośląskiego czy śląskiego. Przedsięwzięcie zostało zorganizowane tak, aby przekazać uczestnikom praktyczną wiedzę z obszarów komunikacji z mediami i wyborcami, ale także ważne wskazówki jak korzystać z dostępnych w Sejmie i Senacie narzędzi.
„Jeśli osoby piastujące najważniejsze funkcje państwowe będą wspierane przez kompetentny zespół, istnieje duża szansa, że zachęceni tym pracodawcy będą inwestować w rozwój swoich pracowników, dzięki czemu młodzi ludzie będą mieli w przyszłości większe szanse na rynku pracy” – dodaje Anna Miastkowska, Dyrektor ds. Komunikacji Zewnętrznej Fundacji.
Organizatorzy zadbali o znakomitych prelegentów, ludzi praktyki, którzy wiedzą jak prowadzić dialog. Wśród trenerów znaleźli się Ryszard Kalisz i Grzegorz Napieralski, dzięki którym uczestnicy dowiedzieli się o funkcjonowaniu Parlamentu i możliwościach, którymi dysponują. Bezcenne były również wskazówki o tym, jak budować relacje z wyborcami i jak radzić sobie w sytuacji konfliktu społecznego. O swoich doświadczeniach w kontakcie z mediami opowiedział Kierownik Wydziału Prasowego NIK – pan Zbigniew Matwiej. Pracownicy biur poselskich i senatorskich dowiedzieli się czego unikać w kontaktach z przedstawicielami mediów, na co zwracać szczególną uwagę, aby każda ze stron spełniła swój obowiązek i dbała o swoje prawa.
Ostatnią część szkolenia przeznaczono na warsztaty. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy, w których trenerzy zainicjowali potencjalne sytuacje kryzysowe mogące wystąpić w codziennej pracy doradcy. Dzięki symulacji dowiedzieli się jak ważna jest mowa ciała podczas wystąpień publicznych, o której opowiedziała dr Agnieszka Kamińska - Redaktor Naczelna Agencji Informacyjnej Pracodawców RP
i wykładowca SWPS. Mateusz Parys, rzecznik prasowy „Młodzi dla Polski” podpowiadał jak prowadzić portale społecznościowe i fanpage posła lub senatora. Trener Mateusz Litewski - manager ds. regulacji, Europa Środkowa i Wschodnia – UBER, rozmawiał z uczestnikami swoich doświadczeniach w zarządzaniu kryzysowym w skali europejskiej.
Patronat merytoryczny nad szkoleniem sprawowały Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Pracodawcy RP, Instytut Inicjatyw Publicznych, Młodzi dla Polski oraz Niezależne Zrzeszenie Studentów. Patronat medialny objęły: Infor.pl, Studentnews.pl i Radio Kampus.
* * *
Fundacja The Institute of Strategy and Development Poland Foundation jest organizacją pozarządową powstałą w 2015 r., działającą w obszarach komunikacji, dialogu i konsultacji społecznych. Nadrzędnym celem Fundacji jest budowanie pomostów łączących różne środowiska dzięki rzetelnemu dialogowi. Inicjując ważne społecznie tematy Fundacja wskazuje pola, w których potrzebny jest dialog
i porozumienie. Wspiera grupy społeczne poprzez wzmacnianie ich kompetencji i umiejętności. Opierając się na zasadzie synergii Fundacja dąży do budowania i rozwijania społeczeństwa obywatelskiego.
Polecamy serwis: Organizacja
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.