REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój miast, Marketing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przepis na idealne miasto

Od kilku lat Polska włącza się do międzynarodowych projektów i programów rewitalizacyjnych. Programy rewitalizacji przygotowane przez gminy, w większym niż dotychczas stopniu, powinny obejmować obszary zdegradowane działalnością przemysłową, celem nadania im nowych funkcji społeczno-gospodarczych.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

REKLAMA

Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta

Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.

Skuteczne narzędzia kampanii wyborczej

Profesjonalna kampania wyborcza powinna wykorzystywać narzędzia marketingu politycznego. Obecne możliwości techniczne powodują, że posługiwanie się nimi nie musi być drogie.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

Samorządowe pomysły na ciekawe wakacje

Festyny, dni gminy, koncerty czy jarmarki to imprezy, które na stałe wpisują się w kalendarz imprez turystycznych. Gminy prześcigają się w wymyślaniu nowych atrakcji, żeby zyskać dodatkowe dochody i skutecznie promować się w regionie.

REKLAMA

Strona internetowa jako forma promocji

Strona internetowa pozwala w prosty sposób na dotarcie z informacją o działalności naszej organizacji do praktycznie nieograniczonego kręgu odbiorców. Co więcej, ludzie coraz częściej szukają potrzebnych informacji, przede wszystkim w Internecie. Potencjalny sponsor, darczyńca czy wolontariusz też często będzie najpierw szukał naszej organizacji w sieci, a dopiero później kontaktował się z organizacją osobiście.

Jakie są relacje między prezydentem a radą miasta

W jaki sposób prezydent miasta powinien współpracować z radnymi? Jak prezydent powinien przekonywać radnych do realizacji swojej wizji rozwoju miasta? Jak radni mogą przyczyniać się do rozwoju miasta?

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

W promocji miasta liczą się konsekwencja i spójność przekazu

Zarządzanie wizerunkiem miasta to zadanie długofalowe, które powinno zostać zapisane w strategii marketingowej. I choć każdy samorząd powinien znaleźć wyróżniki stanowiące podstawę promocyjnego przekazu, to bez wylansowania mody na Polskę, działania lokalnych władz mogą tracić na znaczeniu.

REKLAMA