reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > GSIA > Muzea sztuki współczesnej zmieniają swoją funkcję

Muzea sztuki współczesnej zmieniają swoją funkcję

Polskie muzea sztuki współczesnej przestają pełnić tylko funkcję promocyjną miast. Coraz częściej stają się miejscem dialogu i debaty społecznej, która wskazuje samorządom kierunki, w jakich powinno zmierzać zarządzanie działalnością kulturalną.

Tworzenie muzeum sztuki nowoczesnej to nowy trend wśród polskich miast, a obiekty takie chce mieć coraz więcej samorządów. Przy czym sam charakter tego rodzaju sztuki powoduje, że rola tych muzeów ma być o wiele większa niż instytucji zajmujących się sztuką klasyczną.

Muzeum przybliża się do ludzi

Najlepszym przykładem zmiany funkcji muzeum sztuki współczesnej jest Łódź. Muzeum Sztuki w Łodzi – jedno z najstarszych w Europie muzeów sztuki nowoczesnej – od ponad dwóch lat ma dodatkową powierzchnię wystawienniczą w pofabrycznym budynku na terenie łódzkiej Manufaktury. Zajmuje ona ok. 7 tys. m2. Budynek Manufaktury został zrewitalizowany, ale zachowano jego zabytkowy charakter, jednocześnie nowocześnie wyposażając. Umiejscowienie tego typu placówki przy centrum handlowo-rozrywkowym nadało jej innego wymiaru. Sztuka nowoczesna wyszła więc w kierunku ludzi, a muzeum jako instytucja przestało być niedostępne.

Czytaj także:

Trwają przygotowania do rozstrzygającej walki o tytuł stolicy kultury>>

Gdańsk, Katowice, Lublin, Warszawa i Wrocław - w czerwcu będzie wiadomo, które z zakwalifikowanych do ostatniego etapu konkursu miast stanie się w 2016 roku europejskim centrum kultury. Choć trwają przygotowania do rozstrzygającej batalii o tytuł, szczegółów swoich strategii miasta nie chcą zdradzać.

Polityka kulturalna miast rozwija gospodarkę>>

Kultura do niedawna traktowana była jako produkt niedochodowy, wymagający ciągłej pomocy ze strony państwa. Tymczasem potwierdza się jej wartość gospodarcza. Sztuka stanowi ogromne narzędzie dla miejscowego rozwoju. Sektory kultury determinują wzrost gospodarczy i wpływają na dynamikę rozwoju miast.

Nowoczesne metody promocji miast i regionów>>

Czas ulotek i zwykłych plakatów opartych głównie na treści, bez zaskakującej i chwytliwej kreacji się skończył. Dlatego poza typowymi kampaniami outdoorowymi, prasowymi, telewizyjnymi, czy nawet internetowymi, coraz więcej samorządów sięga po działania niestandardowe.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR
Compliance 360° w firmie (PDF)59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Żurawska-Wojcieszek

Auditor, konsultant, trener w zakresie systemów zarządznia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama