Instrukcja kancelaryjna znów do poprawki
REKLAMA
W związku z sygnalizowanymi postulatami wskazującymi na potrzebę przeglądu rozporządzenia z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych MSWiA udostępniło na swojej stronie do pobrania formularze umożliwiające zgłoszenie zmian.
REKLAMA
REKLAMA
Swoje uwagi samorządy mogą przesyłać elektronicznie w postaci plików.xls lub.ods, stanowiących wypełnione danymi wspomniane arkusze do pobrania. Pliki należy podpisać podpisem elektronicznym upoważnionego przedstawiciela urzędu, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Resort zaznacza, żeby przy zgłaszaniu propozycji do jednolitych rzeczowych wykazów akt samorządy kierowały się potrzebą uniwersalności wykazów akt (tak, by były „odporne” na ciągle zmieniające się przepisy prawa), a nie literalnego dostosowania ich do istniejących przepisów. Chodzi o to, aby nie trzeba było zmieniać rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów za każdym razem, gdy pojawi się nowe zadanie.
Czytaj także:
Nowa instrukcja kancelaryjna 2011>>
W Dzienniku Ustaw ukazało się długo oczekiwane rozporządzenie prezesa rady ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Nowa instrukcja kancelaryjna - urząd „papierowy” czy „elektroniczny”>>
Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów.
Kim jest koordynator czynności kancelaryjnych>>
Dzięki nowej instrukcji kancelaryjnej oraz uchyleniu dotychczasowych – przestarzałych zasad zarządzania dokumentacją w urzędach, stworzone zostały solidne podstawy do funkcjonowania elektronicznej administracji wewnątrz urzędów. To trudne zadanie w dużej mierze muszą przygotować i przeprowadzić kierownicy instytucji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.