Czy należności po zmarłym pracowniku można wypłacić „z urzędu”
REKLAMA
REKLAMA
Powinni Państwo skontaktować się z małżonką nieżyjącego pracownika, aby uzyskać od niej kopie aktualnego odpisu skróconego aktu małżeństwa i dowodu osobistego, które są niezbędne do wypłacenia należnych świadczeń. Od odprawy pośmiertnej nie nalicza się ani składek ZUS, ani podatku. Ekwiwalent urlopowy podlega wyłącznie opodatkowaniu i należy go wykazać na formularzu PIT-11 wystawionym na dane małżonki zmarłego pracownika.
REKLAMA
W przepisach nie ma wskazań co do trybu postępowania pracodawcy zmierzającego do ustalenia członków rodziny uprawnionych do świadczeń należnych im po nieżyjącym pracowniku. Nie ma też określonego terminu, w którym trzeba się z nimi rozliczyć.
Zobacz serwis: Pracownicy
Zalecanym rozwiązaniem jest w tej sytuacji skontaktowanie się z żoną zmarłego pracownika, aby:
● upewnić się, czy jest ona jedyną osobą z prawem do świadczeń po mężu,
● uzyskać informacje/dokumenty potrzebne do wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy i odprawy pośmiertnej, tj. odpis skrócony aktu zgonu, aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa i dowód osobisty małżonki.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł: Czy należności po zmarłym pracowniku można wypłacić „z urzędu”
W artykule omówiono przykłady rozliczania należności po zmarłym pracowniku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.