| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Pracownicy > Kiedy pracodawca może domagać się od pracownika odszkodowania za wyrządzoną szkodę?

Kiedy pracodawca może domagać się od pracownika odszkodowania za wyrządzoną szkodę?

Problem: Pracownik jednostki na skutek nienależytego wykonania swoich obowiązków uszkodził sprzęt medyczny, koszt jego naprawy wyniósł 1150 zł. Pracodawca ukarał pracownika naganą oraz zażądał dodatkowo rekompensaty wyrządzonej mu szkody. Pracownik jednak odmawia zapłaty odszkodowania, gdyż nie ma zawartej z pracodawcą umowy o odpowiedzialności majątkowej za mienie znajdujące się w placówce. Czy w tej sytuacji pracodawca może domagać się od pracownika odszkodowania?

Odpowiedź: Tak, pracodawca może domagać się od pracownika odszkodowania, ponieważ zgodnie z art. 100 § 2 pkt 4 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (dalej: k.p.), pracownik ma obowiązek dbać o dobro zakładu pracy, w tym także chronić jego mienie. Dlatego odmowa pracownika nie będzie skuteczna - jego odpowiedzialność wynikająca z nieprzestrzegania obowiązków pracowniczych jest niewątpliwa i powoduje obowiązek zapłaty stosownego odszkodowania.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł:

Kiedy pracodawca może domagać się od pracownika odszkodowania za wyrządzoną szkodę

Zapoznaj się z uzasadnieniem odpowiedzi.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

AYMING POLSKA

Konsulting strategiczny i operacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od samorzad.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK