Publikacja imion i nazwisk pracowników urzędu (bez anonimizacji) w protokołach z komisji rady i sesji rady gminy 2019 r.
![Publikacja imion i nazwisk pracowników urzędu (bez anonimizacji) w protokołach z komisji rady i sesji rady gminy 2019 r./ fot. Fotolia](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNS5pbmZvci5wbC/9wL19maWxlcy85MjAwMC9mb3RvbGlhXzE3/MTE3NjE5X3N1YnNjcmlwdGlvbl94eGxfOD/AweDYwMF8yMjQ1ODQuanBnIiwidyI6NjAwfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z art. 11b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. Oczywiste jest, że w treści protokołów znajdować się będą dane osobowe, jednak w odniesieniu do danych pracowników urzędu nie zachodzi potrzeba ich anonimizacji. Ograniczenie prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na prywatność osoby fizycznej, o którym mowa w art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji.
REKLAMA
Zobacz: RODO 2018
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
REKLAMA
REKLAMA