| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Ustrój i jednostki > Wybory samorządowe 2014 – skuteczna kampania wyborcza

Wybory samorządowe 2014 – skuteczna kampania wyborcza

Jak najlepiej poprowadzić swoją kampanię wyborczą w wyborach samorządowych, które odbędą się już w listopadzie 2014 r.? Maurycy Seweryn z Warszawskiej Grupy Doradców PR, specjalista w zakresie marketingu politycznego podkreśla, iż droga promocja nie zawsze zapewni nam sukces.

Kiedy jest najlepszy czas na rozpoczęcie kampanii wyborczej?

Maurycy Seweryn: Gro obecnych radnych podjęło decyzję o starcie na wiele miesięcy  nawet lat przed ogłoszeniem wyborów. Pracowali na swoje uznanie wyborców aktywnością na rzecz gminy i w społeczności lokalnej. To zwiększyło ich szansę na wygranie mandatu. Jednak wygrać wybory może każdy, ponieważ praca to jedno, ale dźwignią wyborów jest marketing polityczny. Optymalny moment na rozpoczęcie kampanii to dzień zarejestrowaniu list wyborczych i ustaleniu limitów finansowych na poszczególnych kandydatów, choć wiele niewyborczych form budowania swojego wizerunku jest możliwa już od teraz – spotkania, rozmowy z sąsiadami, zagwarantowanie wsparcia organizacji społecznych.

Jakie środki przekazu wybrać?

Maurycy Seweryn: Środki przekazu zależą od grupy odbiorców ich upodobań, potrzeb i percepcji. Do osób młodszych i w średnim wieku warto budować przekaz w sieci. Dla osób starszych ważne są nośniki tradycyjne m.in. drukowane i MEDIA. To one są najtańsze i najskuteczniejsze. Warto też zwrócić uwagę, kto najczęściej chodzi głosować w wyborach. Wielkość okręgów powoduje też, że bardzo skuteczna jest kampania „od drzwi do drzwi”.

Czy wysokość funduszy na kampanię ma wpływ na jej jakość?

Maurycy Seweryn: Pod tym kątem marketing polityczny nie różni się od komercyjnego. Jednak nawet najdroższa kampania może być nieskuteczna, o ile zostanie źle zaplanowana i zrealizowana. Dodatkowo trzeba ją jeszcze rozliczyć. A tutaj system demokratyczny idzie na rękę obywatelom niezależnie od zasobności ich portfela  i każdy może wydać tyle samo, czyli w teorii niewiele.

Maurycy Seweryn - wykładowca „Komunikacji interpersonalnej”, „Autoprezentacji i wystąpień publicznych”, „Etykiety i savoir vivre” oraz „Komunikacji interpersonalnej w budowaniu reputacji firmy” w Studium Studiów Podyplomowych oraz na Wydziale Nauk Humanistycznych w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.

Zobacz również: Wybory samorządowe 2014 - o czym powinni wiedzieć kandydaci na radnych?

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

TaxCorner

TaxCorner - Kancelaria Doradcy Podatkowego Artur Ratajczak jest młodą, prężnie rozwijającą się firmą doradztwa podatkowego. Świadczymy usługi doradcze, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie oferujemy usługi najwyższej jakości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »