REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Foto, miasto, zdjęcie, aparat/ Fot. Fotolia
Foto, miasto, zdjęcie, aparat/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research pokazują, że Polacy bardzo świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży pokazuje bardzo wyraźny trend - chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom. Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.

W poszukiwaniu magnesu, czyli co dziś przyciąga turystów?

Przy wyborze destynacji wakacyjnych, klasyczna reklama w mediach coraz bardziej traci na znaczeniu. Jedynie 6% respondentów twierdzi, że tego typu promocja daje wymierne efekty.

REKLAMA

REKLAMA

Jednocześnie, aż 34% badanych ufa w tym względzie osobistym rekomendacjom znajomych. Na pytania o to, w jaki sposób skutecznie zainteresować odwiedzających i czego wystrzegać się przy realizacji działań promocyjnych odpowiada raport „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”.

Porównanie czynników wpływu na decyzje o wyborze destynacji turystycznej w trakcie planowania i po odbytej podróży:

REKLAMA

Źródło: „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów”; SW Research, VMG PR; 2014

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyniki badania przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research pokazują, że Polacy bardzo świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży pokazuje bardzo wyraźny trend - chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom. Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych.

Zobacz również: Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?

„Wyniki badania wyraźnie wskazują kierunek, w jakim powinien rozwijać się marketing miejsc. Przewaga (56%) ciekawych atrakcji do zwiedzania na liście inspiracji nie dziwi, miasta oraz regiony o bogatym dziedzictwie kulturowym i naturalnym zawsze będą w uprzywilejowanej sytuacji.

Jednak kolejne odpowiedzi otwierają szeroką perspektywę zaistnienia na mapie turystycznych destynacji przed miejscami, których potencjał jest mniej oczywisty. Atrakcyjna oferta (35%), możliwość realizacji pasji, zainteresowań (33%), wydarzenia (18%) to motywacje, które nie odnoszą się do immanentnych cech danego miejsca. Znając potrzeby podróżujących Polaków, jesteśmy w stanie wykreować produkt turystyczny – stworzyć przestrzeń, ofertę lub wydarzenie, które staną się celem bądź pretekstem do odwiedzin. Oczywiście wypracowanie produktu turystycznego, który będzie sprzyjał promocji musi zostać poprzedzone drobiazgową analizą potencjału miejsca. Należy wziąć pod uwagę kwestie geograficzne oraz kulturowe, poznać tradycję i koloryt regionu” – podkreśla Zuzanna Mojska z agencji VMG PR.

Wakacyjne motywacje turystyczne Polaków różnią się również w poszczególnych grupach wiekowych. Z raportu wynika, że atrakcyjna oferta cenowa jest czynnikiem o wiele bardziej znaczącym dla młodych. To oni także częściej wybierają destynacje ze względu na odbywające się tam wydarzenia np. koncert czy mecz (42% młodych wobec 24% wśród osób w średnim wieku). Osoby w średnim wieku zdecydowanie częściej (43%) niż młodzi (31%) wracają w to samo miejsce, bo uważają je za sprawdzone. Rzadziej też kierują się opiniami znajomych i rodziny.

Pełny raport dostępny jest pod adresem: http://www.vmgpr.pl/newsroom/63/%22Polska-na-wakacjach,-czyli-o-promocji-miejsc-oczami-turystow%22-Raport-VMG-PR.html/offset=0

Agencja VMG PR funkcjonuje na rynku od 2008 roku. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w szczególności z obszarów: promocji miejsc, marketingu sportowego, PR wydarzeń, CSR, brand PR i obsługi marek premium. Odpowiadała m.in. za komunikację projektów: Program Edukacji Morskiej w Gdańsku, kampania 7 Cudów Mazur, LOTOS Polish Open, Baltic Sail Gdańsk oraz Żeglarski Puchar Trójmiasta.

W skład grupy VMG wchodzi także agencja VMG EVENTS, specjalizująca się w obsłudze imprez masowych, wyjazdów incentive oraz realizacji eventów, szkoleń, spotkań firmowych etc.

W portfolio klientów grupy znajdują się największe polskie oraz międzynarodowe firmy, m.in., Mercedes-Benz Polska, Ferrero Polska, Lindt & Sprüngli, US Pharmacia, Grupa Lotos S.A., Energa S.A., FB Antczak, Hard Rock Cafe, Totalizator Sportowy.

www.vmgpr.pl

Polecamy serwis: Sport i turystyka

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Nie tylko „rury i oczyszczalnie”: FENX.01.03 Gospodarka wodno-ściekowa - szansa na prawdziwie nowoczesną gospodarkę wodno-ściekową. Jak uzyskać dotację?

Nowy nabór FENX.01.03 Gospodarka wodno-ściekowa to nie tylko dotacje na kanalizację i oczyszczalnie. To okazja, żeby uporządkować całą gospodarkę wodno-ściekową w aglomeracjach ≥ 15 000 RLM, wzmocnić odporność na zmiany klimatu, ograniczyć koszty energii i straty wody – z dofinansowaniem nawet do 70% kosztów kwalifikowanych.

Najdroższe śmieci w Polsce? Jak wrocławianie dopłacają do dumpingu cenowego na innych rynkach

Wrocław od kilku lat znajduje się w ścisłej czołówce najdroższych miast w Polsce pod względem opłat za odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Tłem obecnej drożyzny był głośny, ciągnący się miesiącami przetarg na obsługę systemu, w którym złożone przez firmy oferty przekroczyły możliwości finansowe miasta – roczne koszty miały sięgnąć ponad 500 mln zł, czyli około 300 mln zł więcej niż w poprzednim budżecie. Oferenci wysłali około 250 pytań dotyczących specyfikacji, złożono kilkadziesiąt odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej oraz skarg, które do dziś rozstrzygane są przez sądy. Unieważnienie przetargu uratowało wrocławian przed natychmiastową, drastyczną podwyżką, ale na pewno nie rozwiązało problemu.

Inwestycje infrastrukturalne. Nie ma tuneli drogowych i kolejowych bez inżynierów i narzędzi geodezyjnych [WYWIAD]

Praktyka zawodowa geodety jest służbą publiczną, bardzo ważną w kontekście projektów infrastrukturalnych, realizowanych przy współudziale specjalistów innych branż, m.in. inżynierów budownictwa, transportu, energetyki, hydrotechniki czy tunelowania. Dr hab. inż. Tomasz Lipecki z Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, członek Komitetu Naukowego GeoConnect Expo – międzynarodowych, targów geodezyjnych, które odbędą się 14-15 kwietnia 2026 w Kielcach, o roli geodezji w projektach infrastrukturalnych oraz o istocie i misji zawodu geodety rozmawia z Wiceprezesem Geodezyjnej Izby Gospodarczej Dariuszem Tomaszewskim z firmy GEOPRZEM.

W urzędach dodatkowe 13 dni urlopu. Do wykorzystania w 6 miesięcy. I 2 modele skróconego czasu pracy

Mniej godzin w pracy i dłuższe urlopy dla pracowników samorządowych oraz inwestycje w nowe technologie usprawniające obsługę mieszkańców planują jednostki samorządu terytorialnego w ramach pilotażu skróconego czasu pracy.

REKLAMA

Chcą zakazu wydawania prasy przez samorządy: "to tuba propagandowa lokalnych włodarzy". Dlaczego wykreślono przepisy z projektu nowej ustawy medialnej?

Organizacje skupiające wydawców prasy i innych mediów lokalnych wydały wspólne oświadczenie w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw. Skrytykowali wykreślenie z tego projektu przepisów ograniczająych wydawanie prasy przez samorządy. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego odpowiada, że pracuje nad nowym programem wsparcia dla mediów lokalnych.

Świąteczne wydatki gmin pod lupą. Ekspert: RIO sprawdza uzasadnienie, nie estetykę iluminacji

Grudzień to dla samorządów okres wzmożonej organizacji jarmarków, iluminacji, koncertów oraz wydarzeń integracyjnych. Choć takie inicjatywy są w pełni dopuszczalne, gminy muszą pamiętać, że dla organów nadzoru – RIO czy NIK – kluczowe jest nie to, czy dekoracje podobają się mieszkańcom, lecz czy ich finansowanie ma jasną podstawę prawną i zostało właściwie udokumentowane. Mec. Bartłomiej Tkaczyk, specjalista ds. obsługi samorządów i partner w kancelarii LEGALLY.SMART, przypomina najważniejsze zasady bezpiecznego planowania, a także realizowania świątecznych wydatków.

Polska zwolniona z mechanizmu relokacji w UE. Nie musimy przyjmować migrantów [Pakt migracyjny]

Szef MSWiA: państwa członkowskie zgodziły się na zwolnienie Polski z obowiązku przyjmowania migrantów. Nie dotyczy nas mechanizm solidarnościowy w ramach paktu migracyjnego. Polska nie będzie musiała płacić rekompensaty finansowej.

223 przegrane przez ZUS spory z emerytami w sądach powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 52 prawomocne

ZUS przegrywa w sądach - 223 przegrane przez ZUS spory z emerytami w sądach powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 52 prawomocne. Już wydane wyroki można znaleźć w pierwszej w Polsce wyszukiwarki wyroków.

REKLAMA

Ministerstwo Finansów nie żąda zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Taki mail to fake i próba oszustwa!

Ministerstwo Finansów ostrzega przed próbami oszustów w wiadomościach rzekomo pochodzących z MF. Oszuści podszywają się pod Ministerstwo Finansów żądając zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Ministerstwo Finansów nie jest nadawcą wiadomości tego typu. Może to być próba wyłudzenia danych lub środków finansowych. Trzeba patrzeć na adres nadawcy e-maila. Jeśli nie kończy się na „gov.pl”, a wiadomość dotyczy spraw urzędowych, konieczna jest większa czujność.

Olejomat - o co tu chodzi? Już działa 100 olejomatów w Polsce i pierwszy w Warszawie

O co chodzi z olejomatami? W Polsce jest już 100 olejomatów. Właśnie stanął pierwszy w Warszawie przy Centrum Handlowym Wola Park. Jak obsługiwać punkty zbiórki UCO? Gromadzone punkty można wymieniać na nagrody. Jakie?

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA