| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Temat dnia > Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Jak uzyskać mianowanie na urzędnika Służby Cywilnej

Tegoroczny egzamin na urzędnika mianowanego odbędzie się już 21 czerwca. Termin składania zgłoszeń upływa 31 maja. Przyjmuje je Krajowa Szkoła Administracji Publicznej.

Przykładowo: urzędnik X, który pracował w urzędzie wojewódzkim do lipca 2000 r, następnie przeszedł do sektora prywatnego, a w styczniu 2007 r. powrócił do pracy w administracji publicznej, nie ma trzyletniego stażu pracy w Służbie Cywilnej.

Potwierdzenie znajomości języków

Znajomość języków obcych należy potwierdzić odpowiednim certyfikatem. Listę tych dokumentów określa załącznik do rozporządzenia w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w Służbie Cywilnej.

Na liście tych dokumentów figurują m.in. certyfikaty na poziomie nie niższym niż B2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Rozporządzenie nie wymienia jednak certyfikatów wydanych przez firmę telc GmbH. Przepisy w obecnym brzmieniu dopuszczają do egzaminu tylko osoby, które zdały egzamin TELC, otrzymując certyfikat z firmy WBT GmbH. Taką nazwę firma telc GmbH nosiła do grudnia 2006 r.

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przygotowała projekt nowelizacji rozporządzenia, uwzględniający zmiany w nazwie tej firmy dopuszczające dokumenty wydane przez telc GmbH od stycznia 2007 r. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie podpisany.

Zamiast certyfikatu

Znajomość języka potwierdza również m.in.: dyplom ukończenia studiów filologicznych, nauczycielskiego studium języków obcych, dyplom matury międzynarodowej, a także świadectwo ukończenia studiów podyplomowych za granicą lub w Polsce, ale prowadzonych we współpracy z uczelnią zagraniczną i z językiem obcym jako wykładowym.

Osoby, które mieszkały za granicą nawet kilka lat i biegle władają np. językiem francuskim, ale nie posiadają odpowiedniego dokumentu potwierdzającego jego znajomość, nie zostaną dopuszczone do postępowania.

Obowiązek rejestracji

Aby przystąpić do egzaminu, należy zarejestrować się na stronie internetowej http://rekrutacja.ksap.gov.pl/sc/, tj. w Internetowym Systemie Zgłoszeń. Formularz zgłoszenia składa się z dwóch części.

W części A wpisuje się dane osobowe i kontaktowe. W części B dyrektor generalny urzędu potwierdza, że dany kandydat spełnia wymagania ustawowe. W jednym z punktów należy podać daty potwierdzające staż. Pierwsza nie może być wcześniejsza niż 1 lipca 1999 r., a druga późniejsza niż dzień podpisania zgłoszenia przez dyrektora.

W kolejnym punkcie trzeba wskazać dokument potwierdzający znajomość języka obcego. Pracownicy Służby Cywilnej, którzy już się zarejestrowali w systemie, ostrzegają, że po każdym logowaniu trzeba sprawdzać zaznaczony certyfikat językowy. System bowiem nie zapamiętuje tego wybranego przez kandydata i za każdym razem wprowadza pierwszy z listy.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »