reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Temat dnia > Projekt planu finansowego i plan finansowy samorządowego zakładu budżetowego na rok 2012

Projekt planu finansowego i plan finansowy samorządowego zakładu budżetowego na rok 2012

W artykule wskazujemy, jakie zasady i terminy w zakresie planowania obowiązują kierowników samorządowych zakładów budżetowych.

W odniesieniu do planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych przepisy prawne nie określają wzoru (zakresu informacyjnego) pozycji planu finansowego sporządzanego przez te jednostki. Projekt planu finansowego, jak również sam plan finansowy samorządowego zakładu budżetowego sporządza się na podstawie:

● ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp) w tym zakresie,

● rozporządzenia Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (dalej: rozporządzenie w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych).

Rozliczenia samorządowego zakładu budżetowego z budżetem jednostki samorządu terytorialnego (dalej: JST) należy planować w dziale i rozdziale właściwym dla przeważającego rodzaju działalności samorządowego zakładu budżetowego.

PRZYKŁAD

Samorządowy zakład budżetowy zajmuje się np. wodociągami i zaopatrzeniem w wodę (rozdział 40002), kanalizacją (rozdział 90001), utrzymaniem czystości i porządku (rozdział 0003) oraz wysypiskiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych (rozdział 90002).

Z jego statutu wynika, że przeważającą działalnością są wodociągi i zaopatrzenie w wodę, a w związku z tym rozliczenie samorządowego zakładu budżetowego z budżetem JST będzie planowane w rozdziale 40002.

Planowany stan środków obrotowych działalności samorządowego zakładu budżetowego na koniec roku nie może przekraczać 1/6 rocznych planowanych na rok następny kosztów wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń.

Samorządowy zakład budżetowy planuje jako wpłatę do JST różnicę między sumą planowanych przychodów, powiększonych o planowany stan środków obrotowych na początek roku, a sumą planowanych kosztów, powiększonych o planowany stan środków obrotowych na koniec roku.

Koszty amortyzacji – jako koszty niepowodujące wydatkowania środków pieniężnych – nie powinny być uwzględniane przy ustalaniu faktycznego stanu środków obrotowych (pismo Ministerstwa Finansów – Departament Rachunkowości, znak: DR3/502/236/DKK/2011/ST-108).

Czytaj także: Czas na przedłożenie projektów budżetów 2012>>

Projekt planu finansowego

W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej organowi stanowiącemu JST, zarząd JST (w gminach: wójt, burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest przekazać kierownikom samorządowych zakładów budżetowych informację o kwotach przychodów i kosztów przyjętych w projekcie uchwały budżetowej w szczegółowości nie mniejszej niż przyjęta w projekcie uchwały budżetowej.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

SI-Consulting Sp. z o.o.

Kompleksowe rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama